Hallo allemaal, Allereerst bedankt voor al jullie belevenissen, tips en ervaringen die jullie hier neerzetten op dit forum. Erg fijn dat er zo'n enorme bron van informatie te vinden is... Ik zal mijn situatie aan jullie schetsen: ik en mijn man zijn bijna twee jaar getrouwd en hebben kinderen steeds een stukje opgeschoven. Nu hadden we afgesproken komende zomer maar weer eens te gaan heroverwegen,want afgelopen zomer zagen we het nog niet zitten. omdat ik al dik 15 jaar aan de pil ben wilde ik hier ook mee stoppen omdat ik altijd het idee had dat de pil me afvlakte (emotioneel, maar ook mijn libido). In december ben ik er vast mee gestopt, maar niet met het idee om zwanger te raken. Ik herkende mijn eisprong ook gelijk, dus dacht met onthouding tijdens mijn vruchtbare periode wel voldoende anti-conceptie te hebben. Afgelopen donderdag diende de tekenen van eisprong zich aan (buikpijn overdag en savonds laat helder slijm, vrijdagochtend ook helder slijm) en dacht ik vrijdag dus dat het eitje gesprongen was en we veilig konden klussen. Zaterdag toch voor alle zekerheid maar even ge-googled en toen las ik dit: Rond de eisprong is je baarmoederhalsslijm helder, elastisch en minder zuur. Het slijm is draderig. De zaadcellen kunnen hierdoor makkelijker via de baarmoederhals de baarmoeder binnendringen. Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. Is het mogelijk dat ik vrijdag pas mijn eisprong heb gehad? Moet zeggen dat ik wel sinds mijn ovulatie een opgeblazen gevoel heb in mijn buik, maar kunnen ook mijn darmen zijn. Verder heb ik natuurlijk nog een heleboel symptomen, maar ik let er nu ook mega op. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat ik zwanger ben, het volgende moment voel ik me weer redelijk normaal. Vanmorgen wel erg trillerig en had zelfs even een duideling en vlekken voor mijn ogen en dat heb ik normaal echt nooit! Ik heb mijn man ingelicht en die vind het vooral erg leuk om me er nu mee te pesten... Maar het zou natuurlijk erg welkom zijn. Ben zelf ook een ongelukje geweest, maar was natuurlijk erg gewenst en dat zou mijn eventuele kindje ook zijn. Ben inmiddels 31 dus het zou qua timing ook prima zijn. En als ik zo hier lees, ben ik echt gezegend als het raak. Wat vind ik het hartverscheurend om te lezen hoe sommigen van jullie al zo lang bezig zijn. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik iets vraag over mijn ongelukje. Het is absoluut niet bedoeld om iemand mee te kwetsen. ps: Ik weet ook niet precies wanneer mijn cyclus is begonnen, dus ik ga er maar vanuit dat ik volgende week zaterdag of zondag ongesteld zou moeten raken. Vanaf volgende week maar even gaan testen...
Het is inderdaad mogelijk dat je eitje vrijdag gesprongen is. Dus wie weet. En je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor dat het dan een ongelukje zou zijn...ik ben zelf ook een ongelukje geweest en mijn moeder zegt altijd, 'je was een ongelukje maar wel het mooiste wat me overkomen is' Ik haal uit jou verhaal dat het bij jou ook zo zal zijn Het zou alleen maar fijn voor je zijn als het raak is toch. Liefs!
Zowieso kan je eitje ook best enkele daagjes overleven, dus als je eitje vrijdag gesprongen en je hebt het weekend seks gehad zou het best mogelijk zijn, zeker gezien je duizelig was bij het opstaan. Maar het is uiteraard pas zeker als je niet ongesteld word en een streep op je test hebt staan.... succes
Nou dat zou nog eens een mooi ongelukje zijn toch? Het wordt dus een spannende week voor jou. Het kan best zijn dat vrijdag je eitje is gesprongen. Een eitje blijft zo'n 12 uur tot soms 24 uur leven, dus dan heb je kans dat je zwanger bent. Maar, mocht je niet zwanger zijn en in principe dit de komende maanden ook nog niet echt willen houd er dan rekening mee dat zaadcellen 72 uur tot soms een week kunnen overleven, dus je kan zwanger raken van sex die je 3 of 4 dagen voor je eisprong hebt... Hou je ons op de hoogte?
Vind het wel echt heel spannend hoor... Zit de dagen echt af te tellen. Zit me al helemaal voor te stellen hoe het zal gaan als het echt zo is... Wie gaan we het vertellen en wanneer. Manlief heeft niet echt door dat het me zo bezig houd, val hem er ook niet mee lastig. Dat komt nog wel. Heb de Sensitest sticks al binnen, maar moet nog een paar daagjes wachten. Ik hoop maar dat ik voor de Carnaval zekerheid heb, want het gaat mega opvallen als ik de hele carnaval aan de cola zit. Voel me echt zo'n lekker naief kippetje zeg, als ik al die ovulatie experts hier zie. Maar gelukkig dat ik de blunder nu maak en niet 10 jaar geleden. Als het niet zo is, is het ook prima. Maar wordt echt zo heen en weer geslingerd tussen. "Ja, ik wil het" en "het is beter dat we nog even wachten" Over een weekje weet ik meer, ik houd jullie op de hoogte en zal lekker mee blijven lezen op dit forum. Ik kan er echt een hele avond mee zoet zijn. ps: Ben ook stiekum in mijn hoofd al een babykamer aan het inrichten. Misschien ben ik er onbewust er toch wel meer aan toe dan ik wil toegeven. Of misschien is het ook wel die roze wolk...)
herkenbaar collo003... gewoon eerst stoppen met de pil en dan zie je wel verder... wij zouden ook eerst een jaar ontpillen omdat ik wel verwachtte dat het bij mij weleens lang kon duren allemaal (helaas klopt die verwachting) dus een familiepak condooms gekocht.. en misschien 3 gebruikt. Toen dachten we, wat gebeurt, gebeurt... want nu we gestopt zijn, is het ineens wel leuk en spannend...
Misschien zal ik het na volgende week ook eens aankaarten bij mijn man. Weet echt niet hoe hij zal reageren... Wat jammer dat het bij jou zo lang duurt. Ik weet hoe vervelend dat is. Mijn zus is ook jaren bezig geweest, de hele molen doorgelopen met alle frustraties vandien. Bij haar is het helaas niet gelukt en ben me nu ook al zorgen aan het maken hoe ze gaat reageren op mijn eventuele ongelukje. Ik moet erbij zeggen dat ze inmiddels een prachtig manneke heeft geadopteerd en ze heeft inmiddels ook twee pleegkindjes, dus ze is volop "mamma". Hoop dat het bij jou wel snel mag lukken...