Ik heb een vraagje, ik snap er zelf niet veel meer van. Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de prikpil. Mn vorige cyclus ben ik ruim 5 maanden niet ongesteld geweest. 19 dagen geleden werd ik eindelijk ongesteld. 3 dagen bruinverlies (weinig) 3e dag maar een paar druppels rood. Afgelopen. Dinsdag raar slijm verlies was dikkig (dag 14) dit heeft 2 dagen geduurd. Nu ga ik net naar het toilet en voelde al menstruatie achtige pijn. Zie ik net rozeachtig/bruine afscheiding het is vandaag dag 19. (Sorry voor details) is nu weer mn volgende cyclus begonnen? Sorry voor alle vragen!
Wat lastig zeg. Zo te zien moet je lichaam echt even zijn hormonen kwijt. Mogelijk heb je wel je eisprong gevonden, maar dat bloedverlies is wel een beetje snel. Soms had ik dat ook wel een keer, maar het kan ook bij je cyclus horen en je kan zwanger zijn natuurlijk. Lastig, alles is mogelijk.
Dank je wel voor je reactie, gestopt met de prikpil vorig jaar heb er rekening mee gehouden dat het lang kan dure voordat ik uberhaubt zwanger zou kunnen zijn. Was deze maand wel begonnen met tarwekiemolie.
Zolang het geen rood bloed is, is het geen menstruatie. Tenminste....oud bruin verlies mag je niet rekenen als je eerste menstruatie dag. Dat dikke slijm duidt vaak op een aankomende eisprong (dag 14). Het kan dus best zijn dat de afscheiding aangeeft dat je eisprong is geweest en dat er nu wat rest oude menstruatie mee komt. Heb gelezen dat een eisprong zo hard kan gaan, dat het soms bloedverlies kan geven. Maar omdat het een langere weg moet afleggen (vanuit je eileiders ipv baarmoeder) wordt het bruin (=oud bloed). Het kan dus beteken dat je lichaam weer op de rit komt.