Hoi meiden. Mijn geheimpje Ik moet morgen afrijden. Voor de 1e keer...En jullie raden het al, ben bloedzenuwachtig! Het lessen gaat echt onwijs goed maar ben zo bang dat ik door de stress heel slecht ga rijden... Omdat we midden in een verhuizing zitten kan ik het me niet echt veroorloven om meerdere keren op te moeten...Tis nogal een duur geintje! Hebben jullie tips??? Ik heb al meegekregen dat ik gewoon voor elke verkeersheuvel/drempel gas moet loslaten...(met mn TTT ging ik door de zenuwen eroverheen vliegenTerwijl het met lessen geen problemen oplevert) En als ik twijfel over iets dat ik niet moet gaan wel-niet-wel-niet-wel-nieten..Een beslissing maken en vertellen waarom ik deed wat ik deed. (bijvoorbeeld, ik moet linksaf en heb voorrang op degene van links maar het is een smalle weg en ik twijfel of het past naast elkaar) Maar meer tips zijn altijd welkom...
goed kijken echt overdrven dat je bijna je nek verrekt, niet snel willen gaan en geen overhaaste beslissingen nemen.. en altijd rustig blijven..
Ik heb vandaag ook afgereden, ben helaas gezakt. Wat ze belangrijk vinden is kijken! Voorrang verlenen waar dat moet. Ga op je gevoel af! En als de auto eens een keertje afslaat, dat is niet erg. Dan niet in paniek raken, maar gewoon weer starten en doorgaan. En op de snelweg: denk om je plaats op de weg, rechts rijden, tenzij je niet anders kan! Rustig met dat stuur omgaan, niet gaan rukken. En mocht je zakken... je zal je even giga k*t voelen, maar gewoon doorgaan.
Je spiegels iets draaien zodat je er niet in kunt kijken zonder je hoofd op te tillen! Dan zien ze dat je kijkt
Het zonnetje scheen nogal leeg en had m'n klep naar beneden en hij zei: ga maar naar links. Ik kijk netjes naar rechts om te kijken of er niets aankomt. En wil vervolgens linksaf slaan. Maar dat was dus aan de verkeerde kant.. Haha, dus dat noem ik wel een blunder. Zo iets stoms heb ik tijdens m'n rijlessen nooit gedaan. Dus een tip: neem voor de zekerheid een zonnebril mee.
jeetje ben blij dat ik hem al een paar jaar heb maar goed dat ik hem heb want het wordt steeds moeilijker heb ik gehoord. Je moet niet aan het geld denken maar aan hoe je zo veilig mogelijk met de auto van punt a naar punt b rijdt je moet jezelf niet gek gaan maken met wat die instrcuteur nou vindt Toen ik hem had gehaald had, reed ik zo raar die dag he hele tijd heel hard op de rem , insctructeur grapte al door jou krijg ik hernia zei die nog ik dacht inmezelf owjee heb het weer verknald was de 3de keer al maar toch was ik geslaagd
Ja ik rijd voor mezelf. Ik ben ook al sinds Juli vorig jaar aan het lessen omdat ik gewoon verantwoord willen kunnen rijden ivm de veiligheid van mezelf en vooral van de kleine man. Dat had mn intstructrice ook gezegd. Niet denken aan wat de examinator wil zien, maar rij zoals je zelf zou rijden.
Haha, heel slim! Even denken hoor.. Niet te langzaam rijden. Ik heb nogal de neiging in wijken waar je 30 mag en waar om de haverklap drempels liggen om dan te langzaam te rijden. Das ook niet de bedoeling. En voor de rest: probeer relax te blijven! Dat is echt het belangrijkste! Heel veel succes!!! Ik zal voor je duimen!
Grapjes maken met de instructeur! Niet laten zien dat je zenuwachtig bent, als je zeker in de auto zit vertrouwen ze het eerder. Ik ben in één keer geslaagd terwijl ik een paar keer links ben gegaan terwijl hij rechts zei haha en ik niet kon inparkeren!
Weet je, ik denk dat als je écht kan rijden, en dit zelf ook gewoon weet, je niet zakt. Ik ben na 20 lessen op gegaan, en ik wist gewoon dat ik ging slagen. Tuurlijk was ik wel zenuwachtig, maar ik kon gewoon goed rijden. Dus mijn tip, wees overtuigd van jezelf en blijf positief.
Dan straal je trouwens ook vertrouwen uit. Dit zal een examinator alleen maar 'beter' vinden dan een zenuwachtig, bang muisje achter het stuur...
voordat je de auto in gaat even flink door je neus in ademen en door je mond uit.. ik had het hele riedeltje in me hooft binnenspiegel buiten en op zei.. geweoon in jezelf opnoemen niet hardop en als er iets gebeurt wat betreft motor afslaan is dat echt niet erg als je het maar goed oplost! en je moet maar zo denken ze laten je echt niet zomaar afrijden meid het komt allemaal goed!! en anders kun je altijd nog je vrouwelijke charmes in de strijd gooien
Genoeg in de spiegels kijken maar niet te veel, want dan kan het zijn dat de examinator je onzeker vind, heb ik een keer gehoord van iemand. Neem je eigen rijinstructeur mee, die kan uitleggen hoe jij normaal rijd, als je bijv. door de zenuwen stomme fouten gaat maken. Ik weet nog hoe zenuachtig ik was, niet normaal, heb hel wat stomme fouten gemaakt maar toch in 1x gehaald.
Goed kijken !!!! aan de snelheid houden, maar idd ook weer niet te langzaam gaan rijden. Lekker kletsen met de instructeur. Als je een vlotte babbel heb dan kom je wel wel ergens En gewoon netjes rijden.