Hallo, Wij hebben een grote kinderwens en zit nu in ronde 10. Nu gaan wij in juni heerlijk 12 dagen naar Turkije ! Nu weet ik natuurlijk niet of ik voor die tijd zwanger zou zijn, maar wat zijn jullie ervaringen met pril zwanger zijn en een vakantie in het buitenland? Is het verstandig of juist niet.. Mocht het deze ronde niet raak zijn, moet ik dan 1 ronde overslaan ? Hoop graag wat ervaringen en tips te lezen Bedankt alvast
Tja, ik zou er geen ronde voor overslaan. Zorg wel voor een goede annuleringsverzekering, stel dat je vanwege de zwangerschap niet kan gaan dan krijg je tenminste je geld terug. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik voor mijn werk naar het buitenland geweest. In maart moesten wij helaas annuleren omdat het mis was gegaan.
Het kan zijn dat je je ziek voelt, maar volgens mij valt het bij de meeste best mee. Ik heb pril zwanger inmiddels heel wat gereisd en het ging altijd prima. Misschien wat meer moe, maar op vakantie kan je ook juist lekker rustig aan doen.
Ik zou ook niet een ronde afwachten, wie weet duurt het een poos en dan zou het zonde zijn. Ik was net zwanger toen ik voor m'n welk op reis ging en net wat eerder gezegd wordt ik was wat moeier. En sommige dames zijn het eerste trimester misselijk... je kan er weinig van zeggen!
Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben (ruim 4 weken nu) en ga in juni naar Italië. . We maken er het beste van.. een baby laat zich niet makkelijk plannen.. We hadden zo snel niet verwacht. Lekker voor gaan en wie weet geniet je dan lekker met z'n drieën. .. alleen even goed opletten met drinken en eten. Succes!!
Bedankt dames ! Ik vind het zelf ook zonde om een maand over te slaan, helemaal om dat ik al bijna een jaar bezig ben. En als ik jullie ervaringen zo lees moet dat wel goed komen. Gelukkig heb ik een annuleringsverzekering en reisverzekering. Hoe zit dat bijvoorbeeld met de misselijkheid of als je last hebt van diarree? Genoeg water drinken is dan natuurlijk heel belangrijk, zijn de flesjes water wel verstandig om te drinken om dat kraan water niet goed is om te drinken? En tann: gefeliciteerd met je zwangerschap ! En fijne vakantie alvast
Ik zat het laatst ook aan te denken... Wij gaan in augustus naar turkije. Maar ik had eerder schrik voor een miskraam omdat ze zeggen dat je in de eerste trimester van je zwangerschap niet moogt vliegen. Is dit dan niet zo??
moet je je voor turkije niet laten vaccineren? en is dat gevaarlijk tijdens een eventuele zwangerschap? flesjes water kun je wel gewoon drinken in het buitenland en kraanwater niet.. daar zit meestal teveel chloor in. tanden poetsen kan wel gewoon met kraanwater
Je mag je hele zwangerschap door vliegen. Alleen als je op het einde loopt niet meer vaak vanaf week 34 niet meer maar dit verschilt per luchtvaartmaatschappij. Vliegen is gewoon veilig en vergroot niet de kans op een miskraam. Ook de body scan is veilig. Turkije is goed afgestemd op toerisme en is een van de veiligste landen qua omgeving, zorg en hygiëne om tijdens je zwangerschap lekker te gaan ontspannen. Inenten word geadviseerd voor Turkije het gaat dan om de dtp en hepatitis. Overleg even met je huisarts hierover want nu je zwanger bent zal dit niet aan te raden zijn. Zorg dat je goed verzekerd ben zowel annulering als een normale reisverzekering ziekenhuizen in Turkije zijn heel goed ! Sommige zelfs beter als Nederland alleen zijn heel duur ! Bel dan ook altijd voordat je naar een ziekenhuis moet in het buitenland eerst je reisverzekering op. Zij zullen je doorsturen naar een ziekenhuis omdat niet elk ziekenhuis gedekt word In Turkije zie je vanaf de buitenkant namelijk niet of het een privé kliniek is of een ziekenhuis. De klinieken worden vaak niet gedekt. Niet uit de kraan drinken als je zwanger bent ook poetsen met fles water. En je heel goed insmeren spf50 onder de parasol. Vergeet daarnaast niet de ors (tegen uitdroging bij diarree) en paracetamol. Veel medicijnen mag je niet in het buitenland tijdens je zwangerschap. De beste plek om te genieten !!!!! Lekker uitrusten en ontspannen !
Bedankt voor je info ! Ik weet helaas hoe duur het is, afgelopen zomer moest ik ook naar het ziekenhuis in Turkije. Ze dachten dat ik trombose had, moest bloedprikken en er werd een echo gemaakt. 800 euro !! ... Gelukkig heeft mijn zorg verzekeraar meteen betaald haha
Ik zou lekker genieten van je vakantie en vooral geen maand overslaan. Ik ben nu de precieze naam kwijt maar je kunt voor je vertek een formulier downloaden/opvragen bij je zorgverzekeraar voor (spoed)behandeling in het buitenland. Als je deze laat zien bij het staatsziekenhuis, wordt je aangemeld voor behandeling in Turkije en hoef je niks te dokken ter plaatse (er zijn uitzonderingen). Prive kliniek herken je aan het woord "özel", het staatsziekenhuis is "devlet".
Wij zijn lang bezig geweest om zwanger te worden en t lukte steeds niet... Totdat .. We op vakantie gingen ik denk dat een weekje ontspanning , zon , zee , frisse lucht ons heel veel goed heeft gedaan
Wij zijn ook bezig met onze kinderwens en in juli vliegen we naar Marokko.. Mocht het deze maand raak zijn, dan ben ik ook maar een paar weken wanneer we vliegen. Komt allemaal wel goed! Ik zou je kinderwens er niet voor opzij zetten... Succes!
Hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn, ik ga zeker veder met onze kinderwens. Fijne vakantie alvast