Na 10 maanden nog geen nachtrust...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lila07, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Wie heeft dit ook meegemaakt, vragen wij ons af? Ons meisje heeft op 10 maanden tijd hooguit een 20-tal keren echt een goeie nachtrust gehad! Wij zijn uitgeput!
    Vannacht was ze krijsend wakker om 2u00, proberen om haar te laten liggen, want je wil geen slechte gewoonte aankweken (al weet je het écht niet meer na 10 maand). Tot 3u15 naast haar bedje gezeten om haar te sussen, af en toe ook proberen weg te gaan. Uiteindelijk uitgeput wat pap gegeven (willen we ook geen gewoonte van maken) en na de pap sliep ze direct.

Dit om maar een voorbeeld te geven wat we 's nachts doormaken. En het is altijd wel iets anders, als we nu elke keer het krijsen hadden, gevolgd door de pap of elke keer gewoon sussen met de tut of even vastnemen... Ze is altijd wel om een andere reden wakker: dokters zeggen ene keer verlatingsangst, andere keer misschien jeuk van eczeem, osteopaat (ook 2 keer geweest) kan niet echt reden vinden,... Enfin, we zitten met ons handen in ons haar!

We hebben dus al talloze tips gekregen, daarvoor open ik dit item niet echt (alhoewel dat een wondertip altijd welkom is!).
    We vragen ons gewoon af, wie maakt dit ook mee? Een baby van rond 10 maand en ouder die bijna nooit heel de nacht rust... :cry:
    Misschien kunnen we zo wat steun vinden!
    Ons meisje gaat om 19u00 slapen en wordt 's morgens, na haar nachtelijke uitstapjes, rond 5u00 wakker.

2. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Zoooooo herkenbaar!
    Daan is nu 7 en halve maand en wij hebben hetzelfde!En je vraagt je elke x af..wat zou er toch zijn... :cry:

Daan gaat om 18.30 naar bed, dan issie echt af. Vanaf een uur of 1 begint hij te spoken. Elk uur huilend wakker..de ene nacht gaat het iets rustiger dan de andere, maar hij heeft nog geen nacht doorgeslapen.
    Overdag doet ie het nu wel beter, sinds ik de safeTsleep heb aangeschaft. Maar zelfs daarin rolde hij op zijn buik vannacht. :rolleyes:

Hoe slaapt Lin overdag?
    Daan zijn slaapschema is de laatste dagen zo:

Rond 8.30 weer erg moe naar bed, slaapt dan zo`n 2 uur.

Na de middag om een uur of 13.00 tot 15.00 , dus weer 2 uurtjes. Maar dan...
    Issie om 17.00 weer erg moe, niet wakker te houden tot 19.00 dus ik leg hem er dan maar weer in. Tot ongeveer 18.30 en dan speelt hij nog een uurtje. Na zijn fles gaat ie dan heerlijk slapen. En dan begint `s nachts het spoken dus. :(

inderdaad alle tips van door laten huilen etc allemaal al geprobeerd. We zijn nu bij een chiropractor, maar dat helpt ook nog niet echt na 5 behandelingen.

Wij zitten dus met hetzelfde als jullie, vervelend is het he, je hebt zelf geen energie meer over. Je hebt je nachtrust zo nodig, en als je maar wist wat er was, kon je er wat mee. Maar das nu lastig. Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen.. :D

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik herken het niet, maar als je meisje weer gaat slapen na de papfles, waarom die dan niet gewoon geven? Nachtvoeding tot ongeveer een jaar is heel normaal.
    Helaas heb ik geen andere tips voor je, maar ik wil jullie wel heel veel succes wensen. Lijkt mij ook behoorlijk slopend...

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    @ Minyaweth, ik weet natuurlijk niet hoe dat met Lin is, maar van het CB mogen we Daan absoluut geen extra fles meer geven. Nu trek ik mij meestal niet zo heel veel aan van het CB ;) maar 4 flessen op deze leeftijd is wel veel denk ik..

Hoeveel krijgt Lin nu nog per dag?

Liefs Emma

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika krijgt BV en sliep de afgelopen maanden heel slecht, ze wilde echt meer voedingen. Nu geef ik haar 's avonds een fles Nutrilon Goedenacht en ze slaapt nu weer heerlijk de hele nacht door, misschien kan het helpen, is iig het proberen waard denk ik.

Ze krijgt deze fles trouwens 's avonds om 22 uur, ze ligt dan dus al te slapen.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    weet dat je eigenlijk "lotgenoten"zoekt maar vroeg me af of ze misschien niet teveel slaapt overdag?waardoor ze snachts over haar slaap is...?

7. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik herken dit ook helemaal.
    Terence is nu 12 maanden en nog steeds huilend snachts wakker.
    nog steeds ik wordt er ook zo gek van.
    ook van alles gehad osteopaat inbakeren noem maar op.

ook wij geven soms een beetje lauw water met 2 scheppjes melk daarna slaapt hij weer. tot 6 uur sochtends of langer.

Maar eerst moet hij gesust worden tuttebeer (zoeken)geven.
    daarna wat sussen .
    als het te lang duurt halen we hem uit bed.verschonen hem en wat drinken weer in bed.De routine van de avond ervoor.
    zodat hij weet dat hij weer op bed moet,gaat.

De cb heeft ons een 5-minuten schema gegeven, nou we waren radeloos toen we de 10-minuten schema kregen.dat duurde al lang.
    nu nog om de 5 minuten erheen lopen gewoon doorgaan tot hij in slaap valt.
    nou afgelopen vrijdag bij mijn moeder blijven slapen voor t eerst.
    nou hij werdt om 11 uur wakker en huilen tot half 2 - 2uur ik was echt moe,en vervolgens om er rond 6:15 /6:30 op te staan daarna sliep hij niet meer ppfffff.
    wordt er echt gek van.

Ik ga dan om mijn vriend vitten want ik ben altijd de enige die dan uit bed stapt want ik hoor terence als eerste dan komt hij nog eens aankakken als ik net klaar ben met flessen.
    aaaargggggggg kan ik niet over he.

Ik ga dus daar veranderingen in brengen.
    om de dag ofzo eruit voor de kleine jongen.
    hij een nacht ik een nacht.

ps: Maar als er een oplossing is voor het nachtelijk wakker blijven ZEER WELKOM.want ik weet het ook niet meer.

(nog wat) mijn schoonzusje haar zoontje is 15 maanden en huilt ook sinds een kleine anderhalf weekje om de 3 uur wakker en ook huilend en niet in slaap te krijgen .
    tog niet weer zo'n fase he waar iedereen het over heeft.
    dan komen wij er nooit vanaf want we moeten nog een paar maanden.
    ppfffffff HEEELPPPPPPP.

owja Terence slaapt s'middags 1 x na het broodje zo'n 2 uurtjes a 1,1/2
    en is om 17:00 weer moe maar ja moet rekken tot 18:30 laatste fles dan gaat hij weer op bed.tot een uur of 11 en begint weer te huilen pfff zo gaat dat.

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    hier ook sinds dat ze 5 maanden is elke nacht zeker 1,5 uur klaarwakker en niet in slaap te krijgen

9. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Hier ben ik even weer...
    Lins dagschema:
    - rond 7u is ze terug hardstikke moe: ca 1u in bedje
    - rond 10u terug in bedje voor ca 1.5u
    - rond 15u nog even ca 45min

Dus ze slaapt overdag ongeveer nog zo'n 3 uurtjes. Tja, het kan misschien nog te veel zijn, maar we hebben vrienden met een baby'tje van bijna dag-op-dag dezelfde leeftijd en die slaapt nademiddag een 3-tal uurtjes aan elkaar door. Dus lijkt me ongeveer hetzelfde...

We hebben geen problemen om haar overdag in slaap te krijgen, ook 's avonds gaat ze stikkapot braaf haar bedje in. We zorgen dat we altijd braaf op tijd thuis zijn, we lezen hetzelfde verhaaltje voor, enfin, we zorgen voor de nodige structuur.

Om 22u krijgt zij trouwens nog eten, daar zijn we nog niet mee gestopt. Dus honger 's nachts?

Dat nachtdrinken is een 'eenvoudige' oplossing, maar ook ons wordt dat afgeraden. Plus, ik denk zelf ook wel dat je dan weer die gewoonte aanleert. En we willen nu net dat nachtelijk wakker worden doorbreken...

Ik ben eerlijk blij (ook al vind ik het supererg voor de andere mama's en papa's ook) dat ik hier toch enkele zielsverwanten vind!
    En het is hard hé! Vannacht zat ik er weer even door, huilen etc.
    Loesmari, mijn man en ik wisselen elkaar af, ook al hoort hij ze niet eerst, ik heb geleerd om hem dan toch wakker te maken (hoe triest dat soms ook is). Het helpt al wel wat, maar als ze brult, ben je natuurlijk ook mee wakker.

10. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Ah ja, Loesmari, mijn vraag aan jou: ik veronderstel dat cb zoiets is als Kind en Gezin in België. Wij gaan donderdag ook op gesprek bij K & G en die mevrouw sprak ook van schema's opstellen. Kan je even kort zeggen wat jullie moeten doen en hoe effectief het is (blijkbaar niet zo, kan ik al volgen uit je uitleg)?

11. sim

sim Niet meer actief

heeeeeel herkenbaar! elijah is bijna 10 maand en wij zitten net als jij!

hij slaapt smorgens stipt om 10 uur na zijn fruit, en om ongeveer 3 uur smiddags weer, elk slaapje duurt ongeveer 1,5 uur. rond 19.00 is hij doodop, krijgt hij een fles en dan slaapt hij tot 22.30 dan is hij klaarwakker.

wij geven sindskort dan weer een fles en vaak valt hij weer in slaap, maar rond 1.00 uur weer hetzelfde verhaal. ik kan hem niet laten huilen, want hij maakt zich helemaal overstuur. 1 keer gedaan, en na 45 minuten (ging tussendoor wel steeds kijken) gaf ik het op. ik heb nog een dochter die de volgende dag weer naar school moet, dus tja wat moet je dan...

meestal komt hij dan bij ons in bed, zodat we nog enigsinds rust krijgen, anders kunnen we om de tien minuten eruit

12. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    staat haar bedje bij een raam?

Ik zou haar bedje zoveel als mogelijk in een hoek tegen muren aan zetten, dit biedt veiligheid, heb ik ergens ook hier gelezen, zin of onzin ik heb het idee dat dit helpt.

waar slaapt je kind in?
    Ik heb Evi in een dunne pyjama met een slaapzak met lange mouwen,

kan er iets in de kamer zijn wat ze misschien eng vindt?

heeft ze een speen of knuffel?
    Ik heb voor Evi een knuffeldoek (hydrofiele luier)
    ze pakt deze als ze verdrietig is of s`nachts als ze wakker wordt, misschien een tip om deze ook te nemen en eerst een week zelf mee te slapen zodat het jou geur heeft!

suc6 meis ik weet hoe waardeloos dit is :(
    en die fles... maak je er niet druk om, Evi krijgt nog steeds een fles voor het slapen gaan! ook om dezelfde reden!

x

13. sim

sim Niet meer actief

helaas heeft de stand van zijn bedje bij ons geen enkel reslutaat, heb de kamer al op alle mogelijke manieren verandert. gezellig gemaakt met allerlei knuffels. die van ons bindt zich niet echt aan één specifieke knuffel. (en heb er echt heel veel)

14. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hy Lila, hoeveel flessen krijgt ze nog dan..ik twijfel vaak om toch 1 extra te geven, maar durf het niet goed aan...Daan krijgt nl al 3 flessen op 1 dag..

15. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    als Anne snachts wakker wordt geef ik haar ook gewoon een fles (vaak een pyama papje is lekker mammelijk voor mama) ze slappt daarna weer rustig verder tot een uur of 9 ik weet ook wel dat ze dit afraden maar het is voor onze bijde nachtrust erg goed denk ik.
    Ook heb ik Anne rond die tijd echt een middagdutje laten doen dan slapen ze langer en leren ze niet te korte slaapjes te doen.
    Je moet doen wat je goed lijkt maar je moet nie te bang zijn om een fles te geven denk ik als ze straks wat ouder zijn kunnen ze wel een beker water naast zich neer zetten en zelf drinken.

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Die van mij is pas 7 maanden maar heeft ook nog maar 4keer doorgeslapen. Ik begrijp je heel goed.
    Wij geven voortaan ook gewoon een papfles en dan slaapt hij door tot 7 uur. Ze kunnen me nog meer vertellen maar ene slechte nachtrust is funest voor je realtie en je bent zo prikkelbaar naar je kinde toe.

Overigens slapen ze ook veel slechter als ze overdag niet genoeg slapen. Veel wakker houden als ze moe zijn heeft dus geen zin.

Mijn oudste heeft tot anderhalf jaar 2 slaapjes op een dag gedaan en hij is nu 2 en een half en doet nog een middagdut.

Succes en ik wacht ook de wondertip af.

17. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    @Inky: hoe laat geven jullie de papfles dan...?

18. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Dankje, Inky, we wachten dan maar samen op die tip :)

Wat de knuffel betreft, ze heeft een peppa (neemt de geur van je op), haar slaapzakje is van fleece zonder mouwen, haar bedje hebben we ook al vele keren verhuisd, spijtig genoeg zonder resultaat...
    Het zijn geen waardeloze tips, helemaal niet, want wie weet zit die gouden tip er wel eens tussen!
    En ik ben zo blij dat jullie mee willen denken!

Haar papjes krijgt ze rond 5u30 's morgens, rond 18u00 's avonds en de laatste (dus ze zit ook aan 3 flesjes) om 22u00. Voor die laatste pap wordt ze meer en meer zelf wakker.

Ik zit er ergens niet mee in om nog een extra pap te geven 's nachts als dat haar nachtrust bevordert (ook al raden ze het af, gewoon op je eigen gevoel afgaan, emmaatje), maar volgens mij wordt ze dan op den duur toch sowieso wakker juist óm die pap te hebben. Dus dan geef je ze weer een reden meer om wakker te zijn.
    Denk ik maar hé, ik ben helemaal niet alwetend (anders wist ik dit mysterie wel op te lossen :))

Ik ben blij dat ik zoveel steun heb aan mijn man, hij doet ook zo goed z'n best om voor haar te zorgen 's nachts en alles mee uit te proberen, maar ook hij geraakt aan het eind van zijn Latijn!

En (schoon-)ouders willen ook helpen door ze eens een nachtje over te nemen om ons te laten slapen, maar je kan ze moeilijk elke dag ergens anders laten slapen, zo geraakt het echte probleem niet opgelost!
    We doen dat misschien te weinig (heeft nog maar in totaal zo'n 5 keer bij hen geslapen), maar je weet ook dat zij er dan 's nachts evengoed uitmoeten!

19. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn man gaat er ook gewoon uit hoor die krijgt een por en dan weet ie genoeg. Bij ons was het ook nog zo dat de oudste wakker werd van de jongste dus hadden we dubbel feest.

Niels krijgt om 21 uur een papfles en dan om 4 uur weer een fles als hij wakker is. Is hij om 5 uur wakker dan om 5 uur.

Als hij 3 is vertel ik hem wel dat hij geen fles meer krijgt haha. Nee joh als ze ouder zijn nemen ze genoegen met water. Mijn oudste krijgt ook een slokje water als hij wakker wordt.

20. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik herken het ook , Sara slaapt zeldzaam een hele avond en nacht door ... maar ik ben wel de pap gaan geven snachts en dan slaapt ze lekker door , dus daar ben ik nu maar aan begonnen en ik heb het bedje anders gezet tegen een muur , terwijl dat eerst in het midden van de kamer stond en nu gaat het ook enigzins beter .... vooral nu ik weer 32 uur aan het werken ben kan ik het echt niet hebben om een halve nacht op te zitten dus dan toch maar een flesje midden in de nacht ...
    Nu gaat ze op zicht wel altijd smiddags netjes slapen en savonds ook maar je kan er de klok op gelijk zetten dat ze tussen 2 en 7 wakker word en niet meer gaat slapen ...

Deel Deze Pagina