Goedenavond, Ik heb met 30 weken een groei echo gehad, hier was alles zo rond de middelste lijn. Met 33 weken weer een echo, het hoofdje lag nu tegen de bovenste lijn aan, de rest weer bij de middelste lijn. Mijn verloskundige zei dat ik me hier niet druk over hoef te maken maar kan het toch niet uit mijn hoofd zetten. Volgens haar is het geen waterhoofd, maar kan er wel iets mis zijn? Of heeft het een abnormaal groot hoofd straks? Alvast bedankt voor het antwoorden Groeten, een bezorgde mama
Goedenavond, nee hoor, daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Als je het hoofdje een paar mm groter meet, zit het vaak al gelijk in een andere groeicurve. Als het kindje geboren is zie je hier echt niets van hoor. Het is echt niet zo dat het hoofd mega groot is en het buikje en de beentje normaal. Een waterhoofd was zeker gezien op de echo, want dan zien de hersenen er echt wel anders uit. Er is dan veel meer vocht te zien in het hoofdje. Dus wat je verloskundige al zei, daar hoef je echt geen zorgen om te hebben. Succes! Groetjes Monique