lichtroze afscheiding

Discussion in 'Zwangerschap' started by Manon F, Apr 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Nu heb ik vandaag opeens wat lichtroze afscheiding. Is dit normaal, of zou er wat aan de hand kunnen zijn? Ik voel me er niet rustig onder...
    Heeft iemand dezelfde ervaring wel eens gehad?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    hoort er allemaal bij meid! Is heel herkenbaar..zelfs nu komt het bij mij nog wel eens voor...

3. natalie

natalie Lid

Apr 6, 2007
    82
    0
    0
    Dat is waarschijnlijk de innestelingsbloeding. Zo vroeg in de zwangerschap nestelt het eitje zich in de baarmoederwand en dat kan wat licht (roze) bloedverlies geven.

Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken, het is heel normaal.

4. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Nu ik dit gelezen heb, heb ik weer hoop om te testen. Ik had daarstraks ook een beetje roze slijm, dacht ojee het is voorbij. Nu durf ik morgen een testje te doen. Aangezien ik normaal nooit op deze manier mijn ongi begin.

5. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ben benieuwd. Succes Mercedes!

En Manon, ook bij mij bekend, zelfs hele bloedingen. Heb het nu nog wel eens, maar dan omdat ik bijvoorbeeld druk ben geweest of bij verstopping (en dan persen...)

Nou ja, het hoeft dus niets te zijn. Succes!

6. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb vanmorgen getest, helaas negatief. Heb wel nog steeds een hoge temp. maar mijn ongi is er nog niet. zeer vreemd.

7. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ik heb net nog eens op de test gekeken, ik zie een vaag 2e lijntje, volgens de bijsluiter mag je pas na 3 minuten kijken, dat had ik niet gedaan.Het is een matcare cassette, zou dit een voorgedrukt lijntje zijn.

8. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Gewoon nog een keer testen en je wél goed aan de instructies houden! Wel even weinig drinken en een paar uur wachten met opnieuw testen anders is ie vast negatief!

9. chikalatina

Apr 22, 2007
    19
    0
    0
    student
    zuid holland
    zo ben je niet zwanger

10. chikalatina

Apr 22, 2007
    19
    0
    0
    student
    zuid holland
    dat is niet leuk maar ja het kom nog wel ik ben 7weeken zwanger maar ik ben wel b,ij meee :) :)

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Matcare heeft geen voorgedrukt streepje.....morgenochtend nog eens testen....ik zal duimen!

12. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    bij mij begon het ook zo..
    Na een aantal dagen, opnieuw getest, en deze was toen ook positief.
    Je mag hooguit 5 min. na de test aflezen.
    Soms verschijnt er na 5 min. een 2de streep, en dit is vaak negatief ( was bij mij achteraf niet het geval).

13. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    In de gebruiksaanwijzing staat, dat je pas na 3 minuten mag aflezen.

14. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Je mag hem volgens mij binnen het half uur nog bekijken daar na niet meer

15. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb getest en een paar minuten (zo'n 5) later zag ik een vaag streepje, je ziet het al is ie niet echt superduidelijk. Vandaar mijn vraag. Ik heb deze testen eerder gedaan, dan was er of niets te zien, of duidelijker (december, deze staat in mijn album). Die test van vandaag krijg ik niet op de foto.

16. Jullie weten niet hoe blij ik ben met jullie antwoorden! Ik ben nu echt wat meer gerust gesteld! Toch ga ik morgen even langs de huisarts, want ik heb nog een vraag over medicijnen. Fijn om dit ook van de huisarts te kunnen horen. Bedankt voor jullie reacties, heel fijn!

17. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb de foto van de test in mijn album geplaatst. Ik ga ook morgen voor de zekerheid even bellen, maar ik weet uit vorige zwangerschappen dat het geen kwaad hoeft te betekenen.

Succes morgen, ik hoop dat je de antwoorden krijgt die je nodig hebt.

18. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    @Mercedes: ik hoop dat ik je niet blij maak met een dooie mus, maar bij mij was het streepje ook zo licht (Kruidvat-test). Ik ga ervan uit dat ik je snel kan feliciteren.

@Manon: gelukkig hebben we je wat gerust kunnen stellen. Ik hoop dat de huisarts dat vandaag ook kan doen. Iedere zwangerschap is anders en de een heeft nu eenmaal last van bloedingen en bruinverlies en de ander nooit. Helemaal gerust word je er nooit op, maar mijn kindje is nog steeds super-gezond, ondanks de bloedingen!

Veel succes!

19. Ja ik heb ook eerst een test van de etos gedaan en daar was het tweede streepje ook heel licht.

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en zij zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het heel normaal was. Ik ben zo blij. Helaas mag ik mijn pillen voor hooikoorts (Xyzal) niet meer gebruiken, maar het is voor een goed doel. Ook mijn onderhoudsmedicijn voor mijn (lichte) astma mag ik niet meer gebruiken. Op 9 mei mag ik naar de gynacoloog voor een termijnecho, dan ben ik ongeveer 7 weken. Ook heb ik een folder meegekregen van de verloskundige praktijk. Het wordt nu allemaal veel echter!

20. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb net naar mijn gyn gebeld, deze was er niet en ik moet morgen terugbellen. Assistent zei, dat het idd normaal kan zijn.

Share This Page