Wie ook een kindje met Ventolin (pufjes)?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moonlight159, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Sinds gisteren heeft Roan Ventolin voorgeschreven gekregen.
    Wat ik begrijp uit de folder/gebruiksaanwijzing zou je na elke puf (hij moet 4 keer per dag), horen dat het beter gaat. Nu is dat dus nog niet zo. Ik hoor hem nog steeds heel duidelijk en zwaar adem halen.
    Ook is het een drama om hem via de babyinhalator het medicijn toe te dienen. Hij raakt helemaal overstuur, terwijl hij het erg leuk vind om er mee te spelen. 5 sec op zijn gezichtje is leuk, maar die 10 seconde daarna is het krijsen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Is het gewoon een kwestie van afwachten en wennen?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

dice heeft het ook gehad nadat hij zware brongitis had gekregen a rs virus
    eerst dat ik ook dat het niet hielp maar na 2 dagen werd het echt beter en na een paar weken hoefde hij het niet meer ik dacht als hij het weer benauwd krijgt krijgt hij het wel weer
    nu gaat het al een hele tijd goed

het is idd een drama om hem het pufje te geven maar als ze gaan huilen ademen ze het ook beter in

3. cvlth

cvlth Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje van 6 maanden hoeft alleen als hij benauwd is ventolin. Voor het slijm dat hij bij z'n luchtwegen/longen heeft krijgt hij flixotide. Dat hielp hier direct en de ventolin hielp eigenlijk helemaal niet. Aan het begin was het ook drama met die puffer maar nu gaat het heel goed. We maken er een spelletje van en gaan zingen en lopen met die puffer over heel z'n lijf heen en houden hem dan over z'n neus en mond heen. Misschien lukt het bij jou ook zo.

Sterkte!

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft ook ventolin (met een grote toeter erbij) en hoewel we hem nu nog zelden nodig hebben was het hier de ene keer wel en de andere keer geen drama.
    wij noemen het altijd toeteren en zingen dan een liedje.
    (de toeter van alyssa doet toet toet toet (op de melodie van de wielen van de bus)) en dan gaat het vaak wel goed.
    als hij bv heel hard huilt als je hem het pufje geeft is het ook niet erg (wel zielig natuurlijk) dan krijgt ie de medicijnen goed in zn longetjes.

toen wij de ventolin net hadden duurde het idd een paar dagen voodat we duidelijk verschil merkten.
    het kan ook zijn dat het maar hele kleine verbeteringen zijn.
    dat ie bv voor de ventolin onrustig sliep en nu iets rustiger.

als je eenmaal een goede manier gevonden hebt gaat het vast ook beter met zn longen.
    als je twijfeld moet je gewoon je ha bellen die kan het je allemaal veel beter uitleggen dan wij.

sterkte met het toeteren.

liefs doris

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een pufje, Ventolin en Flixotide icm die grote toeter. Hier is het vanaf het begin geen probleem geweest. Heb mijn dochtertje er eerst lekker mee laten spelen (ze was toen 5,5 maand). Nu begint ze alleen moeilijk te doen als ze er geen zin in heeft. Wat hier trouwens wel helpt is een liedje zingen, daar word ze rustig van.

6. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook ventolin en flixotide.
    Flixotide 2 x per dag en ventolin wanneer nodig.

Hier was het eerst ook drama maar nu doen wij heel druk en gezellig met hem als hij moet puffen,liedjes zingen kietelen enzo :) hij heeft vaak de slappe lach. Als hij klaar is gaan wij meteen klappen en hem de wolken in prijzen. Voordat wij beginnen tellen wij af, 1..2...3...en dat helpt ook.

Als het voor je gevoel niet werkt even contact opnemen met de dokter.
    Wij hebben er ook aerosol bij want van ventolin werd hij driftig en druk. Wij gebruiken ventolin nu alleen in noodgevallen.

Succes en veel plezier met gek doen

7. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor jullie reacties!

Roan is dan wel benauwd, maar volgens mij heeft hij er niet heel veel last van, hij blijft vrolijk en druk doen. Maar goed hij kan nog niet praten, dus zeker weten we dat ook niet.

Ik ga inderdaad eens proberen of het beter gaat, wanneer we gek met hem doen. Gisteren heeft hij 1x niet gehuilt en ademende rustig door dus het begin is er. We merken wel dat hij de toeter op zijn gezichtje niet zo erg vind, dat vind hij wel een heel leuk spelletje. Maar zodra de ventolin erbij komt, wordt hij boos. Iemand een idee hoe het ruikt of smaakt? Misschien is dat het wel?

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    voor het erop zetten al de ventolin spuiten, je moet hem binnen ong 5 sec op zn neusje zetten dan. misschien helpt dat?

het heeft natuurlijk wel een bepaalde geur.

je kunt merken dat hij er last van heeft als hij snel moe is en veel slaapt, benauwd zijn is erg vermoeiend.
    soms zweten, tijdens het spelen gaan liggen om 'bij te komen'
    bij hand op de rug reutelen horen
    bij een benauwheidsaanval koorts erbij

dit zijn mijn ervaringen hoor :)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Het smaakt niet zo heel erg lekker. Tenminste die echte inhalers. gelukkig was ik al wat ouder (een jaar of 4 of 5 geloof ik) toen ik er mee begon dus konden ze het redelijk uitleggen, maar met mijn drie jaar jongere zusje waren er behoorlijk wat drama's met de draak (ze was ervan overtuigd dat dat hulpmiddel voor de inhaler een draak was). Tegenwoordig (gebruik nog maar heeeeel sporadisch) heb ik van die capsules en daar is de smaak behoorlijk wat beter, een beetje poedersuikerachtig. Maar die zijn weer niet geschikt voor rg jonge kindjes. :( Veel succes, en hopelijk hebben jullie kindjes ze later ook niet meer nodig.

10. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Roan heeft niet echt aanvallen, maar heeft het eigenlijk de hele dag door. Vooral wanneer hij op zijn buik speelt. Maar hij speelt dan vrolijk door alsof er niets aan de hand is, je hoort alleen maar een zware, soms piepende ademhaling. Maar wat je zegt dat hij snel moe is, dat klopt wel. Hij lag vanmorgen om 9 uur (was half 8 wakker) in bed en kwam er 11.15 weer uit en hij ligt nu alweer (13.00 u) alweer te slapen.
    Heb nu wel het idee dat hij vermoeider wordt door de Ventolin, dan door het benauwd zijn zelf. Zo lang en zo snel alweer slapen deed hij eerst nooit. Of het is gewoon toeval, kan natuurlijk ook.

Ik hoop echt voor hem dat hij er over 2 weken mee mag stoppen!

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

Aug 23, 2006
    7,212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
  12. zwiep

zwiep Actief lid

Jul 9, 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Jee, hij piept wel heel erg, dat herken ik niet. Mijn zoontje krijgt nu sinds een week ventolin omdat hij maar bleef hoesten en benauwd klonk. De huisarts hoorde een piep (creperen) in zijn longen. Het gaat nu een stuk beter en mag gelukkig afbouwen met de ventolin.

13. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ventolin icm de voorzetkamer is smaakloos en niet te vergelijken met inhalers van vroeger of de inhalatiecapsules.
    Tess gebruikt ventolin en flixotide vanaf dat zij 6 weken oud is en vind het nog steeds niet altijd leuk.
    We zingen wel altijd een liedje ( op een grote paddestoel) en na het liedje gaat de toeter eraf.

Share This Page