is 3 het nieuwe 2?

Discussion in 'Zwanger worden' started by maviju, May 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maviju

maviju Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,080
    128
    63
    Je hoort dit tegenwoordig veel en ook in mijn omgeving zie ik steeds meer mensen met 3 kinderen en zelfs 4 lijkt steeds meer voor te komen.

Hoe is dit in jullie omgeving? Ik heb er zelf overigens 2 en daar blijft het ook bij waarschijnlijk. Lekker ouderwets hihi

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    #2 frummelk, May 18, 2015
    Last edited: May 18, 2015
    Ik krijg de derde... maar ken in mijn nabije omgeving weinig die er drie krijgen.

Ik zou best vier of vijf willen maar dan wil ik wel een groter huis ;)

3. Ja, het valt mij ook op.... :)

4. maviju

maviju Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,080
    128
    63
    Het lijkt me geweldig, 3 kindjes.
    Maar qua kosten, drukte en ruimte in huis etc is het voor ons geen optie.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Nee hier niet. Het is eigenlijk vooral 2. Enkeling met 3 en 'zeldzaam' zijn 4 of 5 :p

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,275
    6,187
    113
    Weet ik niet eigenlijk. ik heb ook een broer en zus, dus voor mij meer 'logisch' dan 2 kinderen.
    Ik zie hier in mijn omgeving (school) nog wel meer 2 dan 3 kinderen-gezinnen.
    Maar nooit echt bij stilgestaan. Mag iedereen lekker zelf weten :D

7. Danidani

Danidani Lid

Mar 6, 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt mij ook inderdaad op ja. Of ze denken of hebben er over nagedacht over 3.

8. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

Aug 13, 2014
    552
    55
    28
    Hier is het idd ook, dacht dat het miss alleen hier in de omgeving zou zijn (dat stellen bij aan ander zien hoe leuk 3 kids zijn en dan zelf toch ook nog voor 1 gaan), maar het is dus 'landelijk' ;).

Heb wel het idee dat er tussen 2 en 3 meer leeftijdsverschil zit.

Ik zou er best 3 willen, maar vriend 2, dus mocht het lukken is dat de max. voor ons.

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Bij ons niet hoor. Tussen de oudste en middelste zit een jaar en 8 maanden en tussen de middelste en jongste als het goed is een jaar en vier maanden ;)

10. maviju

maviju Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,080
    128
    63
    Inderdaad, tussen 2 en 3 zit er vaak meer tijd tussen valt me op. Hier ook bij de meesten zeker 3 a 4 jaar tussen nummer 2 en 3.

11. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Hier juist veel mensen met 1 kindje en sommigen met 2. Ken 1 gezin met 3 kondjes. Mijn dochter zit nog niet op school, dus hoe het daar is weet ik niet.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,275
    6,187
    113
    Ja dat is hier ook het geval, 5 jaar tussen 2 en 3.

Overigens niet per se mijn keuze, maar samenloop van omstandigheden.
    Tussen de oudsten zit 2 jaar, had wat mij betreft ook tussen 2 en 3 mogen zitten. Soms loopt het leven anders dan gepland. :) en gelukkig maar ;)

13. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Hier zie je ook steeds meer gezinnen met 3 kinderen, maar 4 is heel zeldzaam. Ik ken in ieder geval geen een gezin met 4 kinderen bij ons in de omgeving ;)

Wij hebben zelf nu ook 3 kinderen. Het leeftijdsverschil is bij de middelste en de jongste juist minder (16 maanden) dan bij de middelste en de oudste (2 jaar en 7 maanden), maar dat komt ook omdat we een kindje tussendoor verloren hebben anders zat daar 2 jaar tussen.

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De komende jaren gaat het aantal geboorten toenemen verwacht ik. De ouderen voorzieningen zijn aan het verdwijnen. Ik vermoed dat kinderen weer net als vroeger en net als in andere culturen een investering voor later worden. We hebben een aantal decennia een individualistische cultuur gekend. Maar het is slechts een kwestie van tijd voor we weer in een collectieve cultuur zitten.

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Riep al toen ik 16 was dat ik der 3 wil..

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In onze familie en onze buurt en vriendenkring heeft iedereen 2 kids. Ken er niemand met 3 of meer. (Das niet geheel waar, ik kom zelf wel uit een gezin met 3 kinderen :p).

Vind persoonlijk 2 kids druk zat, temeer ik ook nog graag wel een beetje tijd voor mezelf wil naast de kinderen, mijn vriend, werk en het huishouden.
    Financieel zouden we 3 kids totaal niet trekken, laat staan dat we er de leeftijd niet meer voor hebben (vriend is 41 en ik 40 jaar).

17. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Wij krijgen hopelijk in nov de tweede.

Ik zou er graag 3 of 4 willen maar mijn vriend twijfelt, omdat je dan weer 4 jaar extra kdv kosten hebt en wij dan dus niet optimaal kunnen sparen etc. We zouden het maandelijks redden maar niet breed. Ach wie weet, laat de 2e eerst maar komen in november en dan zien we tegen die tijd wel verder:)

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik zie ook steeds vaker gezinnen met drie kinderen :). Ik zou zelf ook best over een paar jaar een derde willen. Manlief ziet het totaal niet zitten helaas. Dat zie ik wel meer in mijn omgeving; de vrouwen willen allemaal wel 3 kinderen, maar de mannen vinden 2 genoeg! Tussen mijn kinderen zit 2.5 jaar, dat zou ik ook minimaal tussen nr 2 en nr 3 willen. Hoewel het eigenlijk niet de planning was (het duurde ruim een jaar voor ik goed zwanger raakte van de tweede, wel 2 v.mk's tussendoor) ben ik achteraf heel blij met het leeftijdverschil. De oudste begrijpt al echt dingen, kun je uitleggen waarom ze even moet wachten bijvoorbeeld als je met de baby bezig bent.
    En aangezien de jongste pas 4 maanden is komt er sowieso de komende paar jaar geen nieuwe baby. En hopelijk is over een paar jaar mijn man bijgedraaid en wil hij ook wel een derde... En zo niet, dan dikke vette pech voor mij :);).

19. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat een derde bij ons nooit op de planning heeft gestaan. Totdat ik vorig jaar ongepland zwanger raakte en dat een miskraam werd, we waren net aan het idee gewend van nog een kindje erbij en toen ging het mis.. Dus zo is het verlangen naar een derde kindje bij ons gekomen.

20. bella013

bella013 Lid

Sep 11, 2013
    92
    0
    0
    In mijn omgeving zie ik niet veel gezinnen met 3 kinderen. Wij willen wel heel graag een derde maar wachten hier nog een paar jaar mee. Tussen de oudste en de jongste zit 20 maanden. De jongste is nu bijna 8 maanden en ik vind het voorlopig nog even goed zo. Vooral omdat ik over een paar weken weer aan het werk ga.

Share This Page