lichtgroene afscheiding...wat betekent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans op spruw is dan idd heel erg groot, zou ik ook niet willen riskeren. Hier goede ervaring met Canesten, was echt snel van het schimmeltje verlost :)

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik had het maar 1x idd dus ren nog niet meteen naar de huisarts.
    Dit lijkt voor mij nog niet op schimmelklachten die ik ooit wel eens gehad heb. En candida verdwijnt ook weer uit zichzelf weet ik uit ervaring. Dan lost het lichaam het zelf op en klopt het milieu daar beneden weer. Zelf vind ik een vaginale zetpil van daktarin dan het fijnste werken trouwens.

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap veranderd je huishouding daar beneden, en de kans dat het weg zou zijn voor de geboorte, was heel groot.
    Spruw kan het kindje tijdens de geboorte idd krijgen, maar ligt er ook wel aan hoe ERG de schimmel is. Ik wist dat het bij mij niet zo erg was, dus ik riskeerde niks. Later gaf de gynaecoloog me ook gelijk.
    1,2,3 keer groene afscheiding betekend niet dat je een fikse schimmel hebt. Wanneer je het echt dagelijks hebt, ja, dan is het een andere zaak ;)

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Schimmel/spruw: Als je ooit een vaginale schimmel hebt gehad, houd je altijd kans op spruw bij je baby.
    De candida schimmel is voor altijd aanwezig in je vagina. Alleen op momenten van minder weerstand kun je er last van krijgen.

Als je zalf gebruikt en steeds net iets te zuinig bent kan de candida er resistent voor raken. Overleg dus eerst met je huisarts of gyn!

Succes

5. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is echt onzin. Schimmel is altijd aanwezig in je vagina, net zoals bacterien. Zolang dit in balans is heb je nergens last van. Alleen door veramderingen, zoals een zwangerschap, kan de balans verstoord worden en krijgt de schimmel de overhand.

Niks ensg en naars dus. Gewoon heel normaal

6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Precies! En wat is ons verschil van mening? :D Misschien verwoorden we het anders :(

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Omdat je zwanger bent zou mijn eerste aanspreekpunt hier in de vk zijn.
    Ik heb deze klachten ook, maar heb GEEN schimmelinfectie, maar de streptokokbacterie. Ik heb t in een lichte vorm dus ab is nog niet noodzakelijk, maar t wordt wel in de gaten gehouden.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ow hoe hebben ze dat getest?

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ze hebben met een schrapertje iets uit de vagina gehaald en op kweek gezet. we dachten eerst ook aan een schimmel, maar bleek dus streptokok te zijn. Helaas kan ik niet tegen de ab die ik voor geschreven heb gekregen. En omdat het in een lichte mate is hoefde er geen vervanging te komen. Ik had en heb soms nog vieze groene slijm. Ook de ha zou dit wel kunnen denk ik, maar ik zou t zelf prettiger vinden bij de vk. maar goed dat is een persoonlijk gevoel.

Deel Deze Pagina