Hi, Gisteren had ik ineens licht roze afscheiding (wel na harde ontlasting, maar dat heb ik vaker en ik heb de hele zwangerschap geen roze afscheiding gehad) ik schrok me dood, ben best wel onzeker geweest in de eerste 3 maanden en heb dat eindelijk los kunnen laten en nu dit weer.... Daarna is het wel weg gebleven maar het zit me toch niet lekker. Vooral omdat ik even heb gegoogled en ik overal lees dat contactbloedingen (ontlasting, seks) vaak alleen voorkomt in het eerste trimester. Hebben meerdere vrouwen dit gehad in het 2e trimester? Vind het ook weer zo stom om de verloskundige te bellen, vooral omdat ze nu alleen bereikbaar zijn voor spoedzaken. En weet iemand misschien iets wat echt werkt tegen harde ontlasting? Ik slik al probiotica maar dat werkt niet meer sinds ik in het 2e trimester zit. Vezels eten etc doe ik ook genoeg uiteraard. Maar als het echt komt door de ontlasting wil ik het niet nog eens meemaken want (onbewust) zorgt het bij mij toch weer voor veel stress.
Ik had t ook tijdens deze zwangerschap vanaf 14 weken ofzo. Echt om het minst geringste wat bloedverlies bij afvegen, na ontlasting, na seks, na een keer niezen. Volgens mijn vk kan dat wel gewoon, mits het niet zoveel is dat je echt maandverband moet gebruiken. Sinds 22 weken ofzo is het weer over.
Misschien ligt hij laag aan de voorkant? Dan hoor je ook wel is dat je wat sneller wrijving hebt. Anders zou ik ook zeggen dat t gewoon een adertje is