Goedemorgen dames, Ik heb een vraag... Afgelopen vrijdag heb ik een positieve ovulatietest gehad.( Nu weer negatief ) Verder niet echt het gevoel gehad dat ik een eisprong kreeg. Ik heb deze maand ook mijn temperatuur bijgehouden, elke ochtend om 07.00 uur voor het opstaan. Nu werd ik vanmorgen (maandag) wakker om 05.30 uur in de veronderstelling dat het al bijna 07.00 uur was. Toen heb ik getempt en had 36.68, ben niet uit bed geweest en heb gewoon door geslapen. om 07.00 werd ik weer wakker en had een temperatuur van 36.81. Welke moet ik nu aanhouden? Ik hoop de laatste want zit normaal rond de 36.6 en wacht nog steeds op een temperatuursverhoging... Weet namelijk niet of ik wel een eisprong heb.. Graag hoor ik van jullie Alvast bedankt.
ongeacht of het je normate tijd van tempen is of niet, zou ik van de eerst gemeten waarde uitgaan... maar er zullen vast dames zijn die het daar grondig mee oneens zijn
Ha ha ha oke. Ik temp normaal altijd om 07.00 uur maar was vanmorgen even de weg kwijt . Ik hoop dat er nog wat meer dames willen reageren.
Ik ging altijd uit van de eerst gemeten temperatuur. Ik werk wisselende diensten en sta de ene keer om 5 uur op en de andere keer om 9 uur. Ik zou ook de eerst gemeten temp aanhouden, of het gemiddelde van beide tempen nemen.
Oke, ik ga dan maar uit van de eerst gemeten temperatuur. Wel balen, mijn temperatuur gaat maar niet omhoog terwijl ik vrijdag toch echt een dikke positieve ovulatietest heb gehad.... Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Zit nu op dag 20 van mijn cyclus. (vorige maand cyclus van 31dgn.)
Ik ben het eens met de andere dames om de 1e temp te nemen. Toevallig laatst ook gehad en wel ook 2e temp opgeschreven, maar niet voor grafiek gebruikt. Tja het kan gebeuren dat je wel een lh-piek hebt maar het ei niet springt. Ik heb wel eens eerder kaartjes van dames gezien dat meerdere keren een pos ovu-test hadden. Bij mezelf dit keer ook beetje twijfelachtige stijging, iig niet zo duidelijk als andere keren.
Hij hoeft maar met 0.2 graden omhoog te gaan he...en na je positieve ovutest kan het nog 48 uur duren voor je ei springt. Je temp mag stijgen tot 3 dagen na je eisprong... Reken dus vanaf vrijdag 5 dagen en op die ochtend moet je temp echt omhoog zijn gegaan...
Oke, dat wist ik ook niet. Dacht altijd dat je temp. dan meteen omhoog moest gaan! Ik wacht het nog wel even af. Bouwjaar1979, je temp. gaat idd niet heel veel omhoog.. Zeker een ei gevoeld deze maand?????
Het gele lichaam wat, als je eitje springt, progesteron begint aan te maken, zorgt voor tempstijging. Dit gaat soms wat langzamer, en daardoor zijn die 3 dagen. Na 3 dagen moet de temp echt omhoog gaan, anders betekend het dat er niet genoeg progesteron aangemaakt word door het gele lichaam. wat weer kan wijzen op geen (goede) eisprong of een progesteron tekort.
Ik heb tot nu toe maar een paar keer iets gevoeld waarbij ik vanuit ga dat het m'n ei was. Dit keer niets gevoeld, dat hoeft ook niet per se. Sommige voelen nooit iets. Ik heb wel vaak gevoelige tepels rond/tijdens een eisprong en die waren zeker weer aanwezig Tja op zich is er 0.2 stijging alleen zat ik vorige keren meer op de 36.9... Ik wilde eigelijk weer stoppen nar de eisprong, maar zal nog maar een extra dagje meten.
Je moet de temp om 7:00 uur nemen. Je bent je bed niet uitgeweest en het is onlogisch dat je dan een eerdere temp pakt, omdat je die toevallig ook opgenomen hebt. Iedereen is tussendoor wel eens wakker en daarna slaap je weer verder. Als je gewoon verder slaapt zonder te meten, neem je ook pas om 7:00 je temp. Dus gewoon de juiste tijd pakken, dat is het meest accuraat.
Bedankt voor je reactie. Ik wacht morgen gewoon even af. Is die dan nog steeds 36.81 dan ga ik daar gewoon vanuit. Hopelijk stijgt de temp. nog verder.......
Super bouwjaar1979, wat een mooie verhoging Ik heb vandaag ook een mooi stijging. 36.96! Blij mee, hopen dat deze morgen ook nog hoog is, dan heb ik in ieder geval mijn ei gehad. Hoe kan ik eigenlijk mijn ferility friend link toevoegen aan mijn account? Weet jij dat of iemand anders.....?