hoi! mijn eerste zwangerschapstest heb ik gedaan twee dagen na mijn NOD met een dipstick van sensitest. die kleurde best wel donker. ik had voor mijn NOD al zwangerschapsklachten en die had ik bij 5 weken zwangerschap ook nog. bij 6 weken zwangerschap heb ik nog meer klachten gekregen en moest ik ook af en toe overgeven. nu ben ik 7 weken zwanger en is moeders voor moeders langs geweest en zij heeft getest en het teststreepje kleurde lichter dan mijn test net na mijn NOD. maak me nu een beetje druk want ben bang dat de hcg aan het dalen is. heb nog wel zwangerschapsklachten maar niet meer zo erg als vorige week(week 6). heb vandaag nog een kruidvattest gedaan en die kleurde net zo licht als die van moeders voor moeders. kan het zijn dat ik mijn piek al heb gehad aangezien ik ook al voor mijn NOD klachten had? of is het niet goed als de test lichter wordt? alvast bedankt!!! groetjes!!!
Hallo Noordbrabant1981. Het heeft er niks mee te maken dat je HCG aan het zakken is, dit is gewoon verschil van test. Dus je hoeft je geen zorgen te maken. Dat je zwangerschapskwalen minder worden wil ook niet zeggen dat je HCG daalt of dat het niet goed zit met de zwangerschap. Groetjes Ineke.