Ineens een posi ovutest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rittjuh, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Ik zit met een vraagje. Dit is de eerste ronde dat ik ovutesten gebruik (van Zwanger & Kids). Mn laatste cyclus was 32 dagen. Volgens de gebruiksaanwijzing begin je dan op dag 15 (vandaag dus) met testen. Maar omdat ik nog aan het ontpillen ben, was ik begonnen op dag 11 met testen. Deze was nog helemaal wit. Daarom besloot ik dag 13 pas weer te testen. Toen was er als je heel goed keek een heeeeeeeeeel lichte streep te zien. Daarom dacht ik, dan testen we maandag (vandaag) wel weer op dag 15. En nu is mn test dus knalpositief; de T-streep is veel donkerder dan de C-streep. Kan dit zo snel gaan?! Ik test morgen en overmorgen ook nog om te checken dat mn ei echt geweest is en de test idd lichter wordt.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dit is meestal zo.
    Soms zie je een dag voor je 'echte' positeve test al dat hij iets donkerder gaat worden dan normaal, maar je meet een piek die binnen 24-36 uur ineens komt en ook ineens weer weg is.
    Het is dus niet zo dat hij elke dag iets donkerder wordt en je zo kunt zien 'dat hij eraan zit te komen'.
    Je test kan morgen ook nog best positief zijn, dus schrik niet.
    Globaal is het zo dat je ei springt 24-36 uur na je eerste positieve test.
    Succes!

3. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Helemaal waar. Dat wordt klussen vanavond hihi.
    Veel plezier!

4. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Ritt,

Misschien beter om de volgende keer iedere dag te testen (als het nog nodig is, maar hopelijk is het nu raak :) )
    Bij mij was hij op woensdag wit, donderdag ook heeeeeeel licht, vrijdag bijna net zo donker als de C (maar toch ietsje lichter) en zaterdag donkerder dan de C. Zondag weer bijna net zo donker en vandaag weer niks.
    Als je dus ierdere dag test, kan je hem zeker niet missen en zie je een dag van te voren dat het eraan komt. Maar weet natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt.
    En zoals je weet van het ander topic, is dit ook mijn eerste keer met de test, dus weet ook niet of dit altijd zo zal zijn.....
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel plezier met klussen vanavond en morgen :)

5. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Ik dacht idd dat de test steeds was donkerder zou worden. Dat was ook de reden dat ik af en toe om de dag heb getest. De test van vanavond was alweer een stuk lichter en ook lichter dan de C-streep. Dus straks nog maar even klussen net als morgenavond. Dan hebben we er in ieder geval voor mijn gevoel genoeg aan gedaan en dan wordt het weer 2 weken wachten...

Deel Deze Pagina