een ruisje is een klein gaatje wat dicht hoort te groien , normaal gesproken is dat rond het 1e jaar verdwenen , bij haar is het iets duidelijker geworden , dus moet het ff onderzocht worden ..Tara hadhet ook ..ook allerlei onderzoeken voor gehad , gelukkig helemaal goed .Nu bij MArit is de vraag of er misschien iets zou zijn waar haar energie naar toe gaat ipv goed te groeien ..Heb er wel een goed gevoel bij , ze is nu immers goed aangekomen ..Maar beter ff goed checken ..
Oh nou gelukkig dat je je er wat ervaring mee hebt. Steef heeft het ook al zijn hele leven lang en is er een (erg) grote vent mee geworden hihi.
*EGO* Vanmorgen op nacontrole geweest bij de gyn. Stelde vrij weinig voor inderdaad. Hij vroeg hoe ik de bevalling en de keizersnee heb ervaren. Nou de keizersnee is me uiteindelijk mee gevallen, maar de bevalling zelf was een hel... Nou dat was hij heel erg met mij eens. HEt was een ware rotbevalling. Verder even gehad over mijn factor 5 leiden. Die zou als complicatie kunnen opleveren dat de placenta minder gaat werken of zelfs er te vroeg mee ophoudt door een slechte doorbloeding, maar aangezien Jelke zo'n flink gewicht had en de placente er zelfs nog heel goed uit zag is dit dus niet aan de orde geweest en daarom mag ik bij een volgende zwangerschap gewoon onder controle van een gewone verloskundige!!! En dan hoef ik pas bij 36 weken weer onder controle van de gyn (dit omdat ik een keizersnee heb gehad) Of de verloskundige moet eerder al vinden dat ik naar gyn moet omdat ze bijvoorbeeld denkt dat de baby weer een grote blijkt te zijn o.i.d. Maar goed ik mag dus bij een volgende zwangerschap naar de VK en dit vond ik toch wel leuk om te horen aangezien de VK mijn tijdens de intake had verteld dat ik onder controle van de gyn kwam te staan en bij eventuele volgende zwangerschappen ook per direct... maar dat hoeft dus volgens de gyn niet.... @Janneke................................................!!!!!!!!!!?????? waar blijf je meid??? Liefs
Hahaha sorry ben heel druk aan het werk (nog steeds) moet vanavond af en morgen ochtend moet ook een grote opdracht af zijn maar daarna is het (als het goed is lekker rustig) Echo was helemaal goed. Hartje kloptje er lustig op los verder geen bijzonderheden en inderdaad 8,5 week. Wel weer een beetje een geruststelling toch. Nu kunnen we het rustig aan aan iedereen gaan vertellen.
WAUW!!! super dat alles er goed uit ziet en dat het hartje klopt. Zeker een geruststelling nu op naar de 3 maanden en dan op naar de 20 weken echo!!! Goh als ik er zo over na denk dan mis ik het aan de ene kant toch wel weer hoor het zwanger zijn, de controles en echo's.... *zucht* Volgend jaar maar weer eens over nadenken hahaha! Liefs
ik had het ondertussen al stiekum hier ergns gevonden dat het helemaal goed was , maar vond dat moeders het zelf moest vertellen , hihihihih heerlijk hoor , toch altijd weer super spannend !!!!!!!!!!
Ja dat mis ik dus ook , ook al zat ik met de zs van MArit 1x in de week in het ziekenhuis was het niet bij de gyneacoloog dan was het wel bij de longarts of bij de diabetesverpleegkundige .. Maar jammer genoeg zal ik het nooit meer meemaken ..3 kindjes is mooi genoeg voor ons ...( 95 % zeker , dus de deur staat nog op een heel klein kiertje ) Ik wil dan eerder als MArit straks wat groter is ( jaartje of 5) aan tijdelijke pleegopvang gaan denken .....Kan ik andere kindjes die het ook verdienen ook wat moois meegeven , al is het dan maar tijdelijk .............
Goedemorgen! Wat een rust hier zeg! van het weekend naar een roompot huisje geweest, en voor het eerst met Leanne gaan zwemmen. Ze vond het geweldig! Alleen lijkt het erop dat ze wel gelijk verkouden is....ach, ze is nog nooit ziek geweest, eens moet de eerste keer zijn zullen we dan maar denken (nou ja ziek...ze is flink aan het niesen, verder valt het tot dusver mee ) Hoe is het met jullie?
@Linda, mooi dat Leanne het zwemmen zo geweldig vond dan is dat zeker voor het herhaling vatbaar. En als het bij niesen blijft dan valt het inderdaad mee. Krijgen ze alleen maar weerstand van heb ik me laten vertellen. @Hier, nog een weekje en dan heeft vriendlief ook vakantie dus dan kunnen we lekker 3 weken lang met zijn 3-en genieten en leuke dingen doen. We gaan niet op vakantie, maar hebben wel verschillende uitjes dus we gaan ons vast wel vermaken hahah. Jelke slaapt nu gemiddeld 's nachts zo'n 7 uren door. En ik kan dit met de speen vaak tot 8 uren rekken. Vanaf volgende week gaan we Jelke ook in zijn eigen bedje doen. Ben benieuwd hoe hij dat vind. Hij wordt bijna te groot voor de bak van de kinderwagen namelijk! Volgende week donderdag 4 augustus krijgt hij ook zijn 1e prikjes... Gelukkig is vriendlief vrij en kan hij dus mooi mee. Tot zover! Heb verder geen nieuws. Ben afgelopen woensdag 24 geworden en ik moet over 5 en een halve week weer aan het werk. Liefs
In dat geval: nog gefeliciteerd! Leuke verjaardag gehad? Heeft Jelke al die tijd in de kinderwagenbak geslapen? Handig! Past hij er nog wel in? Hij is echt lang! (Leanne is de laatste keer op 68 cm ofzo gemeten, en ze is 5 maanden ouder!) Hier is ze gelijk in haar eigen bedje gegaan, maar wel bij ons op de slaapkamer. Sinds een paar weken ligt ze in haar eigen kamer. Helemaal geen problemen gehad met de overgang! En ik vind het ook wel erg lekker, kan ik tenminste weer vroeg naar bed met een goed boek!
Heeey Ladies! Vanmorgen echo gehad alles is goed. Eerst sliep het kindje maar daarna trappelde het vrolijk rond Seph vond er overigens geen zak aan en heeft bijna alleen maar gezeurd/gehuild... We zijn iets vooruit gezet en nu 16 feb uitgerekend. Maar ik verwacht dat ook dit kindje wel later zal komen, ben er iig alvast op ingesteld. Hoe is het met jullie genieten jullie ook zo van het mooie weer. Weten jullie nog dat ik tijdens mijn miskraam tegelijk zwanger was met mijn beste vriendinnetje? nu weer (al scheelt het dit keer 5 weken) Zo leuk. We gingen het vorige week maandag vertellen en toen stonden ze al bij de voordeur (want helemaal toen Stf ook mee uitstapte hadden ze het nieuws wel verwacht) Dus zij zeiden zullen we jullie maar meteen feliciteren? En wij gnagna jaaaa! We zijn zwanger spring spring stuiter en toen zij jaaaa wij ook haha stonden we daar allemaal te juichen op de stoep hahaha Seph (en hun) Mees helemaal in de war van alle commotie Zo leuk. Sowieso een ware babyboom hier ken gewoon 12 zwangere vriendinnetjes en 2 net geboren baby'tjes!!! Kunks! Oh seph wordt wakker hij is een beetje ziekig en slaapt daardoor best slecht de laatste tijd. Ik heb hem een uur geleden er in gelegd !?!? dus dan maar weer 2 slaapjes vandaag
Altijd leuk nieuws m te vertellen .. Hier mega druk , zijn net weer overgehuisd naar ons huis , eindelijk was de woonunit helemaal zat !! Vorige week met MArit naar het ziekenhuis geweest voor haar ruisje , ruisje was niet erg was een gezonde ruis ..Alleen de ka wilde Marit wel helemaal binnenste buiten keren omdat ze zo licht blijft , nu met 15 maanden is ze net 8 kilo ....... Ze heeft een ecg , hart-long foto en 6 buisjes bloed om alles te checken en plasje wordt de volgende keer met een catheter opgevangen ..De ka denkt aan coeliakie , ik hoop echter dat ik gewoon de bevestiging krijg dat we gewoon een fijn meissie hebben ...Op 6 september krijgen wel alle uitslagen .................
Hey Marjon Ik hoop ook dat er niets erg met Marrit is... hopelijk valt het allemaal mee. Wat is coeliakie? Wat is jullie huis mooi geworden zeg! Jemig echt prachtig! al die maanden in een keet wel waard geweest (achteraf makkelijk zeggen haha)
deze navel heeft zich gemeldt op fb bij Marjon! Al gebruik ik het alleen maar voor de stomme spelletjes hoor (bloos bloos) Maar dat zou wel heel erg naar zijn als het glutenallergie is! Pft, dan wordt het echt onwijs aanpassen allemaal! Maar inderdaad, ze is wel heel ieniemienie. Is ze ook klein van stuk qua lengte? Wat geweldig Janneke, dat je tegelijk zwanger bent met je beste vriendin! Dat wordt natuurlijk veel te veel shoppen... Kun je de echo foto uploaden?