lichttherapie/ lichtbak, lamp

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

iemand ervaring met lichttherapie? Zowel in het ziekenhuis als thuis met een eigen lamp (bijvoorbeeld de golite blu of de energylamp van Philips)

Zit niet lekker in mijn vel, eerder depressie gehad en nu opnieuw klachten. Eerder lichttherapie gehad in het ziekenhuis, 4 keer waarvan 2 keer positief en 2 keer weinig verschil. Vanwege praktische 'problemen' is het voor mij handiger om thuis een lichtbak te hebben. Vandaar dat ik kijk of ik er een kan kopen, maar ben wel benieuwd of er hier meiden zijn met ervaring daarmee?

groetjes, Sas

2. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Jaaa super. Heb er sinds een paar jaar een en vind het super. Ben een totaal ander mens in de winter en herfst dan voorheen. Heb er een van Philips op marktplaats gekocht en die doet het prima! Moet wel zeggen dat ik denk dat nu (in deze tijd van het jaar) gewoon regelmatig buiten zijn hetzelfde effect heeft.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oke wat goed te horen! hoe doe je dat precies, hoe lang/laat etc? en welke heb je van philips?

groetjes!

4. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Meestal doe ik het een paar dagen achter elkaar. Ongeveer een uurtje terwijl ik gewoon bezig ben met andere dingen (boekje lezen, tv kijken, computeren). Ik zet hem dan wel redelijk dicht bij me. Ik dacht dat het is 30 minuten op 20 cm afstand, 60 minuten op 40 cm afstand of 2 uur op 60 cm afstand. 20 cm vind ik wel heel dicht bij dus dan doe ik een uurtje op 40 cm. Haha, als mensen dan net binnen komen krijg ik erg veel commentaar op de 'gezellige' verlichting in m'n huis want het is echt superfel. Ik doe dat dus een paar dagen achter elkaar en dan ben ik weer een tijdje 'opgeladen'. Zo voelt het dan ook echt.

Ik zou niet weten welke ik precies heb. Als ik vd week nog op de vliering kom zal ik eens kijken want daar staat ie nu.

O ja, manlief is er ook erg blij mee want nu heeft hij 's winters gewoon een vrouw in plaats van een humeurig monster :D

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb me er een tijd geleden in verdiept om idd zelf zo'n lamp te kopen. Maar ik las toen dat het het verstandigst was om onder begeleiding te doen omdat iedereen een andere "behandeling" nodig heeft (qua lichtsterkte, duur ed) nu is het dus een tijd geleden dat ik het las en weet het dus niet exact meer, maar dat weerhield me er iig van.

Ik ben dus heel erg nieuwschierig naar meer reactie's, maar de eerste van Anita is al positief :)

Deel Deze Pagina