De titel zegt het al.. Ik heb mijn meisje zostraks op moeten halen van het kdv met ruim 39 graden koorts.. Wat te doen?
Ik zou haar zo weinig mogelijk kleertjes aan doen. Goed laten drinken en goed in de gaten houden. Evt. een paracetamol, maar als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen hoor. Sterkte met je kleine meid. Gr, Hillegonda
Bedankt! Ik heb haar net een zetpilletje gegeven en wat water met een beetje diksap .. ze is in slaap gevallen in de box nu.. Ik kijk het wel eventjes aan.. Toch eng altijd!
Met dit weer lekker alleen in de luier laten liggen. Ze moet de warmte kwijt kunnen. Veel laten drinken, eten is nog niet zo'n probleem. Zeker met dit weer is het belangrijk dat ze vocht binnen krijgen, want ze zweet het met de warmte en de koorts zo weer uit. Als je eenmaal met paracetmol begint, dan moet je deze wel consequent blijven geven. Dit betekend om de 6 uur, i.v.m een koortsstuip. Ga je de koorts omlaag halen met een zetpil, dan stijgt deze enorm als de zetpil is uitgewerkt. Het gevolg kan dan zijn een stuipje. En dat is niet leuk! Ik heb dat drie weken geleden met Noa gehad. Het advies van mijn ha was óf de koorts hoog laten en zo blijft hij stabiel (wel veel checken natuurlijk) óf een zetpil geven en dan consequent geven om de 6 uur of koortspieken te voorkomen (koortsstuip) Dit weten veel mensen niet, aangezien het niet op de verpakking staat van paracetamol (wat ik echt belachelijk vind overigens!) Want had ik dit geweten dan had ik een enorm akelige koortsstuip kunnen voorkomen... Beterschap voor je meissie!
overigens is onder de 40 graden nog geen hoge koorts hoor, maar wel erg veel beterschap gewenst! Groetjes Lisette