Lichtgewicht & compacte kinderwagens

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Manara, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik zou ook kijken naar de grootte van de reiswieg. Hoe lang wil je dat je kindje in een wagenbak ligt? Ik weet dat sommige reiswiegen groter zijn dan andere reiswiegen.
    En de demping van de wielen heeft ook weer te maken met de rug en nek van de baby.
     
  2. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb een Joie Mytrax signature, is een buggy maar je hebt er ook een reiswieg van. Hij past bij ons inclusief buggyzitting in de trapkast ingeklapt. Met reiswieg zou je deze er alsnog eerst af moeten klikken maar zo heb je wel een comfy wagen die vanaf baby kan met reiswieg en met de buggyzitting je gelijk een goede en fijne kleine inklapbare buggy hebt! :) https://www.joiebaby.com/product/mytrax-flex-signature/

    Joie heeft ook een "echte" combiwagen, de dlx. Die vond ik er in de winkel ook goed uitzien! :)

    Cybex Balios M is misschien ook een optie.

    Ik zou iig niet blind alleen naar de bekende modellen en merken kijken maar ook naar andere opties! De Joie Mytrax bevalt ons super!
     
  3. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Mooi, dankjewel! :D Ik wil ook zeker niet alleen naar de bekende modellen kijken - maar ik ben nog helemaal niet bekend in de baby / kinderwereld, en dan zijn die namen uit mijn openingspost degenen die je het eerste tegenkomt!

    De rest ook ontzettend bedankt! Ik heb al een behoorlijke lijst van kanshebbers.
     
  4. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja snap ik hoor! Zeg het alleen omdat wij een Bugaboo Cameleon aangeschaft hadden, prima wagen, maar achteraf wel spijt dat ik niet verder had gekeken dan m'n neus lang was zeg maar haha! :roflmao: Kwam toen ineens erachter dat andere wagens soms hele handige extra's hebben die de Bugaboo niet had, zoals bijvoorbeeld een zonnekap die je tot XL zonnekap kan maken, luchtvensters in de zonnekap etc.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    #25 Zonnestralen, 11 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2019
    Soms heb je zo goed als geen keuze. Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en dan een tijd moet rijden. Incidenteel kan wel. Als je dan wel pauzes invoerd. Maargoed je zei dat je wilde dragen. Dat gaat nog niet echt als de nek nog heel kwetsbaar is, maar dat is ook de periode waarin je er zelf niet aan moet denken om lang op pad te gaan. Je kan de doek meenemen om af te wisselen als je echt lang op stap gaat. En wie weet bevalt de doek zo goed dat je die standaard gaat gebruiken en dan is de reiswieg zijn geld al helemaal niet waard geweest.

    Voor de 6 maanden kan een baby ook in een buggy die helemaal plat kan. Maar dan is het wel zo handig als de kleine al wat steviger is met vast maken.
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Wij hebben een mutsy igo lite. Extra lichte bak dus makkelijk tillen en onderstel kan behoorlijk klein opgevouwen
     
  7. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Bugaboo bee met wagenbak!
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Die wilde ik ook voorstellen! Hadden vrienden van ons ook in een bovenwoning in de stad.
     
  9. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Hebben jullie ervaring met leveringstijden van dit soort wagens? Ik zou namelijk heel graag willen testen, maar weet niet of dit kan voordat baby geboren wordt (ik heb bedrust opgelegd gekregen wegens complicaties), maar ik vind het zo'n grote en belangrijke uitgave om van internet te bestellen...
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    https://www.bol.com/nl/p/kinderwagen-baninni-maxim-3-in-1-grijs/9200000055859310/ Wij hebben deze, een baninni maxim. En erg tevreden over.
    - Lichtgewicht (was een eis bij ons ivm steile trappen als we van boord gaan).
    - Makkelijk in te klappen.
    - Bak en zitje in 1 dmv 2 gespen, met 1 minuut aangepast, ook met kind er in (bijv als het in slaap valt)
    - bak kan iets schuin, fijn met spugers en/of nieuwsgierige kinderen
    - bak/zitje kan naar je toe en van je af
    - redelijk grote mand
    - verstelbare duwstang, zowel in hoogte als omklapbaar om naar wens de grote of kleine wielen voor te hebben.
    - niet zo knetterduur ;)
    - autostoel (die wordt meegeleverd) kan er op zonder extra hulpstukken
    - mijn kinderen konden langer in deze autostoel dan in de maxi cosi pebble
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Mag je niet 1 middag plannen naar een grote babywinkel om wagens te testen?
    Ik denk niet dat het ideaal is om wagens te bestellen , in elkaar te zetten , uit elkaar te halen als hij niet bevalt, en weer terug te sturen.
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dit had ik ook, ik heb mijn man en zus op pad gestuurd en zij hebben de keuze gemaakt (die had al mijn voorkeur).

    Ik las hiervoor veel positieve ervaringen over draagdoeken, maar ik had mijn kinderwagen niet willen missen. Vooral het blijven slapen in de wagen als je ergens naartoe gewandeld hebt. Het moet echt bij je passen denk ik.
     
  13. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Voor de Mutsy i2 (misschien voor andere wagens ook wel?) kan je een extra (losse, afneembare) boodschappenmand kopen. Zo kan je extra veel boodschappen meenemen, zonder dat je zelf zwaar hoeft te tillen. Er zijn ook haken te koop die je aan de stang kunt bevestigen zodat je er boodschappentassen aan kan hangen. Die haken zijn helemaal niet zo duur en hebben anti-slip, zodat het goed op de plaats blijft.
     
  14. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor de Mutsy Nio, onze eisen waren onder andere compact en eenvoudig opvouwbaar, niet te zwaar en lekker mee kunnen lopen. Bij onze oudste woonden we in een bovenwoning (en hadden we een mini auto) en hadden we daar totaal niet over nagedacht dus vandaar de zoektocht. Ik ben hier echt heel tevreden over!
    De Joolz en de Dubatti vonden wij persoonlijk niet eenvoudig en compact in te klappen, met andere wagens geen ervaring
     
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Wij hebben als 2e buggy bij oma een Chicco liteway. Dat is een buggy, maar die is al vanaf geboorte te gebruiken (kan helemaal plat) en is heel klein in te klappen als paraplumodel. Geen reiswieg en wat minder comfortabel als een wagenbak, maar wel praktisch en als je toch veel de draagdoek gebruikt, is dat misschien een optie.
    Ik draag dochter veel meer dan dat ze in de kinderwagen ligt.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    De Liteway heb ik gehad en is een hele prettige wagen, loopt als een zonnetje. Maar een newborn is wel erg klein voor de gordels. De baby ligt van je af dus je hebt of geen zicht op de kleine of je moet de zonnekap eraf halen maar dan zit je met een probleem met zon of regen. Een draagdoek terwijl het hoofdje nog niet opgetild kan worden zou ik ook niet doen.
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Een draagdoek mag gewoon vanaf geboorte, zelfs bij premature en dysmature kindjes. Heerlijk juist, zo klein tegen je aan. Dan wil je ze toch niet weg leggen.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    hmmz dan was de mijne misschien een uitzondering. Daar stond vanaf 3500 gram en nog wat dingen maar die ben ik vergeten.
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Met een zomer baby zou ik wel echt een kinderwagen willen. Ga maar met 30 graden met je kind in een doek boodschappen sjouwen.. veeel te warm.

    Hier overigens groot fan van dragen maar boven 25 graden wel echt warm zelfs met een geweven doek
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Oh en met een keizersnede zul je sneller achter de kinderwagen kunnen lopen als met een draagdoek
     

Deel Deze Pagina