Ik vraag me af hoevaak iedereen op controle moet bij de verloskundige. Ik ben 22 weken zwanger en ik ga 1x in de 4 weken langs voor controle.
Ja dat is normaal. Pas (bij mij) met 31 weken 1 keer in de 3 weken. Ik heb zelfs gehad -soms- tot en met 24 weken dat het soms 1 keer in de 5 weken was omdat dat beter voor ons uitkwam en er geen bijzonderheden waren.
Is inderdaad normaal. Ik ging tot 27 weken om de 4 weken, tot 33 weken om de 3 weken. Na de laatste afspraak moest ik na 2 weken terug komen en als het goed is vanaf 36 weken elke week.
Tot 32 weken ging ik om de 4 of 5 wkn. Daarna weer met 35 wkn (dus na 3 wkn) en volgende afspraak is nu met 37 wkn (dus na 2 wkn). Daarna iedere week. Maar bij ons werd altijd gezegd dat het ook vaker/eerder kan als je behoefte daaraan hebt. Ik had dat niet en vind het wel best zo . Vanwaar je vraag? Zou je vaker willen of juist niet?
Bij ons is tot 20 weken 1x per 4 weken, dan tot 28 weken 1x per 3 weken, dan tot 36 weken 1x per 2 weken en dan wekelijks.
Volgens mij is het allemaal vrij standaard? Ik heb controle op eigen verzoek, bevalt mij heel goed. Ben nu vier keer geweest en wegens omstandigheden ga ik nu iets vaker in het laatste trimester.
Eerst om de 3 weken, vanaf 28 weken om de 2 weken, vanaf 36 weken om de week. Dat is dan wel bij de klinisch verloskundige in het ziekenhuis, dus net ff anders
Ik doe Centering pregnancy, daar zijn mijn controles aan verbonden. Tm 28/30 weken elke 3/4 weken Daarna elke 2 weken.
Tot 21 weken elke 4 weken, nu elke 3 weken, straks elke 2 weken en in de laatste 3 weken elke week. Ik dacht dat de frequentie van vk-controles gestandaardiseerd waren, maar blijkbaar toch niet. Wat een verschil per praktijk zeg!
(Canada) De eerste 28 weken 1x per maand, tot 36 weken iedere 2 weken en dan iedere week tot de baby is geboren. Na de geboorte de eerste week iedere 1 à 2 dagen thuisbezoek, daarna iedere week of naar behoefte tot 6 weken na de geboorte. Het is hier dus ietsje anders
Ik eerst elke 4 weken. Sinds mijn vorige controle (rond week 21) om de 3 weken. Straks elke 2 weken en de laatste 3 of 4 weken elke week
Ik zou het eigenlijk heel vreemd vinden als dat gestandaardiseerd wordt want niet iedere zwangere heeft dezelfde zorgbehoefte lijkt me. Hier is er binnen de praktijk ook niet een richtlijn maar wordt de frequentie in overleg en naar behoefte bepaald.
Hier in België wordt zwangerschap opgevolgd door gynaecoloog. Ik krijg vanaf 6 weken elke 4 weken consultatie + echo, vanaf 32 weken is dit elke 2 weken consultatie + een echo. Daarnaast ga ik gedurende heel de zwangerschap 3 keer bij de vroedvrouw, maar zij doet enkel wegen, bloeddruk meten, hartslag luisteren en vooral bijkomende uitleg geven. Echo's mogen zij niet doen. Heel tevreden over deze goede opvolging