Wie geeft er helemaal geen drinken behalve bv, 9,5 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Babel44, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik voel me er soms toch wat onzeker over (als de sfam commentaar heeft op de bv bijv :(), is het wel genoeg vocht?

En hoe doen jullie dat bij de opvang, daar kunnen ze moeilijk steeds ook wat slokken bv geven bij fruit of brood, zoals ik thuis wel doe als ze dat aangeeft.

Ze drinkt trouwens nog zo'n 6x: bij het wakker worden, voor de twee slaapjes, rond 18 en 20u, en 's nachts 1x. En dus tussendoor ook wel slokjes als ze bij mij is.

Ze eet overdag brood, fruit en ook avondeten, alleen nog niet erg veel. Bij de opvang krijgt ze naast flesjes bv ook nog wat yoghurt.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter is ruim een maand jonger maar krijgt ook niets anders dan bv. Mijn man oefent wel met een bekertje water, maar dat is als ik er niet ben.
    Bij mij mag ze altijd drinken, dus dan is ander drinken niet nodig.
    Misschien kan je in de gaten laten houden of ze bij de opvang voldoende plas luiers heeft en anders water bij geven.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dit vraag ik me ook af, ik geef sinds een dikke week ook weer live borstvoeding (behalve de laatste voeding, die krijgt hij gekolfd uit de fles) en geef na elk voedingsmoment even de borst.
    's Ochtends, soms na het fruit maar meestal pas weer na het brood, dan rond drie uur nog een keer met een rijstwafeltje en vaak na het avondeten nog even.

Ik had gedacht dat ik op een opvangdag dan bij het fruit water laat geven, na het brood zelf kom voeden en voor 's middags een fles meegeef.
    Als je niet zelf kunt gaan voeden zou je misschien een klein flesje mee kunnen geven?

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, slokjes water vind ik helemaal niet verboden eigenlijk, maar als ik erbij ben geef ik gewoon bv zodra ze erom "vraagt". Dus ik kan net zo makkelijk bij de opvang zeggen dat ze wat slokjes water mag bij het brood/fruit.
    Ik ben alleen bang dat ze haar dan echt een bekertje gaan laten drinken, ze vindt drinken uit een glas nl erg leuk en wordt er erg enthousiast van. En dan moet ik weer zo moeilijk doen en van die hele "precieze" instructies gaan geven. Ik geloof dat dat is wat me tegenhoudt?! Ik wil gewoon niet dat ze teveel ander vocht gaat drinken, want zolang ze niet zoveel eet geef ik liefst maximaal bv, dat is natuurlijk veel meer van waarde dan water. (Ze is vrij licht voor haar lengte).

@Ratatosk, ja zolang ik het nog gekolfd krijg op mijn werkdagen, krijgt ze gewoon bv mee, zo'n 300cc nu. Daar doet ze het al een hele tijd op eigenlijk, ook voor ze bijvoeding kreeg volgens mij. Het zal langzaam minder gaan worden. Maar het probleem is dat ze daar natuurlijk liefst 2 of 3 flesjes geven, en dat "moet" dan voor het slaapje zoals ze thuis de bv krijgt. Die extra slokjes zouden bij het eten moeten, na het slaapje meestal.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oké, dus ze krijgt voor het slapen gaan echt een voeding, en na het slapen een paar extra slokjes?
    Misschien is het een idee om melk in een ijsblokjeszakje te doen en ze dan een paar blokjes bij de maaltijd te laten geven? Uit zo'n machtig interessante beker dan wel :)

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, dat is een super goed idee, maar ik heb al vaak het gevoel dat ik zoveel (anders) wil dan andere moeders, tja.
    Ik geloof dat ik maar over mijn schroom heen moet stappen en gewoon aangeven dat ze een paar slokjes water mag :D Dat zal echt niet direct ten koste gaan van de bv natuurlijk en dan hoef ik me niet druk te maken dat ze dorst zou hebben :).

Zijn hier nog mama's die echt geen ander drinken, en hoe doen die dat bij de opvang? Ook aanbieden bij het eten, of apart?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle krijgt ook echt alleen bv. Op 't kdv oefent ze met een bekertje (met gekolfde bv), maar ik weet eigenlijk niet wanneer ze dat aangeboden krijgt. Ik geef altijd ruim voldoende mee, zodat ze het altijd kunnen aanbieden als ze er om vraagt. Volgens mij is dat soms bij 't eten, maar soms ook niet ;). Ik zal 't vanmiddag eens navragen.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En vraag dan gelijk of ze het ook opwarmen, als ze idd ook soms kleine beetjes geven? Dat is ook wel een idee vind ik, net zo makkelijk een paar slokken in een bekertje opwarmen natuurlijk. Doe je dat principieel, alleen bv? Eet ze ook nog niet zoveel bijvoeding?

Deel Deze Pagina