Zelf kindje uit stuit krijgen??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaVanNuNog2, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Hoi dames,
    Even een vraagje! Omdat ik hoop dat er hier dames ervaring en raad hebben!
    Even de geschiedenis:
    Onze 2e dochter is geboren via keizersnede ivm stuitligging.
    Zij lag al met de 20 weken echo in diepe stuit en is ook de verdere zw zo blijven liggen.
    Wij hadden hele erge afkeer van de uitwendige versie. Gewoonweg omdat dit voor ons niet goed voelde, daar zij al zo lang in dezelfde houding lag. Achteraf heel blij mee want ze bleek heupdysplasie te hebben wat we volgens de orthopeed hadden kunnen verergeren door uitwendige versie t prober. Ze hadden haar heupjes makkelijk uit de kom kunnen draaien volgens hem :$

Nu ligt eigenwijze dame nr 3 dus al de hele zwangerschap net zoals haar grote zus ;)
    Vanmorgen weer controle gehad en houding is nog exact hetzelfde als 3 weken geleden. Ik ben dus al een beetje bevreesd voor waar dit heen gaat :(

Mijn vraag is nu dus: omdat wij, mocht het zover komen, wederom niet zullen kiezen voor een versie. Is er iets wat je zelf als moeder kunt doen om het kindje uit stuit te krijgen? Iets wat bij jullie gewerkt heeft en wat het kindje heeft doen draaien? Ik zou het liefst natuurlijk bevallen maar san moet die eigenwijs nog wel ff met haar billen uit die kuil komen :D

2. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Je zou eens kunnen kijken op de webste van Spinning Babies, daar staan verschillende oefeningen op die je kan doen om je kindje te laten draaien.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb hele avonden half op mijn kop in yoga poses gezeten, handstanden gedaan in het zwembad en moxa therapie gedaan (door mijn man) tot mijn tenen zeer deden, maar onze dame is gewoon in stuit blijven liggen. ;)
    Maar ja er valt wel wat te proberen ja.:D

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Bij mijn dochter heb ik toen zo een zwangerschaps belletje gekocht en die heel laag gehangen.
    Ze is als ik het goed heb toen in de 34 of 35 ste week nog gedraaid.
    Of het Door het belletje kwam weet ik niet maar t is t proberen waard

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Moxa therapie!

Google maar.

Ik overweeg dit ook te gaan proberen. Kindje 1 ligt in een onvolkomen stuit en kindje 2 ligt dwars. Mijn oudste lag trouwens gewoon netjes.

6. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Heb al veel positieve verhalen gehoord over voetrefex therapie is een hele zachte pijnloze manier.

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Google anders eens op voetreflexologie.

Edit: o haha tegelijk :)

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vergeet alleen niet dat er toch nog van alles kan gebeuren vanzelf :) hier nu ook bij de 20 weken echo een stuit, maar dat was met dochterlief ook. die besloot uit haar zelf met 32 weken goed te gaan liggen en een stuk in te dalen :)
    hoop dat het dit keer allemaal goed gaat iig!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij twintig weken wordt nog niet van een stuitligging gesproken, ze kunnen dan alle kanten op zwemmen ;)
    Pas vanaf 30 weken kun je je zorgen gaan maken maaaaar gaan alsnog veel kindjes spontaan goed liggen. Het kan geen kwaad om als je tegen de dertig weken loopt alvast na te gaan denken over de opties ;)

10. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Onze meid lag ook al sinds de 20 weken echo met haar billen naar beneden en benen naast haar koppie.

Wij hebben moxa geprobeerd, heeft niet gewerkt en stinkt verschrikkelijk haha. Maar toch blij dat we het geprobeerd hebben.
    Voetreflex had ik achteraf ook wel willen proberen.

Succes!

11. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bedankt dames,
    Ga zelf ook maar eens Googlen op die moxa/voetreflex therapie.
    Had wel gehoord van zo'n belletje maar hang je die dan laag of juist hoog op je buik? Hoor namelijk verschillende verhalen over of ze daar nu naartoe of juist vanaf zwemmen.

12. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik ben vandaag begonnen met moxa therapie.
    Ik weet dus nog niet of het ook echt werkt.

13. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ik ben benieuwd! Succes ermee in ieder geval!

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    #14 rocketscience, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    Ik las laatst op een website dat je via hypnobirthing het ook voor elkaar zou kunnen krijgen om je kindje te draaien. Geen idee of het werkt, ik zal de link even voor je opzoeken.

Edit: hierbij ern link Stuitligging | HartenWens

Het zijn veelal cursussen waar je voor moet betalen, nogal flauw want geen idee of dit nou werkt. Ook is het wat zweverig...

Succes! Ik hoop dat het kindje gaat draaien zodat je straks natuurlijk kunt bevallen.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb zo'n belletje gedragen. Extra laag, dus echt op/onder mn schaambeen. En baby ligt al de hele zwangerschap met zn hoofdje daar en is nu dus ook netjes head first ingedaald.

Succes!

16. Mysa

Mysa Lid

18 mei 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier Moxa Therapie gedaan, en bij 35 weken lag ze ineens weer goed :)
    Dus wat mij betreft het proberen waard!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klinkt goed!! :)

18. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bedankt voor de tips dames, ga denk ik dan maar eens kijken voor zo'n belletje en lezen welke therapie mij het meeste aanspreekt!

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb *baadhetnietdanschaadhetniet* ook maar een zwangerschapsbelletje aangeschaft. En zojuist geïnformeerd bij een acupuncturist bij mij in de stad voor Moxa therapie. Als komende dinsdag (dan heb ik weer een echo) de kindjes nog steeds niet beiden goed liggen ga ik een afspraak bij hem inplannen. Heb ff mn verzekering gecheckt en het gaat mij 10 euro per consult kosten (geen idee of ik er meer dan 1 van nodig heb) omdat ik ook verzekerd ben voor accupunctuur.
    Ik ben benieuwd!!

20. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik ben bij een acupuncturist geweest voor moxa therapie. Ik heb 1 behandeling van haar gehad en moest mijn vriend meenemen. Ze heeft hem uitgelegt wat hij moet doen en we kregen een moxa stick mee naar huis. Nu moet mn vriend elke dag bij mij de moxa therapie uitvoeren voor 2 weken. En zodra de kleine goed licht direct stoppen.

Deel Deze Pagina