Ik heb twee kleine kindjes (19 maanden en bijna 6 maanden) en zit dus nog volop in de luiers en flesvoeding etc. Wat zijn de mama's met kindjes in deze leeftijden kwijt aan de wekelijkse boodschappen? Op dit moment zijn wij zo gemiddeld 90-100 euro kwijt per week wat ik eigenlijk nog best veel vind. Dat is dan wel nog inclusief een kat met voedselallergie waar we dus best dure brokken voor moeten kopen. Ben gewoon nieuwsgierig wat jullie kwijt zijn!
Inclusief luiers en voeding komen wij op 120,- per week. Dan heb ik kattenvoer, caviavoer, vogelvoer en de hele rambam niet meegerekend. Ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen dit voor 50,- per week kunnen doen? Alleen al pot voeding is 8,-. Luiers 10, etc. Edit: 120,- is trouwens de optimistische variant. Vaak loopt het op naar 150,- doordat er tussendoor weer vers brood en feit gehaald moet worden. T vliegt er door heen hier! Edit 2: gezin van 2 kids en 2 volwassenen, 2 katten, 2 vogels en 1 cavia....
Ow, nog vergeten te vragen...en uit hoeveel personen bestaat jullie huishouden? Hier dus 4 personen + nog 2 huisdieren. Luiers koop ik meestal bij de Aldi en ik doe dan wel iets langer dan een week met zo'n pak. Flesvoeding is uiteraard wel vrij prijzig. Groenten en fruit meestal op de markt want dat is hier toch wel best een groot verschil met de supermarkten.
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik schat tussen de 100 en 150 euro per week. Zoontje is van de flesvoeding af en luiers koop ik eens in de 2 à 3 weken een groot pak van 13 euro. Wij kopen veel biologisch, dat maakt de boodschappen een stuk duurder. Als we dat niet doen komen we onder de 100 euro per week uit.
Toch hier vaak ook 100 euro voor 2 volwassenen en een peuter. Het is hier de luxe producten die ons het zo duur maakt, wij kopen geen flessen cola maar blikjes.. dat is al snel 15 euro in de week excl de normale melk sap etc. Kat heeft ook speciale dietvoer nodig en die zit op een euro per dag,.
Wij zitten ook tussen de 100 en de 150 euro per week.. Nu nog wel met 1 baby, maar zal qua kosten niet extreem veel meer worden in het begin met een tweede. Ik koop Pampers wel altijd in de aanbieding. Hier geen huisdieren. Maar hecht wel heel veel waarde aan goed en gevarieerd eten, en helaas zijn vis, groente en fruit redelijk prijzig tegenwoordig
Wij geven gemiddeld 75 uit per week. Luiers (etos merk) koop ik alleen in de aanbieding en haar opvolgmelk nu ook zoveel mogelijk. Vlees, groente en fruit ook zoveel mogelijk inslaan als er een goede aanbieding is!
Ik ben op het moment een kleine 100,- in de week kwijt. Straks met extra luiers en evt voeding zal het wel een beetje meer worden Hier zit overigens wel alles bij in, hondenvoer, kattenvoer, extraatjes, luiers (al word heeft kleine man al een week geen luier meer aan gehad) Oh ja, 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten, 1 hond
Is niet zo moeilijk hoor Had gister boodschappen gedaan op de markt en heb nu: 5 kilo aardappels, bak aardbeien, 2 mango's, kilo wortels, kilo bladspinazie, broccoli, kilo wilde perziken, halve kilo kersen. Dus bijna voor een hele week groente en fruit voor ons en was maar 10,- kwijt. Verder drinken wij heel veel aanmaak roosvicee, 3,- in de week? Al het vlees halen we in de aanbieding dus zeg maar voor ons 2 zijn we met 7,- in de week aan vlees klaar. En brood zijn we voor 2 stuks 1,50 kwijt. Dus zeg maar 3 euro brood in de week Zit je nog maar op 23,- voor en hele week aan eten. En voeding kost 5,99 en luiers 7,49 is zeg maar 13,50 Zijn wij in totaal 33,50 kwijt dus de rest is dan voor broodbeleg, chips, koekjes, schoonmaak spullen etc etc. Dat is makkelijk te doen voor ons. Hond heb ik niet mee gerekend, die eet na schattig voor zo'n 25 euro in de maand aan voeding. Hamsters heeft voor zijn hele leven genoeg voedsel in huis. Ons gezin bestaat uit: Papa, mama, kleine Ivan, hond en hamster
Reken een 10,- p.d., maar houd altijd over. Gezin met 3 kids (1 net dagzindelijk), hond en kat. Jongste krijgt wel borstvoeding dus dat scheelt wel weer, maar toen de oudste fv kreeg redden we het met 40,-/50,- p.w. Moet wel zeggen wij eten niet/nauwelijks vlees of vleeswaren en dat scheelt een heleboel geld. Compenseer dat wel weer met meer eieren, noten ed maar kost minder.
Dit zijn wij ook ongeveer kwijt voor groenten en fruit in de week; ben alleen voor de rest een stuk meer kwijt. Ook een kindje meer natuurlijk.
Als we een beetje op de extra dingetjes letten,gemiddeld 50 a 60 euro voor de boodschappen + luiers,voeding niet nodig want ze eet met de pot mee en krijgt borstvoeding,met potjes erbij zijn we al gauw 20 euro meer kwijt.maar die halen we niet meer( althans dat is de bedoeling) We zijn met 2 volwassenen en 1 dreumes. We kopen bijna altijd alles bij de aldi en anders evt bij de naanhof of Jan linders.
Misschien wel? Ik woon in het zuiden van het land maar veel familie van ons in het westen en als zij hier op visite komen vinden ze het hier altijd een stuk goedkoper.