Hallo allemaal, Volgende week stappen we in het vliegtuig. Ik ben dan bijna 18 weken zwanger. Omdat ik al een buikje heb en we naar een land gaan waar ze soms moeilijk kunnen doen, heb ik een zwangerschapsverklaring gevraagd aan de VK. Nou heb ik 'm gekregen maar het is gewoon in het Nederlands terwijl we via Keulen met een buitenlandse maatschappij vliegen... Moet ik een verklaring in het Engels vragen? Groetjes!!
Zou ik wel even doen, voor de zekerheid. Ik had 'm ook in het Engels toen wij gingen vliegen met 21 wk.
Ik ben net terug van Amerika. Land waar ze over alles moeilijk doen. Had mijn fit to fly in het Engels mee. Ik ben overduidelijk zwanger. Had 4 vluchten op een week gehad en geen enkele keer moeten tonen. Geen enkele maatschappij vraagt er normaal naar voor 28 weken. Bij mij konden ze denken dat ik er 28 was, daarom 1 mee. Maar je zal hem niet nodig hebben. En ja de maatschappijen willen hem in het Engels.
Ik heb hem bij me in het engels. Er is helemaal niet om gevraagd op de heenvlucht en ik ben nu 30.1 weken. Nu lekker genieten in Portugal en of ze er vrijdag op de terugvlucht wel naar vrage? We wachten het af
Hij moet idd wel in het Engels zijn en het is altijd slim om hem mee te nemen, want je weet maar nooit (vooral als het een man is die het checkt ). Maar ik denk echt niet dat je hem nodig gaat hebben met 18 weken hoor. Ze vragen het meestal alleen als ze twijfelen of je tegen de grens aanzit of niet en zo'n dikke buik zul je toch niet hebben. Ik vlieg voor werk elke maand en bij mn eerste zwangerschap vroegen ze er rond de 26 wkn voor het eerst om en dan nog niet eens standaard elke keer.
Bedankt voor de reacties!! Vind het sowieso fijn om bij te hebben want we gaan naar een van de Balkan-landen. Dus mocht er iets gebeuren, heb ik er een bij me.
Nooit verkeerd om er 1 bij je te hebben, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste keer bij 24 weken naar de vs alleen een zwangerschapsverklaring in het nederlands had. Heb ook geen heel grote buik, maar is ook niet naar gevraagd. We waren echt super last minute met boeken, dus voor de zekerheid wel de luchtvaartmaatschappij nog gebeld, en die gaven al aan dat ik hem niet nodig zou hebben dus het risico genomen.