https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten In delen van Frankrijk is de Franse versie van Corona opgedoken. Helaas is deze niet tot zeer slecht detecteerbaar en veroorzaakt hij vaak onder andere een zware hoest. Omdat dit virus zich bijna niet in de neus nestelt en wel diep in de longen is het moeilijker te testen. Nu hoest ik al ruim 10 dagen enorm zwaar. Veel slijm en pijnlijk om op te hoesten. 7 dagen geleden getest en er kwam negatief uit. Antibiotica die ik na de negatieve uitslag kreeg slaan ook niet meer aan. Het ging even 4 dagen goed en de hoest is weer terug. Nu ik dit lees vraag ik me af hoe ik me nogmaals kan laten testen... Meer mensen die dit herkennen?
Wat naar dat je je zo voelt! Een nare hoest kan van alles zijn. Voor mij was het ooit een mycoplasma infectie icm een lichte vorm van kinkhoest. Stevige medicatie was het enige dat hielp. het nare aan zo’n nieuwe variant is dat ze er niet goed mee weten om te gaan. Blijf vooral goed in contact net je huisarts en noteer je klachten van dag tot dag. Hopelijk voel je je snel beter!
Ja. Ik ben sinds vorig jaar juli 8 keer getest. Elke maand krijg ik namelijk keelpijn, dan druk en pijn op mijn borst en dan ga ik 2-3 weken hoesten. Echt pijnlijk blaffen. 2 keer antibiotica gehad. Altijd negatief. Bloedonderzoek etc gehad maar niet gevonden. Geen idee of het Corona is. Ik ben in februari 2020 heel ziek geweest met zo erg hoesten dat ik over moest geven etc dus misschien heb ik het ooit al gehad en is dit een restverschijnsel. Geen idee de dokter zegt dat ik ook gewoon gevoelig kan zijn voor luchtweginfecties. Ze weet het eigenlijk ook niet...
Helaas of gelukkig was er voor Corona ook wel eens sprake van een extreme hoest, dus ik zou daar zelf niet aan gedacht hebben na een negatieve test. Je kunt altijd de huisarts of ggd om advies vragen.
Van wat ik heb gelezen heeft corona betrekking op een droge hoest. Je geeft aan dat je last hebt van veel slijm, dus een vastzittende hoest. Dit wetende i.c.m. een negatieve test zou ik er van uit gaan dat het geen corona is. Hier idd ook al een tijd last van een vastzittende hoest, wat daardoor weer erge keelpijn op levert. Voor de zekerheid ook een test gedaan, maar die was zoals verwacht negatief. Dus nu hopen dat jet snel wegtrekt. Maar als je twijfelt kun je altijd een nieuwe test doen. Zou dan gewoon even de ggd testlijn bellen en het verhaal uitleggen, dan plannen ze je vast nog een keer in.
ik zou zelf ook kinkhoest in het achterhoofd houden... gezien je symptomen. Niet dat er wat aan te doen is. Maar het zou wel een verklaring voor je klachten kunnen zijn.
Begrijpelijk dat mensen nu bij alle luchtweg klachten denken aan Corona, maar dat hoeft niet zo te zijn, en dat het geen Corona is maakt het ook niet minder vervelend. Ik heb 2 jaar geleden een hele nare keelontsteking gehad, daar kwam een luchtweg infectie boven op. Droge hoest en vastzittende hoest en daarna veel slijm. Weken mee zoet geweest en door continue hoesten gekneusde ribben die zo pijnlijk waren dat ik aan de zware pijnstillers moest, en kortademig dus aan de puffer. Kortom, bij twijfel laten testen (gewoon aanmelden) maar soms is een hoest gewoon een hoest, en kan je daar ook behoorlijk beroerd van zijn..
Ja lijkt mij ook, maar ze geeft in haar laatste zin aan dat ze zich afvraagt hoe ze zich weer kan laten testen. Dus wellicht lukte het haar niet online een afspraak in te plannen omdat ze recent nog getest heeft, dus als dat zo is zou ik in dat geval even met de ggd bellen. En anders idd gewoon weer online inplannen idd.
Ik zou even overleggen met je HA, misschien kunnen ze via een bloedonderzoek kijken of je ontstekingen ed hebt. Maar eerst nog een Corona test laten doen, dan vinden ze bij de bloedprikken vast fijn.