Onze jongste groei qua gewicht ongeveer op de -2 en qua lengte op de -1. Klein én smal. Laatst maar besloten de maat 68 uit de kast te gooien, ook al pasten sommige kleertjes nog best Jammer dat je CB zo hamert op het gemiddelde. Die van mij weeg mij juist altijd gerust te stellen..
@Biancamv2: ik zeg toch ook soms... Hier zijn de babyformaatjes namelijk wel mooie voorspellers geweest van de uiteindelijke bouw, (zowel bij mijn stiefkids, onze oudste dochter, maar ook van onszelf als baby al). Dat hoeft idd niet altijd. Maar kan dus wel en mijn post was dus bedoeld als geruststelling voor TS. Niet om een of ander statement te maken dat dunne kids altijd dun blijven en dikke kids altijd ik. Dat staat er helemaal niet.
hihi die kleding...heb heel veel 86 korte mouw en broekjes in de kast hangen..maar ben bang dat hij er pas weer eind zomer in gaat passen Hier ook dus een smalle dunne groeit goed en volgt zijn eigen lijntje kereltje...
Dat is hier niet zo, mijn zoon woog bij de geboorte 4550 gram(!) en nu is hij op bijna 4 jarige leeftijd 1,05 meter met een gewicht van 17,6. Hij zit zelfs onderin in het groen en mag zwaarder wegen voor zijn lengte en leeftijd. Dus het is niet altijd zo dat een baby die zwaar is ook zwaar blijft..
Ik bedoel het ook niet slecht maar dacht hier een voorbeeld van mijn te zware babys/dreumessen/kleuters. Nu dus smal. Ik had best zo smal als vroeger willen zijn hoor toen had ik een mooi smal figuur Ik denk dat de lange dunne bouw bij haar wel blijft(mijn dochtertje). Zij is erg lang en ze is niet overdreven dun maar wel mooie slanke lijn Ze word voor later 1m85 geschat van hoe ze nu groeit dan een fotomodelletje in de dop als ze slank blijft.
Mijn dochter is ook een lichtgewichtje, met 5 maanden woog ze 6,5 kg (-1lijntje) maar was ze al wel 70 cm (+2lijntje) Ze past ook nog steeds in sommige maat 56 kleertjes, alleen broekjes heeft ze maat 68-74 omdat ze zulke lange benen heeft. Geen zorgen maken hoor, sommige babietjes zijn gewoon wat fijner gebouwd!
Ik weet niet wat klein is mijn jongste is nu met 19 maanden en nu 76 cm en 9 kilo niet groot maar binnen de curve.
Hier vandaag weer te wegen geweest en ons meisje was nu dus afgevallen en weegt op bijna 8 maanden 6580 gram.