Lichtelijk in shock; declaratie ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ja dit klopt. Ze declareren een DBC die dan bestaat uit 1 tot 3 echo;s

Wij gingen na de geboorte van onze dochter de cryo's gebruiken, moesten verplicht eerst langs komen met z'n tweeen. Bam 200 euro eigen risico per persoon voor 5 minuutjes gesprek.
    Persoonlijk vind ik dat de zorg zo kunstmatig duur wordt gehouden.

In Gent betaalde ik trouwens maar 27 euro voor een follikelmeting.

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ons ziekenhuis heeft 2 jaar geleden een foutieve declaratie van bijna 16.000 euro gedaan. hier ben ik achteraan gegaan en kreeg wel een bloemetje van de zorgverzekering.
    Ik loop maandelijks de onder mijn naam gemaakte declaraties na. Ook de fysio kan wel eens per ongeluk dubbel factureren en dan loop je dus vergoeding mis.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.843
    8.499
    113
    Vrouw
    Hier ook een rekening gekregen van 280 euro voor een gesprekje van 5 minuten bij de kno arts toen bleek dat mijn neus gebroken was. Er is geen foto gemaakt, niets.. alleen uitwendig onderzoek en met een lampje in mn neus kijken.

Is toch belachelijk.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja das een spoedconsult, dus dat kost meer.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.843
    8.499
    113
    Vrouw
    Consult was na 6 dagen.. vond ik niet echt spoed.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar was je toen ook pas bij de huisarts geweest?
    Als die op dat moment pas doorverwijst om gelijk gezien te worden, dan is dat een spoed consult en dat kost idd rond de 300 euro.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.843
    8.499
    113
    Vrouw
    Ik ben een dag later naar het ziekenhuis gegaan. Daar kon ik gewoon naar een spreekuur.

Achja, het is zoals het is ;) ik ga nog geopereerd worden dit jaar en dat zal ook nog wel wat gaan kosten vrees ik.

8. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Foutje

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    ?

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Of het klopt of niet: het is sowieso extreem zuur dat je voor een mislukte ivf-poging (zoveel) moet betalen. Dikke knuffel!

Izzie7676 vindt dit leuk.
  11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Het is natuurlijk super zuur als je zoveel moet betalen voor zo weinig tijd. In het ziekenhuis werken ze inderdaad met DBC's en ze zoeken een DBC die het best aansluit bij de behandeling/consult. Als je maar super kort binnen bent geweest of idd maar 1 foto hebt laten maken dan staat het niet in verhouding. Maar men heeft dit uitgerekend op basis van een gemiddelde. Sommige mensen zijn lang binnen/maken 3 foto's en andere (zoals jij) maar heel kort. Als het in je nadeel is is het natuurlijk zuur maar het kan ook zo zijn dat je eigenlijk meer kosten had gehad en dat het in je 'voordeel' is. Al zal dat natuurlijk niet zo voelen met hoge rekeningen.....

Het is sowieso altijd goed om je eigen declaraties te controleren! En als je iets geks ziet zou ik het altijd doorgeven aan de zorgverzekeraar.

femkes vindt dit leuk.
  12. Evanesco

Dat was een foutje. Had het al aangepast.
    Zat half slapend met mijn telefoon in mijn hand :rolleyes:

13. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik kan echt iedereen de tip geven om het eigen risico gespreid te betalen! Voorafgaand aan het kalenderjaar vraag je dat aan. In tien termijnen betaal je en alles wat je aan het eind van het jaar niet hebt opgemaakt krijg je terug. Nooit meer de onaangename verrassing van ineens een dikke rekening. Je betaalt hem uiteraard nog steeds maar het voelt toch anders ;):p.

14. Evanesco

Wat een goede tip. Daar ga ik zeker gebruik van maken.

Thanks!

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dan kun je toch beter zelf een eigen risico potje op je spaarrekening aanmaken? Dat vang je zelf in elk geval de (schamele) rente i.p.v. je zorgverzekeraar...

16. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ja die paar euro's heb je dan maar mooi in je zak! :p

17. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Kan uiteraard ook. Maar weet in de praktijk dat het bij veel mensen niet zo werkt ;). En die rente tjah... hier is ie laatst geloof ik verlaagd naar max 0,03%. Die mogen ze van mij houden haha.

Whysteria vindt dit leuk.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Daar kun je toch mooi weer een patatje voor scoren... :roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Weet iemand dit?

In januari heb ik een lipoom laten verwijderen door de chirurg.
    Nu kreeg ik vandaag een rekening voor mijn eigen risico rond de 100 euro. In de specificatie staat alleen een eerste consult genoemd; dit klopt ook wel met het bedrag.

Krijg ik nu nog een aparte rekening voor de verrichting zelf? Ik dacht namelijk dat dit als 1 DOT werd gedeclareerd.

(ik had namelijk een rekening van 300-400 euro verwacht)

20. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik had deze zwangerschap de combinatie test laten doen.
    Kosten 170 euro.
    Omdat ik aanvullend verzekerd ben zou ik 150 euro vergoed krijgen.
    Krijg ik na indienen van de rekening op een gegeven moment een bericht dat ik niets vergoed krijg.
    Dus ik zorgverzekeraar gebeld, bleek dit een fout in het systeem dus uiteindelijk de vergoeding toch gehad.
    Maar je moet echt zo opletten!

Deel Deze Pagina