buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona82, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden,
    heb een vraagje.. zijn hier dames die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben gehad en dit herkend hebben door de buikpijn?

ik heb namelijk sinds gister al op een aanwijsbare plek pijn in mijn buik zeg maar achter het schaambeen.. de pijn is er constant maar wordt erger met inspanning.. omdat ik zeker weet dat het mijn darmen niet zijn en de pijn eigenlijk steeds erger wordt , hoop ik dat iemand mijn verhaal herkend:(
    als het morgen erger wordt dan bel ik de verloskundige maar even... alvast bedankt voor de reacties ;)

groetjes van Ramona

2. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik kan je niet helpen maar wat betekend BBZ?

Succes verder...

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    buitenbaarmoederlijke zwangerschap ;)

4. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ach ja natuurlijk.... dat ik daar zelf niet opgekomen ben! haha
    dank je....

Dan wens ik je helemaal alle sterkte van de wereld en hoop voor je dat het dat echt niet is!

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Sorry meis, kan je niet vertellen hoe dat voelt.
    Ik hoop 't niet voor je!

Sterkte

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Ramona, ik heb zelf geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar wij waren daar ook heel bang voor doordat m'n oude gyn. heel onduidelijk was in het begin. Wat ik van de eerste hulp arts begreep, is dat je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap pas echt flink buikpijn zal krijgen als de zwangerschap al veel verder gevorderd is...Meer weet ik er ook niet van, maar ik hoop dat je hiermee een beetje gerustgesteld bent...

Succes en als je het niet vertrouwd, gewoon vk bellen!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar is het niet zo dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap de pijn hoger zou moeten zitten? (rond eileiders enzo?)

Misschien heb je wel een fikse blaasontsteking?
    Hopelijk is het in ieder geval minder geworden en anders gewoon even je VK bellen meid! Heel veel succes.

8. sharelis

sharelis Actief lid

21 sep 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    Hai Ramona, Bij mij is pas buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd. Ik wist vanaf het begin dat het niet goed zat omdat ik licht roze bloedverlies had. Het was alleen bij afvegen maar zat me niet lekker. Voor de rest heb ik helemaal geen pijn gehad. Nu nog steeds niet. Moet morgen weer bloed gaan prikken om te kijken of de hcg nog verder gedaald is. Wat ik ook had is dat mijn hcg waarde niet genoeg steeg.

Ik denk niet dat het bij jou een buitenbaarmoederlijke zwangerschap want dan zou de pijn wat hoger zitten is mij verteld. Ik zou contact opnemen met je verloskunidge als je ongerust blijft.

Ik had geen pijn maar dacht meteen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een voorgevoel denk ik. Mijn huisarts zei dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn omdat ik dan flink pijn zou moeten hebben en dat had ik niet maar bleek toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Ik denk dat de vruchtje heel snel is gestopt met groeien en dat ik daarom niet zoveel last van had of heb.

heel veel succes,

groetjes sharelis

9. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Ik heb geen ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar wel met een cyste (hormonale cyste die onder invloed van zwangerschapshormonen groeit) in mijn eileiders... en daar kan ook behoorlijk pijn van hebben...

Iig.. Succes, ik hoop voor je dat het 'niets' is en alleen je darmen zijn... oid

Greetz Hilde

10. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    hoi
    heb zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en zodra ik wist dat ik zwanger was wist ik ook meteen dat het miszat
    ik had een lichte steken aan de linkerkant op de plaats waar mn eierstok zit zeg maar
    geen bloedverlies gehad maar wel controle van mn hggwaarde deze bleef bij mij laag terwijl het eitje wel tegen mn linkereierstok genestelt zat
    wil niemand laten schrikken maar houd het goed in de gaten bij mij is het allemaal op het nippertje geweest omdat ik zelf door ben blijven zeuren om controlles ze dachten bij mij dus ook dat het zich vanzelf zou afbreken

11. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik moest via de gyn met 7 weken zwangerschap op controle komen omdat ik een verhoogte kans had op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Als je daar zelf bang voor ben zou ik gewoon even bellen met je verloskundige of gyn.
    Dan gaan ze dat wel via een echo bekijken als het daadwerkelijk zo is.
    Maar goed ik weet dat in begin van een zwangerschap ook allerlij krampjes en pijntjes erbij horen.

In ieder geval succes!

Groetjes Anna

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heb ook geen ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar in het begin van mijn zwangerschap had ik (vooral 's nachts) heel veel last van krampen. Lag elke nacht te huilen in bed van de pijn. Had er verder geen bloedverlies bij maar de vk wilde toch een echo laten maken om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was.
    Dat was het gelukkig niet en volgens de verloskundige kwamen de krampen af van het groeien van de baarmoeder.

probeer het eens met een warme kruik tegen je buik of een warm bad. Zodra de pijn dan afneemt is het idd hoogst waarschijnlijk 'groeipijn'.

succes.

groetjes Chantal

13. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook behoorlijk wat last (gehad) van cystes in m'n eierstokken. Nou die pijn kan op heel veel verschillende plekken zitten! Net achter, boven en naast m'n schaambeen. Ik had soms zelfs rechts helse pijn terwijl de cyste links zat. Volgens mijn gyn, heeft elke vrouw een eigen pijnplek in dat gebied. dat hoeft lang niet altijd precies overeen te komen met de werkelijke plek des onheils.

14. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik ben vandaag ook bij de dokter geweest en de gynecloog heeft een echo gemaakt omdat al nachten zulke krampen heb.

De pijnen duren ongeveer een kwartier en zijn even heel heftig. Daarna zijn ze ook weer weg.
    K was ook erg bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar er is niets aan de hand. Ik heb mijn eitje in de baarmoeder gezien al was het wel heel en heel klein.

De pijnen die ik heb zijn waarschijnlijk inderdaad door het oprekken va mijn baarmoeder.

Hadden jullie deze pijnen ook vooral s'nachts en wat deden julie er tegen?

Ik slaap al nachten niet omdat ik zo bang ben datde pijnen komen. Overdag heb ik er eigenlijk geen last van.

Groetjes Sam

15. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    had deze pijnen ook snachts in de 5de week en door mijn verleden ook meteen onder controlle in het ziekenhuis geweest dachten weer aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap
    alles zat goed en was aanwezig dus ik denk dat het bij mij mn darmen zijn geweest :rolleyes:

16. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb nog steeds last van mijn buik ... maar gelukkig niet meer zo erg als dit weekend dus we wachten af :( als het ernstig was dan was de pijn denk ik ook erger geworden.. dus dank je wel voor de reacties.
    ;) groetjes van Ramona

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi, ik ben ook ergens bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb heel af en toe links een pijnsteek, maar niet heel erg. Is wel de afgelopen dagen meer voelbaar, maar kan ook komen omdat ik er meer op gefocust ben. Ik ga ook na het weekend (stomme koninginnedag er nog tussen) de vk bellen om te vragen of ik alsjeblieft een echo mag. Pas als ik zie dat het vruchtje in m'n baarmoeder zit kan ik gerustgesteld zijn.

ps ik zie dat jij nu al 9 weken bent ramona, is alles bij jou wel goed gegaan dus?

Deel Deze Pagina