Ik vroeg me af of er dames ervaring hebben met de borstkolven van avent? Ik vroeg me tevens af wat precies het verschil is tussen de isis via en de isis? Daarnaast vroeg ik me af of deze kolven prima zijn, of dat de electrische borstkolf (isis iq uno) veel fijner werkt? Wie kan me helpen?
Ik heb niet zo heel lang bv gegeven maar had zelf een handkolf van avent gekocht, maar het wilde me maar niet lukken hiermee. Ik heb van een vriendin en elektrische geleend (van Madela geloof ik) En dat ging geweldig!
Ik heb de Isis IQ gebruikt. Hiermee kun je ook met de hand kolven, en dat maakte niet zoveel verschil met elektrisch qua hoeveelheid. Mij beviel hij prima! Al vond ik de dubbele elektrische kolf die ik daarna heb aangeschaft toch fijner. Volgens kun je met de Isis Via direct in de bewaarbekers van Avent kolven (het Via systeem). Er zit dan een speciale adapter bij zodat je de bekers aan je kolf kunt vastzetten.
De isis en de isis via zijn hetzelfde alleen zit er bij de Via een systeem bij waarin je in een diepvries bekertje kolft... dit kan je later ook eventueel los kopen... Ik heb zowel de Isis (hand) als de IQ Uno (elektrische) en ben er erg tevreden over!
Weet niet of je al bevallen bent. Maar vaak huren ze eerst een borstkolf om te zien of het wel op gang wil komen. De pompen die je huurd zijn meestal die van Medela. Medela is de enige die een 2 standen pomp heeft. Deze 2 standen bootsen het drinken van een baby na. Als je een kindje aan de borst legt begint het eerst heel snel te zuigen om de melkproductie op gang te brengen, daarna gaat ie rustiger drinken omdat de melkproductie op gang is. De Medela pompen doen dit ook. Avent heeft dit niet, die heeft maar 1 stand. Dus als je al eens een pomp heb gehuurd en die was van medela, dan kan de avent vervelend zijn in het begin. Maar verder is het een goede borstkolf en doet ie wat ie moet doen.
Ik had bij Fien een handkolf van Avent Isis maar die beviel me erg goed. kreeg er altijd veel melk uit omdat ik zelf het tempo kon bepalen.
Hier gebruik ik inmiddels al ruim 10 maanden de Isis IQ en hij bevalt nog steeds prima enkele voordelen; - Je kan hem ook met de hand gebruiken - Hij kan gebruikt worden met stroom uit het stopcontact - Hij kan gebruikt worden met batterijen (erg makkelijk als je ergens bent waar geen stopcontact is). - Direct kolven in de avent flesjes waar ze uit drinkt of direct in de diepvries bekertjes (waar je uiteindelijk ook weer een speen op kan draaien) hierdoor hoef je niet over te gieten met melk en heb je dus een kleine kans op knoeien + de melk wordt niet bloot gesteld aan onnodige bacterien. - Het zit verpakt in een mooi handige tas wat ook direct een koeltasje is maar waaraan niet iedereen ziet dat je met een kolftas loopt (staat niet groot Avent op oid) - De prijs, niet geheel onbelangrijk denk ik, ik heb er volgens mij 150 euro voor betaald en dat vond ik toch wel een leuk bedrag. Ik zou overigens wel wachten met het kopen van een kolf totdat je bevallen bent en "weet" dat je bv blijft geven want anders is het toch wel zonde geld. Succes met het uitkiezen van een kolf :-D