Sinds een week of twee heb ik na een half uurtje lopen echt hele erge rug pijn die uitstraalt naar mn heupen kont en bovenbenen. Als ik dan even gezeten heb is het weer even weg maar zodra ik dan weer ga lopen is het met 10 minuten weer net zo erg terug. Ook voel ik het als ik me omdraai in bed en kan ik niet te lang in de zelfde houding zitten/liggen. Morgen ga ik sowieso even de fysio bellen maar vroeg me toch af of dit idd bekkeninstabiliteit kan zijn?
Heb t ook gehad bij de eerste.. en klinkt me dus wel bekend.. kreeg toen fysio en toen ging t wel iets beter
En als ik een afspraak maak. Wat gaan ze dan doen om het te bevestigen ( of niet? ) En krijg je oefeningen mee enzo?
Ik heb het met 34 weken pas gehad en had al verlof en ik heb toen niks gedaan. Met mij had het indalen ook invloed en na 2 weken werd het wat minder.
Ohh ja ik ben pas 22 weken.. Dus dat duurt nog wel ff voor ik de 34 weken bereikt heb haha. Hoop dat ik snel bij de fysio terecht kan want die pijn is niet bepaald prettig
Klinkt inderdaad als BI dus goed dat je met een fysio gaat bellen! Als je nu goede begeleiding krijgt en de oefeningen braaf doet dan kan het nog verbeteren ipv verergeren in de loop van je zwangerschap
Ja die heb ik al gevonden! Nog om de hoek ook dus dat is fijn! Oeh en wat is verergeren ( sorry voor al die lompe vragen hoor maar heb dit nog nooit gehad dus weet er niks van)
Hallo, Hier nog eentje met heel veel lage rugpijn die naar heupen en billen uitstraalt. ik ben wel nog maar 12 weken :S Ik werk in een beenhouwerij en sta dus 10 soms 11 uren recht en steeds voorover moeten gaan in die toonbank doet dus echt geen goed. kan op den duur bijna niet stappen. Daarnet met heel veel pijn de zetel weer uit geraakt!.... Zijn er soms dingen die ik kan doen ofzo? Want zo kan dit niet verder!
Ik had dat ook rond jouw termijn. Na een aantal weken werd het weer minder. Heel gek, want ik deed niets speciaals. Nu heb ik trouwens nog wel eens die pijn als ik lang heb gelopen (uren geshopt oid).
Als echt lang moet staan kan een bekkenband uitkomst geven. Eventueel een afspraak maken met een bekkenfysiotherapeut Match-U bekkenband | Disporta Dit kun je ook zelf kopen bij een winkel met medische hulpmiddelen Zwangerschapsband | Disporta Deze wordt ook veel gebruikt Succes ermee!
Ik zou een bekkenband alleen gebruiken in overleg met een bekkenfysio. Het is een officieel hulpmiddel en de spieren in je bekken kunnen er volgens mij ook 'lui' door worden.
Dat is niet helemaal waar. Je kan een bekkenband gebruiken bij belasting, zoals de hele dag staan. En als je 10-11 uur staat in een slagerij valt dat er echt wel onder. Ik ben het wel met je eens dat je het beter kan laten aan meten door een prof
Succes! Bereid je er vast op voor dat het waarschijnlijk niet over zal gaan... Bij mij werd het niet eens minder.. Maar het dtabiliseerde wel ipv dat het erger werd.. Dus dat is mooi meegenomen
Nou ik ben geweest. Het is inderdaad bekkeninstabiliteit. ( al zei de fysio dat ze dat woord niet meer mochten gebruiken ofzo ) Ze heeft me zojuist gemasseerd en had hoge spierspanning?! Nu een weekje aankijken met oefeningen gaat dat niet dan krijg ik een bekkenband. En moet sowieso elke week tot de bevalling terug blijven komen..