Lichten jullie man in over cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Seth, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Manlief weet ook hoe het zit met m`n cyclus. Vraagt wanneer ovulatie is, wanneer ik ongi moet worden en of de ovutesten positief zijn of niet....
    Maar eigenlijk hoort hij het alleen als er gesext moet worden, de rest gaat er rechts in en links weer uit! :D

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb mijn man zelfs uitgelegd hoe mijn cyclus in elkaar zit haha:D

maar omdat we nu al lang voor een wondertje bezig zijn, braagt hij er soms zelfs naar,
    -en ben je al ongesteld geworden?
    -heb je je eitje al gevoeld
    enz enz

Ben eigenlijk best blij want als hij niks zou vragen en alleen met zijn oren zou klapperen als het om sex ging dan zou ik het gevoel krijgen dat het hem om de sex te doen is en niet het wondertje.
    Maar gelukkig leeft mijn man zich daar best mee in.

maar ja wat wil je an bijna 4 jaar, dan begijpt hij ook hoe alles in elkaar zit:);)

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn vriend weet er ook alles vanaf. Helaas valt er weinig te vertellen...kan alleen zeggen dat ik nog steeds niet ongi ben (1e ronde 114 dagen, nu inmiddels alweer 80)

Af en toe maken we er een lolletje van en liggen we na het vrijen de zwemmers aan te moedigen :D Wie weet is er toevallig net een eitje gesprongen....

Volgende week gaan we naar de gyn en dat vindt hij toch ook wel een beetje spannend. Teovallig zat hij vanmorgen met 7 vingers in de lucht (met andere woorden: nog 7 nachtjes tot we naar de gyn mogen) Als ik even geen zin heb om te vrijen omdat ik een 'we worden nooit zwanger dip' heb snapt hij het gelukkig en praten we er samen even over. Hij is echt een schat :)

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

ja, de mijne is ook redelijk geintereseerd! Hij maakt het uit zichzelf knuf en romantisch tijdens de vrijpartijen, dat vind 'ie belangrijk. Hij staat ook altijd bij de kalender te tellen en weet dus precies in welk stadium van mijn cyclus ik me bevind.

Ik vind dat erg fijn moet ik zeggen. We beleven dus alles samen...:)

5. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik breng hem wel een beetje op de hoogte maar hij snapt nog niet alles :)
    maar vraagt er wel van alles over en weet ook wanneer mijn NOD is :)

6. kidz24

kidz24 Niet meer actief

haha wat een leuk onderwerp

ik vertel mijn man alles eigenlijk.
    soms als er een eiersprong komt voelt dit als steek in mn buik
    en dan zeg ik dat.zelfs dan nog in de auto.

hij vraagt het soms zelf hoe alles gaat :)
    en als ik dan wel mn periode heb,doet hij eigenlijk alles wat ik vraag:D

lief he :D

7. misa

misa Niet meer actief

Ik vertel mijn man alles. Ik vind het iets van ons samen en hij vind dat ook. Hij vraagt er af en toe naar, kijkt naar mijn ovutesten of zegt dat ik moet wachten met zw testen... haha!
    Ben blij dat ik het met hem kan delen, al zal hij er nooit zoveel interesse voor hebben of nooit zoveel vanaf weten als ik! En dat vind ik ook prima!!

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    In het begin heb ik het niet verteld. Hadden toen zoiets van we zien het wel of het lukt.
    Toen ik ovutesten ging gebruiken heb ik het wel verteld want ja dan moet hij toch wel verplicht meewerken.

Tegenwoordig zeg er weinig meer over, maar dat komt omdat we zover in de mmm zitten dat ik niks hoef te verwachten op de natuurlijke manier. Zijn vorige maand begonnen met iui.
    Toen is hij wel 2x meegeweest met de fm's.
    Dan is het meer een kwestie van nu moeten we sex hebben, want je mag ook geen te oud sperma hebben.

Maar leuk is het niet meer na 2,5 jaar eigenlijk op deze manier. Sommige weken is sex dus eigenlijk een verplichting. Gelukkig niet altijd en van die keren geniet ik het meest.

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    over benen om hoog gesproken ,,tegenwoordig komt mijn man met een kussen aanhollen na afloop hahaha kan daar wel om lachen.. doet hij een deken ommij heen en de tv aan,, zo kan ik lang zo blijven liggen zeg hij dan met een grote smile op zijn gezicht hahahhahaha:D:D:D:D

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ja hoor

ik vertel precies wanneer de regels zijn wanneer het afgelopen is en wanneer ik kan beginnen met ovu testen en wanneer mn piek is..

:)

11. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    echt super dat julie mannen zo betrokken zijn!
    De mijne wil het voornamelijk 'leuk houden' en er geen 'moeten' van maken... Hij heeft zoiets van; We zijn net begonnen dus we doen het gewoon wanneer we zin hebben en mocht het zo niet lukken na een paar maanden dan gaan we er meer rekening mee houden. Best wel een frustatie puntje voor mij... Dus ik probeer zo onopvallend mogelijk mijn best ervoor te doen. Toen ik nog aan de pil was stond ik na de seks altijd gelijk op en rende naar de badkamer om er geen troep van te maken... Nu zeg ik weleens, ben een beetje duizelig...blijf even liggen.. en toen ik laatst een kussen onder mijn kont deed, vroeg ie; Heb je nou een kussen onder je gelegd...beetje lacherig....
    Heb zelfs al een keer tegen hem gezegd dat ik de neiging heb weer aan de pil te gaan omdat ik het jammer vind dat we deze bijzondere periode niet echt kunnen delen, maar dat wilde ie dan weer niet...
    xxx

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als alles goed is hoef je ook geen kussen onder je billen hoor.
    En in principe zijn de zaadjes na 5 minuten in je baarmoeder.

Ik ben pas met dat soort dingen begonnen dat ik na ruim 9 maanden niet zwanger was. Ik probeerde wel onopvallend rond het ei te klussen. Het moet ook wel leuk blijven lijkt me.
    En sommige mannen hebben dat eenmaal niet zo. Die van mij ook niet. Zeker in het begin niet.

De maanden dat we zelf moesten proberen met medicijnen gaf hij dan wel een kussen aan me. Of legde zijn been onder me dat ik wat hoger lag.

Maar in het begin zal ik het zelf gewoon leuk houden. Voor beide en je kan natuurlijk altijd wel beetje sturen. Maar onopvallend

13. Denies

Denies Lid

2 dec 2009
    63
    1
    0
    Ik zou eigenlijk niet weten waarom je het niet zou vertellen, je doet het inprencipe toch allemaal samen, en daarbij word hij er ook nog wat wijzer van ook:D

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    die van mij wil graag alles weten, speurt zelf het internet af voor informatie. En tja, het blijft een vent, dus hij vind het niet erg dat we het nu vaker doen ;)

rond mn eisprong maken we er altijd grapjes over, om het luchtig te houden, dan moedigt hij zn zwemmertjes aan en duwt hij een kussen onder mn kont, moeten we altijd erg omlachen vooral omdat het zijn initiatief is en niet die van mij.

Doordat we er om kunnen lachen voelt het ook niet als moeten en dat houdt het wel zo leuk.

15. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Mijn mannetje is er erg in geintereseerd :)
    Hij heeft zelf op t internet lopen zoeken en stelt vragen...
    We hebben t er samen over gehad en ik hou hem op de hoogte van hoe en wat...
    Nu ik aan de clomid ben helamaal... maar das logisch, slik niet voor jan met de korte achternaam pillen :p

16. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier is manlief ook de hoogte. Hij kon me precies vertellen wanneer ik ongesteld moest worden en dus wanneer ongeveer mijn ei was.
    Ik vind het ook normaal dat ik hem op de hoogte hou. Net als mijn posi ovutest van van de week.

17. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

De mijne licht ik ook altijd in. Tenslotte is het zonde om een maandpoging te missen.

18. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Jeetje, ik zou graag willen dat mijn vent er zo mee bezig was. We zijn net bezig en dat is eigenlijk helemaal mijn idee. Hij wil wel, maar vind het allemaal ook nog wel heel erg eng. Als ik hem precies ga vertellen hoe en wat, en wanneer de kans het grootst is e.d. ben ik bang dat ik hem helemaal afschrik. Het is niet zo dat ik niets vertel hoor, maar de inns en outs delen dat doe ik niet. Ik weet ook niet of dat ooit gaat komen. Hij is (uiteraard) wel erg geinterreseerd als ik aangeef dat ik wel zin heb om te klussen.

19. tinus85

tinus85 Lid

21 dec 2009
    30
    0
    0
    Fotograaf
    Drenthe
    Ik heb gister een goed gesprek gehad met mijn kerel. Ik ben de 15e gestopt met de pil, dus we gaan ervoor! Dus ik vroeg gister of hij het ook wil weten als ik een eisprong heb. Zijn antwoord was heel duidleijk! JA! Goed gevoel gaf het! Hij zei, als we een 2e willen dan is het wel handig dat we goed gaan mikken! Haha! :D

20. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heb op de kalender in geheim schrift alle belangrijke dagen aangevinkt en hij vind dat ook erg prettig

smorgens zit hij me steeds achterna..of ik mn pilletjes wel op tijd slik

en hij weet ook al helemaal hoe hij het boven wil aanpakken als het zover is :(:)

ben er wel blij om dat het zo gaat:)

Deel Deze Pagina