Tips gezocht.Dochter van 19 maanden slaapt nog niet door

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaatje85, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi

Misschien vind ik hier nog wat tips. Mijn dochter van 19 maanden slaapt nog steeds niet door.
    Tot 9 maanden heeft ze borstvoeding gehad en kwam ze 3x per nacht. Toen was ik er klaar mee en ben over gegaan op flesvoeding.Sindsdien is ze meer tevreden en sliep beter. Helaas gaat het met ups en downs. Soms komt ze rond 23.00 uur nog voor een fles en slaapt dan de hele nacht door.Maar soms komt ze dus gewoon ook nog een keer in de nacht tussen 03.00 en 05.00. En zonder fles gaat ze helemaal over de zeik.
    Ze slaapt soms ook gewoon een week achter elkaar door.Ze kan het dus wel. Laatste weken loopt ze veel te knoeien met doorkomende kiezen en verkoudheid

We hebben al verschillende dingen geprobeerd.

- Extra toetje na het eten in de hoop dat ze minder honger heeft ( al denk ik zelf dat het geen honger is maar gewenning )
    - Wel of geen dekentje in bed
    - Slaapzak met of zonder mouwen
    - Licht op de overloop laten branden
    - ipv fles geven een aai over haar bol en opnieuw instoppen ( gaat dan gelijk weer zitten/staan en gillen )
    - Laten huilen ( maar dan gaat ze zo over de zeik dat ze op een gegeven moment begint te kokken )
    - Wifi snachts uitzetten ( hier blijven kinderen ook op te reageren )

We zitten dus een beetje met onze handen in het haar. Levi was een baby dat met een paar weken doorsliep van 19.00 tot 08.30 maar Elin is zoveel pittiger en heeft zo'n eigen wil.
    Na anderhalf jaar meerdere keren per nacht er uit begint het nu op te breken. Ook levi is de laatste tijd vaak moe ( heb zelf het idee dat hij er snachts ook wakker van wordt en daardoor minder uitgerust )

Sorry is een heel verhaal aan het worden. Heeft er nog iemand tips voor ons ?

2. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Dit zou ik kunnen schrijven alleen mijn jongste is wat jonger, 14 maanden. Hier echt precies hetzelfde al gaat het de laastste tijd wat beter en slaapt hij van 23 uur tot 6 uur. Ik lees dus mee.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    iig fijn om te weten dat ik niet de enige ben :)

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Rond deze leeftijd worden ze zich wel steeds meer bewuster van dromen. Misschien is dat het wel. Want s'nachts voor een voeding komen lijkt mij niet echt nodig op deze leeftijd.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja daar heb ik idd ook aan gedacht,maar dit gaat dus al 19 maanden zo.

6. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wordt ze snel wakker van geluiden? Weet niet of je veel geluiden hoort rondom je huis buiten.

Of ze is gewoon heel gevoelig met alles, van ontwikkelingsprongetjes tot het krijgen van tanden. Dat ze daar snel van geprikkelt raakt. Want je zegt dat ze soms wel een paar weken kan doorslapen.

Ze wordt wakker voor troost dan denk ik.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk toch een combinatie van alles: fases, doorkomende tanden/kiezen, verkoudheid, iets dat veel indruk heeft gemaakt... het lijkt me niet dat het al 19 maanden elke nacht hetzelfde is?

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nee echt met ups en downs.
    Of ze slaapt door, of komt juist heel vaak
    Ene keer slaapt ze een paar nachten zonder voeding rond 23.00 uur en dan komt ze weer weken achter elkaar wel.

Dingen qua indruk valt denk wel mee. Schoonouders zijn uit elkaar dus de manier van oppas is iets anders geworden,maar denk niet dat ze daar bewust iets van mee krijgt.

Misschien idd ook wel een opstapeling van kiezen,verkoudheid en sprongetjes, ze kletst opeens ook veel meer.
    Begin het iig wel een beetje zat te worden.

Wakker van geluiden heeft ze trouwens geen last van.Als ze slaapt dan is ze ook niet makkelijk wakker te krijgen. Woon in een dorp , woonwijkje zonder auto's in de straat dus echt geluiden hebben we hier savonds niet

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik begrijp dat het vermoeiend is. Ze is verder lichamelijk helemaal in orde? Oortjes kunnen ook heel vervelend en pijnlijk zijn en zo in vlagen opspelen. Zelfs als de HA niets ziet. Ik zou een doorverwijzing vragen naar de KNO-arts, al is het maar om dingen uit te sluiten.

Verder, heeft ze een nachtlampje? Slaapt ze met speentje en/of knuffeldoekje? Misschien kan je haar bedje eens een andere richting op zetten, kinderen liggen graag naar het noorden, schijnt.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nee is verder gezond.Ze heeft 1x last van haar oren gehad maar geeft dit zelf duidelijk aan door haar oor te pakken en au te zeggen.

Ze slaapt zonder speen ( altijd gedaan, wil ik graag zo houden haha ) en knuffels. Bedje kan geen andere kant op.Is een klein kamertje dus kan maar 1 kant op. Ze draait wel in haar bed

Vriendin opperde een peuterbed maar denk zelf dat ze daar nog niet aan toe is.
    Nachtlampje ben ik naar op zoek. Hebben maar 1 stopcontact dus niet alle nachtlampjes passen samen met de babyfoon er in. Ze heeft een raampje in haar deur dus ganglicht schijnt wel redelijk haar kamer in.

Bedankt voor het meedenken iig

11. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn dochter sliep vanaf 18 maanden oud in een eenpersoon bed, dus het kan wel.

Waaraan merk je dat zij er nog niet aan toe is dan? Je zou het kunnen proberen?

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

De babyfoon kan ook stralen afgeven. Omdat je al zei dat de wifi 's nachts uitstaat...

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Aan de babyfoon nog niet eens gedacht. Zou kunnen kijken of ik savonds haar kamer in kan om hem uit te doen

Levi sliep idd ook met 1.5 in een groter bed omdat hij uit zijn ledikant klom. Maar Elin is zoveel bewegelijker en nieuwsgieriger. Denk dat zij vooral kasten gaat leegtrekken ipv slapen ;) Heb ook niet het idee dat ze het ledikant een probleem vind.Gaat er gewoon zonder problemen in liggen,laat zich toedekken en lacht je toe met haar knuffels in haar armen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze oudste had ook erg veel last van haar oren. Volgens huisarts was er, tussen oorontstekingen in, niets aan de hand. Via KA uiteindelijk een vrwijzing KNO gehad en toen bleek ze een chronisch ontstoken neusamandel te hebben, en veel vocht achter de trommelvliezen.
    Ze was 17 maanden toen we bij de KNO kwamen, 19 maanden toen de neusamandel eruit ging en ze buisjes kreeg en na nog wat kiezenrondes, waterpokken en 6e ziekte, ging ze met 23 maanden eindelijk doorslapen.
    Tot die tijd was ze altijd alleen te troosten/in slaap te krijgen met een nachtvoeding. Toen ze tot rust kwam accepteerde ze zomaar zonder problemen dat papa kwam troosten en was het met 4 nachten een paar keer eventjes troosten bekeken en sliep ze dus door.

Nichtje van mij zou volgens de huisarts ook niets mankeren aan de oren, en bleek heftig geirriteerde gehoorgangen te hebben. Die sliep wel door, maar had vrij behoorlijke gedragsproblemen. Naar de KNO geweest, behandeling gehad en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Conclusie: laat bij slaap- of gedragsproblemen altijd de oortjes nakijken, want de huisarts ziet onvoldoende met dat flutdingetje dat die heeft...

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

Jan 10, 2012
    1,118
    0
    0
    Zweden
    Mijn zoontje heeft een nachtlampje van Ikea (spöka). Daar zit een batterij in. Overdag op de lader en 's nachts mee in bed. Die brandt de hele nacht (ook al staat er op dat hij maar 4-5 uur brandt).

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Lycka, o dat is idd ook een idee

Oren hou ik in gedachten, maar denk zelf niet dat dat het is, tussen de middag slaapt ze zonder problemen

Heb net haar babyfoon eruit getrokken

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,283
    1,452
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn neefje was ook een hele slechte doorslaper terwijl hij 's middags wel goed sliep. Bleek hij toch problemen met zijn keel en neus amandelen te hebben. Juist hun huisarts vertrouwde het niet en stuurde hun door naar een KNO arts. Hij kwam niet goed in de diepe slaap terecht en daardoor veel wakker en soms ook dat het dan wel een week goed ging. Met 21 maanden kreeg hij buisjes en werden zijn keel- en neusamandelen geknipt en binnen een week sliep hij door van 19.30 tot 07.30. Zijn ouders hadden daar ook nooit aan gedacht.

18. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Niet helemaal vergelijkbaar maar hier de laatste 1,5 maand ook drama met slapen zowel de middag als nacht (maar dan vooral in slaap vallen). Inmiddels ook van alles geprobeerd.
    Laatst ook maar over gestapt op een dekbedje. En hoewel ze het heerlijk vindt, is ook dit niet de oplossing.
    Wel merk ik dat er een hoop angst zit bij mijn dochtertje. Licht in haar kamertje moet aan, licht op de gang moet aan en de deur wagenwijd open. Dan gaat ze soms zonder huilen slapen. En als ze 's nachts wakker wordt en gaat huilen, dan zet ik de deur weer open en dan is het goed.
    Ik heb gister trouwens een leuk nachtlampje bij de zeeman gekocht. Eentje die je aan de muur ophangt maar met batterijen dus hij is ook 'draagbaar' (en kost maar 2 euro, geen geld om het uit te testen).
    Je verhaal klinkt mij meer als troost/gewoonte. Als ze 's nachts wakker wordt en angstig is of niet helemaal fit, dan zoekt ze troost in een flesje ipv een speen of knuffel. Heeft ze ook moeite met in slaap komen?

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ff korte reactie,zit op mobiel

Zonder fles moppert ze voor ze in slaap valt. Vaak wordt ze dan binnen een uur weer wakker.
    Met fles is ze gelijk vertrokken en komt dan meestal rond 23.00

Heb nog een half pak voeding in huis, daarna heeft ze pech. Halfvolle melk pakt ze ook dus dan dat ipv voeding,want kan haast geen honger zijn.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik kan maar aan 1 ding denken en dat is echt gewenning. Je kindje is gewend om wakker te worden en eten te krijgen en dat zal je moeten doorbreken. Vrienden van mij hadden exact hetzelfde probleem doordat de uk lang bv in de nacht heeft gehad. Toen de bv gestopt was en de fles kwam bleef ze in de nacht om voeding vragen terwijl ze het niet nodig had omdat ze goed at overdag. Dit moest echt doorbroken worden en het heeft hun 3 nachten gekost. Geen voeding geven maar elke 5 minuten neer leggen aai over bol en zeggen dat het nacht is en tijd om te slapen en dan weer gaan. Ze hadden op cb gezegd dat het 2 tot 3 weken kon duren maar na 2 nachten werd het al beter en na 3 nachten sliep ze door. Jou kindje moet leren weer zelf in slaap te vallen. Iedereen word wakker in de nacht en draaien om en slaapt weer verder alleen jou kindje is anders gewend (voeding of anders) en moet weer leren zelf te gaan slapen.

Share This Page