Ik wil alleen maar even klagen. Mijn meisje vind logaritmische lekkerder dan andere merken en lekkerder dan mama's kookkunsten 😳. Nu zijn de recepten en de uitstraling vernieuwd. Ook zijn ze 15 procent duurder geworden. Waar ze eerst een euro kosten kosten ze nu 1.15, echt schandalig om de prijzen zo omhoog te gooien.
En als er een Jumbo bij je in de buurt is: de potjes van Jumbo eigen merk zijn ook prima. Die vindt mijn dochter zelfs veel lekkerder dan die van Olvarit. Ze zijn ook niet zo droog en wat smakelijker door toevoeging van kruiden.
Bloemkool potje vind ze heerlijk. Laatst speciaal voor haar bloemkool en aardappel zonder zout gekookt, lekker geprakt en de mond ging enthousiast open want warm eten vind ze heerlijk. Toen de lepel erin ging had je ze eens moeten zien kijken, met haar hand in de mond om alles eruit te halen.
Zal jumbo eens proberen, de eigen merken tot nu toe vallen niet super in de smaak, eet ze wel maar niet met zoveel plezier als de olvarit
Ha Knor, hoe grappig. Die van ons eet ook liever van de kok van olvarit dan de huisprak. Hoewel we echt niks geks voorschotelen. Ik denk (weet uiteraard nooit zeker) dat bij onze meid de structuur-verschillen vooral de boosdoener zijn. Ze had eerder ook al wat problemen met op gang komen met stukjes brood e.d. Ik blijf het dus maar gewoon aan bieden, ze begint enthousiast de smaak is het niet, maar na drie of vier happen is ze het beu en kiepert ze alles weer haar mond uit. Ach, komt vast goed...de aanhouder wint Ik geef haar overigens liever de tijd die ze nodig heeft om het te leren/ervaren dan dat eten een negatieve associatie krijgt. Maar om terug te komen op je topic... dure madam inderdaad die van ons. Én haar favoriete smaakje zit er niet meer bij
Gekke vraag misschien hoor (beetje off topic) Maar de potjes zullen toch ook gewoon goed zijn? Bedoel worden ze ook groot op toch? Wij mogen binnenkort aan de potjes (geprakt eten) van daar mijn vraag
Die van ons lust alles gelukkig maar opgerot ziet er zoveel smakelijker uit dan de anderen. Ze eet ook wel van mijn bord mee als ik kook maar haar echte eigen portie moet toch echt uit een potje komen, van mijn bord is alleen voor de lekker voor erbij. Och, ze zal vanzelf wel mijn eten gaan eten daar ben ik niet bang voor.
Ik zie potjes altijd als een kant-en-klaar-maaltijd. Prima voor een keertje, maar niet voor elke dag. Zelf eet je toch ook niet elke dag kant-en-klaar? De smaken van eten uit een potje zijn veel vlakker, bovendien lijken ze qua structuur allemaal op elkaar. Daarom kan je beter zelf koken, dat is beter voor zowel de smaak- als de mondontwikkeling van je kindje. Bewaar de potjes dan voor een dag dat je weg bent of heel laat thuis of zo.
Ik zie echt hele grappige autocorrecties langskomen! Hier hetzelfde hoor. Mama doet iets niet goed want potjes zijn lekkerder. althans, waren want mw lust ook dat niet graag meer. De lasagne van de AH vindt ze heerlijk en langzaamaan eet ze weer wat dingetjes met ons mee. Kan haar toch moeilijk elke avond lasagne geven.
Jouw kind heeft mogelijk gewoon wat gegeten van wat je maakte. Mijn dochter begon ineens alles te weigeren wat ik zelf maakte een at dan gewoon geen avond eten, echt helemaal niets. Als je kind al mager is is dat niet fijn en kies je toch voor potjes. En alles wat je erover leest, het is net zo gezond. Jammer dan van de smaken en de structuur, maar een kind dat mager wordt doordat er niet genoeg in komt is ook behoorlijk jammer.
Ja zeker, dan wil je gewoon dat ze maar iets eet. Die van ons loopt voor op grootte en gewicht dus bang dat ze mager zal worden ben ik niet. Ze is met haar bijna f maanden 75 cm en 10.8 kilo
Mijn zoon eet de potjes en inmiddels de maaltijden van Hipp. Ik bestel dat via bol.com en amazon.de. Ik vind Hipp echt veel smakelijker (als ik een hap proef) dan Olvarit of andere merken. Wij hebben het te druk voor 'met de pot mee'. J. gaat 4 dagen naar de opvang en daar haal ik hem tussen 17:30 en 18:00 op. Ten eerste klapt hij dan echt van de honger en ten tweede, hij is kapot. Hij krijgt dus eten, gaat in bad (om de dag zo'n beetje) en ligt tussen 19:00 en 19:30 in bed. Als ik eerst nog zou moeten koken, dan zou ik dat nooit redden.
Je vergiftigd je kind niet hoor mocht je dat soms bedoelen? Maar ik vind het geen echt eten...zelf wel eens 1 geproefd? Veel lekkerder om zelf te maken. Hier aten ze qua tijd gewoon met ons mee, en pakte ik dus gewoon uit de pan. Mocht dat nu echt niet lukken pak je gewoon van gister. Als je op maandag voor jullie drieën bloemkool gekookt heb en je maakt dinsdag bv broccoli dan pak je voor je kindje op di de bloemkool van ma en op wo de broccoli van di. Zo heb je altijd vers eten op de tijd dat het uitkomt. Tijd is geen reden om een potje te pakken. Daarbij vonden wij het heel belangrijk dat onze kinderen vers en lekker leerden eten (als je nooit een potje aanbiedt kennen ze het niet en kunnen ze dus geen voorkeur hebben) en wij maakten daar graag tijd voor. Het heeft hier iig zn vruchten afgeworpen.
Oei dat is wel een behoorlijke prijsverhoging! Je hebt in dit topic niet om tips gevraagd, dus als je er niet op zit te wachten, moet je het volgende niet lezen. Mijn oudste dochter was als baby/peuter ook een hele slechte eter. Ik gaf haar ook lang gepureerd eten of potjes. Het werd steeds lastiger om haar normaal mee te laten eten. Nu is ze 5 en begint ze eindelijk wat beter te eten. En dat lukte pas door haar geen alternatief meer te bieden. Dus soms at ze een avond niks. Vond ik wel moeilijk, want mijn dochter is ook een dun sprietje. Ik zou toch proberen om jou dochter eten te geven wat jullie eten. Dus niet meer gepureerd uit potjes. Hoe langer je ermee door gaat, hoe lastiger het wordt om haar normaal mee te laten eten. Bij mijn tweede dochter ben ik snel gestopt met gepureerd eten en potjes. Ze lust nu bijna alles. Ik weet dat slecht etende kinderen heel frustrerend kunnen zijn. Ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie.