Ik moet nog wel ff wachten , als mijn cyclus weer normaal zou zijn dan heb ik volgende week vrijdag mijn nod ......Maar vraag me af of ik daaral vanuit kan gaan , heb volgens mij wel weer wat eipijntjes gehad , maar weet soms niet meer wat ik voel !! :
Ik volgende week woensdag.. maar ik denk misschien zelfs nog wel een dag of twee later... eerlijk gezegd denk ik dat het niet raak is deze ronde.... wacht wacht gaap
Ik zou het niet weten of het deze ronde raak zal zijn , als ik idd al mijn ei heb gehad dan zou het kunnen , maar weet nog zo goed dat de eerste maanden na mijn bbz er helemaal geen kl*te van klopte van mijn cyclus , echte zs-kwaaltjes maar geen zs , en hele rara ongi's , hoop niet dat dat weer een half jaar duurt , je blijft zolang stilstaan vind ik en het wordt tijd dat we weer verder gaan ................ Vadaag lekker een dagje vrij en dan morgen nog werken en dan lekker lang weekend .....................heerlijk , heb ik wel ff nodig heb veel gewerkt de afgelopen weken ... knuffffffffffffffffff
Oh Ik moet wel veel werken, net een nieuwe baan en een hele drukke tijd op het werk... dus ik werk gewoon de hele week.... donderdag thuis even wat dingen doen die ik vrijdag af moet hebben... maar ik vind het niet erg... zo gaat de tijd lekker snel en ik vind 5 mei eigenlijk ook een leuker feest in Utrecht met het bevrijdingsfestival enz... en dan heb ik wel vrij....
Hallo! Nou, hier is het wachten ook nog aan de gang. Een stuk minder spannend, want ik voel aan mijn buik dat ik binnenkort ongesteld ga worden. Toch een lichtpuntje gevonden; als ik morgen ongesteld wordt zit ik gewoon in mijn 'oude' cyclus, dus hopen dat het zo blijft, dan weet je tenminste wanneer je wat kan verwachten zeg maar. Wij hebben nu de 'om-de-dag-klussen-methode' toegepast, maar ik had echt het gevoel dat we om het ei heen aan het klussen waren..... iemand daar nog goeie ideen of tips over?
Ok dit is mijn theorie!?!? (tis bijna een complete studie haha) maar volgens mij zit het dus zo: Zaadcellen leven gemiddeld 0-72 en een eicel 0-12 uur Maarrrrrrr je baarmoeder is gemiddeld maar ongeveer twee dagen voor je eisprong doordringbaar voor de zaadcellen... daarvoor is je baarmoederhals afgesloten door slijm (droog, wit/geel korrelig slijm) waarin de zaadcellen nauwelijks kunnen overleven... dus eeehm je bent ongeveer 2 tot 2,5 dag vruchtbaar vanaf het eerste moment dat je vloeibaarder en rekbaarder slijm hebt wat doordringen van de baarmoederhals mogelijk maakt (2 dg. voor ei) tot en met de eisprong (0,5 dg. na ei). Rekbaar slijm = start vd vruchtbare periode Vochtige schede = piek van de vruchtbare periode Droge of geen afscheiding = einde van de vruchtbare periode licht inmiddels alweer achter je. Waardoor het allemaal best weleens kan kloppen dat ik de dag na het rekbaar slijm nog een negatieve ovu test had... (bedenk ik me achteraf) waarschijnlijk was mijn eisprong een dag of twee later pas (wat dan weer betekend dat ik waarschijnlijk niet zwanger ben) Mijn theorie is dus eigenlijk dat je het om de 1,5 dag moet doen.... wat dan weer nauwelijks te doen is als je werkt... en slecht kan opstaan enz. enz dus kies ik voor de 'om de klus dag methode'... Omdat ik steeds (hoe ongeduldig) denk dat de ovu-testen bij mij toch niet werken heb ik een zelfstudie slijmproductie (Gatver!!! haha) gedaan, voorheen lette ik daar nooit op maar nu denk ik toch dat het me soms wat zekerheid geeft in de zin van dat ik volgens mij weer op een 28 dagen cyclus zit en nu in mijn lf zit enz toch wel fijn.... misschien na dit inzicht volgende maand dan toch eens die ovu testen proberen kijken of het me toch nog eens gaat lukken... ben benieuwd... Groetjes Johannal Slijm-deskundige haha Waar haalde ik deze wijsheden vandaan?: http://www.vruchtbaarheid.org/index.php?id=134 http://www.woomb.org/bom/cervix/cervixImages_nl.html
Nou inderdaad zeg, je hebt er echt een studie van gemaakt! Toch eens opletten als ik een streep op mijn ov test heb of het klopt. Het viel me van de week namelijk op dat ik het slijm had, terwijl ik toch echt ongesteld moet worden. Vaag. Maargoed, 2 dagen van voor je ei timen is wel erg lastig zonder testjes enzo lijkt me. Of denken jullie daar anders over? Weet niet of jullie hetzelfde hebben, maar ik merk dat ik ook meer zin heb om te klussen zo rond mijn ei. Zou dat lichamelijk op psychologisch zijn? Interesting!
Wacht ik zoek het even op! hahahaha grapje, Ik heb dat ook maar meestal iets te vroeg dus volgens mij is het bij mij meer psychisch omdat ik denk van: nu kan het enz enz.. maar ik heb wel eens gelezen dat het ook biologisch wel een beetje zo is geregeld... Tja en dat timen... tja ik weet het ook niet maar ik heb toen ik zwanger was ook puur en alleen op de vruchtbare piek uit mijn regelmatige cyclus getimed, dus gewoon qua dagen zeg maar bij mijn regelmatige cyclus van 28 dagen is dat dag 14.... en nu doe ik dat eigenlijk weer... en ondertussen probeer ik het e.e.a. uit te vogelen met ovutestjes, afscheiding ed. voor extra zekerheid.
Idd wat een studie , wij houden het in vruchtbare tijd ook op om om de dag te klussen ...................maar of dat de juiste methode is , je hoort het wel heel veel ..... jullie ook allemaal in shock om de gebeurtenissen in Apeldoorn ?
ja, vind het enorm heftig! heb er maar weinig woorden voor heb naast mijn werk al de hele dag de tv aan..... Ladidaa hoe staat het ermee? jij bent nu weer de eerste....!?!?!?
Idd Ladidaa hoessie met je ? En Johannal zie dat het bij jullie ook spannend aan het worden is , nog 4 daagjes en dan testen , of wacht je nog iets langer ??
Nou, hier nog niks...had het gisteren al verwacht, dus toch nog niet helemaal netjes in mijn oude ritme. Ik voel vandaag wel mijn buik flink, dus hopelijk vandaag, dan hebben we het maar weer gehad! (in plaats van net als vorige keer anderhalve week over tijd!). Volgende maand gaat hem worden, ik weet het zeker! :-D
Hoe zitten jullie trouwens met de verwerking van jullie mk? Is het echt helemaal in het verleden, of merken jullie dat het bij momenten toch nog wel moeilijk is?
zeker nog moeilijk bij bepaalde momenten ,ik hadnet een beetje mijn bbz verwerkt en toen kwam mijn missed abortion + curretage ............ Ladiedaa , ga je testemn als ongi er overeen paar dagen niet is ??
Haai, Tja ik weet het niet met dat verwerken; volgens mij wel redelijk maar gewoon heel soms, op onverwachte momentje kan ik er nog wel even treurig van worden. Als er ineens iets op tv is of zo en bijvoorbeeld toen de mk van Katje Schuurman bekend werd vond het ook zo lullig voor hun dat de media het al overal rond liep te bazuinen aan de andere kant vind ik het wel weer echter of zo want het lijkt de bn-ers soms maar allemaal zo voor de wind te gaan... maar ik kan het wel steeds sneller van me afzetten en weer vrolijk worden... Misschien ook wel door de zwangerschap van een vriendinnetje (34 wk) en die van een heel heel lief vriendinnetje (die ene waar ik tegelijk mee op liep, ik blijf dit dan ook steeds maar weer typen :S ... ) ik word er nu zo vaak mee geconfronteerd... maar ik kan er nu ook fijn over praten... toen bij mij... enz dat vind ik eigenlijk heel fijn (of is dit nog ontkenning haha) heb vandaag wel bij de Bijenkorf een heel schattig spaarpotje (verzilverd) van Nijntje gekocht een uit dezelfde serie een heel mooi muziekdoosje... met dat ene zo enorm bekende deuntje wat volgens mij iedereen vroeger ook op de kinderkamer had.... Mijn schoonzusje was mee en toen had ik wel even zoiets van poeh ik wil dit ook weer zo graag... gelukkig zei ze heel lief dat ze nu alvast een leuk cadeautje weet voor als het weer raak is..... Ik denk niet dat het zover is deze maand en ik weet ook niks zeker over mijn cyclus maar als ik volgend weekend niet ongesteld ben dan denk ik dat ik op zondag misschien wel test... Nou Ladidaa als het niet zo mag zijn hoop ik ook dat je snel ongesteld wordt en niet weer (na de reguliere twee weken) nog weer een onzekere tijd moet hebben....
Gaan we misschien wel samen testen , ik had ook zondag in gedachte dan zit ik op dag 30 van mijn cyclus , als ik dan tenminste nog niet ongi ben ............ Ik vind het steeds moeilijker om positief te reageren op een zwangerschap van een ander, gun het iedereen , maar op dit moment ons hier net iets meer , of is dat egoistisch ???
Nee, dat vind ik helemaal niet egoïstisch ik vind het zelfs best wel gezond.... dat betekend iig dat een kindje enorm welkom is.... wij zijn gelukkig (op die 2 vriendinnen -uit twee verschillende vriendengroepen zeg maar- na) wel een van de eerste (denk ik) die proberen zwanger te worden en dus word ik niet al een langere tijd geconfronteerd met zwangere mensen dicht in mijn buurt.... Als nu in deze tijd andere vriendinnen/kennissen zouden melden dat ze zwanger zijn zou ik denk ik wel een keertje extra moeten slikken en ik denk ook wel dat dat alleen maar erger gaat worden naar mate wij langer bezig zijn..... dus ik snap het gevoel wel denk ik.... O ja en een bijkomstigheid.... die zondag is het Moederdag (waarop ik meteen weer denk dat zou te toevallig zijn.... maar oh zo leuk!!!)
Heey meiden! Ik ben er weer! Een paar dagen druk gehad, maar nu heb ik een week vakantie Weer een boel om bij te lezen... ik heb even alleen de laatste pagina gelezen Een interessante theorie om te lezen trouwens, Johannal! Ik moet zeggen dat ik het deze maand ook in de gaten aan het houden ben, maar er is volgens mij geen pijl op te trekken bij mij Ik zit nu op dag 12 van mijn kortste cyclus (30 dagen) en ik had juist afgelopen donderdag (dag 10 van mijn cyclus) dat ik waterdunne afscheiding had... moest de hele dag werken en voelde me niet bepaald fris Wat betreft mijn mk... het is nu ruim een maand geleden en ik merk dat ik het er soms echt nog wel moeite mee heb. Meestal als ik alleen thuis ben... even een postje janken. Maar op een of andere manier ben ik ook heel erg optimistisch voor deze maand! Laten we hopen dat een goed voorgevoel is Groetjes Cyntje
oh eeeeek tja das ook wel vaag ja mmmmm ehm ik weet het niet wat het zou kunnen betekenen.... dag tien he mmmm ... nee ik kan er ook niets zinnigs over zeggen.... tis voor mij ook maar iets om een beetje zekerheid (voor zover mogelijk) aan te ontlenen want ik word soms gek van die onwetendheid en onzekerheid.. wel gezellig dat je er weer bent...
Zeg Janneke, we vertouwen wel op jou uitzoekerijen hoor! :-D Maar ik ben gisteren (gelukkig) ongesteld geworden. Ik voelde het al aankomen, dus maar 1 dagje later dan verwacht. Hopen dat ik nu weer netjes in mijn 'oude' cyclus zit en dat het voorbij is met de rare fratsen. Maar ik merk dat ik het toch nog wel moeilijk kan hebben hoor. Vooral tijdens de ov testjes, ik was zo bezig met zwanger worden, en dat vond ik zo oneerlijk! Ik had 20 weken moeten zijn, niet maximaal -2! En laatst was ik op een verjaardag en waren er drie zwangere vrouwen (1 net zwanger, 1 22 weken en een ging die week met verlof), dus toen ging het alleen maar over misselijk, kwaaltjes, namen, kamertjes enzo. Moet zeggen dat dat best zwaar viel dat ik daar niet "bij hoorde"...