Dochter 2,5 wil veel zuivel

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door KateK, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Onze dochter van 2,5 is dol op zuivel; kaas en karnemelk. Dit laatste drinkt ze t liefst de hele dag (rietjesbeker vol). Brood eet ze weinig, eet letterlijk het kaas van het brood. Gelukkig lust ze ook ander beleg, maar eet er maar een paar hapjes van, net als het avondeten.
    Moet ik me zorgen maken om haar zuivel behoefte?
    Ik krijg soms ruzie met haar omdat ik vindt dat ze ook wel eens wat anders kan drinken zoals roosvice. Ze drinkt makkelijk 5 flessen van 200ml per dag als ik haar laat gaan. Is dat teveel of is het een fase? Ze heeft momenteel wel een giga groeispurt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van je dochter. Na de leeftijd van een jaar is het advies om nog 300ml aan melk(producten) op een dag te geven. Melk is best een vuller en als je teveel hiervan aanbiedt kan dit ten koste gaan van andere voedingsmiddelen, zoals bijvoorbeeld haar boterham en het avondeten. Ik zou je willen adviseren om iets in melk te minderen of de melk aan te lengen met wat extra water bijvoorbeeld, zodat ze wel het idee heeft dat ze meer melk drinkt. Probeer tussendoor ook te oefenen met water, slappe thee of diksap.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina