Hart onder de riem voor alle misselijke zwangeren

Discussion in 'Zwangerschap' started by jab, Jan 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jab

jab Lid

Jan 21, 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het aan mezelf beloofd, dat zodra de misselijkheid écht weg was ik een klein bericht zou sturen aan al de mede misselijke zwangeren. Dus bij deze!! Ik ben zwanger van onze 3e zoon. Inmiddels ruim 17 weken. De eerdere twee zwangerschappen ook flinke last gehad van misselijkheid, van week 6 tot 14. Dus deze zwangerschap ook weer... Van de een op de andere dag werd ik s ochtends wakker en het welbekende lamslaande misselijke gevoel was er weer. Bah! En zeker met twee zonen van 3 en 1,5 was het heel pittig! Zowel ik als mijn partner werken full time. Het was echt op m'n tandvlees doorwerken, en ook daarna kids uit de crèche halen, koken (met het nodige gekokhals), eten, badderen, boekje lezen, kusjes en knuffels en welterusten. Daarna kon je me opvegen!!! Ook zelf direct douchen en vóór 21 u in bed. Het enige wat echt hielp was slapen! Verder ging ik 2 x per week naar de acupunctuur(bij mij hielp het wel), slikte ik primperan en zofran om de dag door te komen. Gelukkig hoefde ik alleen s ochtends te braken. De rest van de dag voelde ik me behoorlijk ellendig, wee, lamslaand misselijk, geen eetlust en verschrikkelijk moe! Ik dacht wederom dat er nooit een eind aan zou komen (terwijl ik uit ervaring wist dat dit twee keer eerder wel gebeurde). Daarbij realiseer ik me zeker dat ik heus niet het meest te klagen heb van iedereen en dat het 1000x erger kan (niets binnen houden, ziekenhuis opname, infuus, sondevoeding etc). Maar voor mij voelde het best als een zware periode. En net toen ik een soort van wanhopig begon te worden, was het net zo plotseling als dat het begon, ook weer weg! Heerlijk. Vanaf 1 januari voel ik me iedere dag beter, hongeriger (lekkere trek) , energieker en vrolijker. Ik voel me weer mezelf!! En daaromschrijf ik dit bericht. Als hart onder de riem voor alle mede misselijke zwangeren (in diverse gradaties). Grootste kans dat het écht beter gaat vanaf 14-16 weken. Ook ik las op forums allerlei horror verhalen over vrouwen bij wie het de hele zwangerschap aanhield, en daardoor zakte mijn hoop op betere tijden weg. Maar: Hou vol! Bij mij is het echt voor 95% over. Ik kan weer genieten van eten en de kids. Ga weer met plezier werken. STERKTE DAMES!!!!

2. Yoga

Yoga Lid

Dec 6, 2015
    75
    0
    6
    Ondernemer
    Amsterdam
    Fijn om te lezen, wat kijk ik uit naar de dag dat ik weer van eten kan genieten..

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooh ik kan ook niet wacht tot 14 weken! Bij mijn dochter werd het na 12 weken minder en met 14 weken was het weg. Had gehoopt dat het nu iets eerder weg zou zijn maar dat is nog niet gebeurd helaas. Hoop echt dat het m'n laatste week is en dat het dan beter gaat. Vooral in combi met een kleine erbij is het echt bikkelen en doorbijten....

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Fijn om te lezen. Heel herkenbaar allemaal. Ik mag ook van geluk spreken dat het weer over is. Sterkte voor degene die er nog midden in zitten!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hier begon het rond 6 weken met buikgriep, maar daarna de echte zwangerschapsmisselijkheid en vermoeidheid.
    Ik kwam bijna de dag niet door, zeker thuis met twee kids was zwaar (luiers verschonen was echt drama :$)
    Net voor de 11 weken had ik weer buikgriep en was de misselijkheid 100x erger :( Maar daarna was dit van het ene op het andere moment over!
    Ik durfde er pas een week later in te geloven dat het echt weg was ;)

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik van 6-10 weken de gehele dag door vreselijk misselijk.
    Tijdens mijn 2e zwangerschap duurde dit van 7-14 weken.
    Nu dus van 6-11 weken.

Maar het komt goed, dus hou vol dames!

6. marly87

marly87 Actief lid

Jan 8, 2012
    463
    0
    16
    Heb gehoord dat gember kan helpen tegen misselijkheid. Nu nog nergens last van maar ga het wel proberen in de vorm van capsule.
    Bij de eerste ook erg misselijk geweest :(
    Iemand ervaring met gember?

7. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

Sep 9, 2012
    122
    0
    0
    Niet misselijk gelukkig. Maar wil even laten weren dat ik het super vind dat je dit doet!! Zo misselijk zijn, kan zo uitzichtloos zijn. En op deze manier geef je andere vrouwen wat licht aan het einde van de tunnel. Top!

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Dankjewel :)

Ik heb tijden gehad dat ik verdeeld over de hele dag 4x minimaal alles eruit gooide :( de verloskundige heeft me toen emesafene aangeraden, werd meteen minder gespuugd, en heb nu al een week zonder de tabletjes gedaan! Maar 1x een beetje speeksel gekokhalsd :)
    Ik hoop dat dit voor mij aanduid dat het over is! Maar houd de tabletjes in de buurt mocht t tot 16 weken ofzo doortrekken :)

9. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

Mar 18, 2015
    1,271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je ons een hart onder de riem steekt. Hier ook erg misselijk. Gister voor het eerst in 16 jaar tijd weer overgegeven. Volgens mij krijg ik ook nog de griep erbij. Met een zoontje van bijna 2 is het echt bikkelen. ML vind maar dat ik mij aanstel: dat ik een mama ben en dus niet mag piepen. :x ik kan niet wachten tot die kleine in bed ligt voor een dutje en ik ook even kan dutten. Bij mij wordt de misselijkheid alleen maar erger. Terwijl ik maar zit te wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn en de misselijkheid in theorie moet zakken. Ben nu 13,5 weken. Maar als ik jullie verhalen hoor, kan het dus elk moment ineens ophouden. Zou fijn zijn. :)

Share This Page