menstruatie na spiraal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mom2be2, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Hoi,
    Even een vraagje..
    Ik heb 2 jan mijn spiraal na 1 jaar laten verwijderen. Werd op 5 jan ongesteld voor 5 dagen lang. Moest het dus 2 febr weer worden maar niets, daarna op 2 maart weer maar ook weer niets!
    Ben al 2 keer naar de dokter geweest en heb 1 echo gehad om te kijken.
    Die echo was de vrijdag voor carnaval en was niets op te zien alleen heel veel dik slijm in de baarmoeder.
    De dokter zei dat ik toch een eisprong kon hebben ondanks geen menstruatie, klopt dat? heb nu wel een beetje een zwanger gevoel.
    Meer bultjes op de tepel enz. en net of de tepel iets groter is geworden.
    We willen heel graag een tweede kindje. Maar nu is alles zo onzeker. En ik kan moeilijk iedere week een zwangerschapstest gaan doen.
    Na het stoppen van de pil werd ik meteen zwanger en nu na het spiraal is mijn cyclus verstoort?
    alvast dank voor je antwoord.
    mom2be2

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is wel normaal dat je cyclus erg in de war is na een spiraal. Het kan erg lang duren voor dat weer op orde is. Je kunt inderdaad wel een eisprong hebben op een gegeven moment maar je weet dus niet wanneer. Rustig afwachten en inderdaad af en toe een test doen als je denkt dat je zwanger bent.

Mirjam

Deel Deze Pagina