Hoi allemaal, Graag zou ik advies willen , mijn zoontje is net 6 maanden geworden. Maar als ik al uit zijn buurt ga dan huilt hij enorm. Ik vind zelf dat ik hem niet heb verwent. Hier voor ging ik altijd de huis schoonmaken of studeren terwijl hij aan het spelen was ik heb hem ook nooit te vaak opgetelt. Wat ik wel deed dat ik vaste tijden had waarmee ik met hem ging spelen en knuffelen etc. Maar meneertje wil dat ik dit constant ga doen. Iemand tips . Het is niet leuk meer om mijn zoontje zo veel te zien huilen. Veel liefs, Visitor
Je kindje heeft verlatingsangst (waarschijnlijk). Is eigenlijk heel normaal hoor. Hij moet leren dat jij weer terug komt. Maak er een feestje van. Even weg en JOEHOE daar is mama weer. Hij leert het vanzelf en het is echt een fase!
Het is idd een fase, gaat ook weer over en dan op een gegeven moment komt het misschien wel weer... Je kunt er niet veel aan doen, misschien wel idd een spelletje ervan maken en 'kiekeboe' spelen, dan leren ze ook dat als je even weg bent je ook weer terug komt ofzo? Oh en voor je weg gaat uitleggen wat je gaat doen en dat je zo weer terug bent... Succes ermee!
mijn dochter is nu 5 maanden en het begint hier nu ook al 2 dagen! hoe doe je dat dan met naar bed brengen? want een spelletje daarvan maken is niet de bedoeling.
Maar zijn jullie kindjes stil als je ze oppakt, of op schoot neemt? Ik twijfel bij Marin wat. Want die doet ook niets anders dan huilen en piepen en krijsen ze wil de laatste dagen niets! Maar ook als ik haar dan oppak huilt ze ,behalve als ik met haar tegen mn schouder aan loop
de afgelopen 2 dagen is ze inderdaad stil gelijk je je hoofd laat zien/ oppak. word er gek van hihhi kan niet eens plassen/eten maken voor mezelf zonder gelijk brullen... en om haar telkens mee te nemen is ook niks. moet maar denken.. gaat over!!
Ben je net begonnen met vast voedsel? Het kan zijn dat ze reageert op iets dat ze krijgt en waar haar darmpjes nog niet aan toe zijn. Dan huilt ze dus van pijn en niet vanwege verlatingsangst. Kan het onderzoeken waard zijn (mijn zoontje kon niet tegen fruit!)
@minimuts: ja klopt idd! WIj zijn op het moment bezig met vast voedsel, maar mogen alleen maar groente geven.... Heb vanochtend ook liga geprobeerd, maar het heb idee dat ze daar ook erg heftig op reageert!
Ik zou dan even weer de vaste voeding weglaten en kijken of het dan beter gaat. Sommige kindjes hebben ietsje langer nodig om hun darmpjes te laten rijpen (mijn zoontje kon pas met 16 maanden fruit verdragen zonder te gaan krijsen van de pijn). Als ze stopt met huilen en wat beter in haar vel komt dan kan je heel voorzichtig met een soort groente beginnen. Bijvoorbeeld alleen worteltjes. Dan na 3 dagen, als het goed gaat een volgende soort toevoegen: bloemkool bijvoorbeeld. Als ze daar ook niet op reageert dan kan je het steeds verder uitbreiden. Hopelijk zorgt het ervoor dat ze er wat minder last van krijgt. Toi toi toi!