jubileum ouders en nu dit….

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mijn ouders….bijna een halve eeuw getrouwd…. maar dan dit….

Ik heb twee zussen, een oudere en een jongere.
    Mijn oudste zus heeft haar hele leven lang al problemen met relaties (in het algemeen) en mannen. Ze ging van de ene in de andere relatie, meestal met mannen die niet wilden werken en trokken altijd bij haar in.
    Uiteindelijk bleef er een man hangen met wie ze twee kinderen kreeg, welke nu pubers zijn.
    Die man vertrok toen de kinderen 4 en 2 waren. Hij was haar meer dan zat, werd gek van haar gedrag en gezeik.
    Omdat wij hem maar een vreemde vogel vonden, waren we allang blij, maar hoe langer hij weg was en mijn zus vrij, werd duidelijk dat niet hij, maar zij alle ellende in hun relatie veroorzaakte.
    Af en toe kwam er weer eens een kerel aanwaaien, maar altijd was er wel wat op aan te merken en dus zette zij hen de deur uit (tenminste…. Dat deed zij zo overkomen).
    Inmiddels heeft zij een nieuwe relatie en die duurt al relatief lang voor haar doen, bijna 2 jaar.
    Maar, hij veroorzaakt heel wat scheuren in de familie….

Mijn jongste zus, heeft een lange relatie met een man, en twee kleine kinderen. Haar vriend is een wat zweverig type, die de wereld soms echt anders bekijkt dan wij en hij heeft haar een jaar of twee geleden écht veel pijn gedaan tijdens een stevige depressie.

Beide mannen hebben geen goede indruk achtergelaten bij mijn vader.
    En als je het verziekt bij mijn vader, dan is dat voor altijd, want o wat is die man soms koppig en accepteert geen kritiek...

De vriend van mijn oudste zus heeft al heel wat ruzies veroorzaakt. Iemand zijn mening vragen en het daar dan niet mee eens zijn en volledig ontploffen en woest weglopen….
    De vader van de kinderen van mijn zus opzetten tegen zijn kinderen...
    De kinderen van mijn zus vertellen wat ze moeten doen en ze zelfs bedreigen… Dit escaleerde zo erg dat de kinderen voorlopig bij hun vader verblijven. Want zoals de oudste zegt: daar is het rustig.

Na een stevige ruzie tussen mijn vader en de vriend van mijn zus, is de vriend van mijn zus niet meer bij mijn ouders geweest. Dit is nu twee jaar geleden.

Afgelopen week was mijn man hem zo zat, dat hij hem even stevig heeft verteld hoe hij erover denkt. Gevolg…. dat laat zich raden.

Maar de timing…. zo verrot…. mijn ouders zijn over 4 weken 50 jaar getrouwd…..
    Mijn man zegt geen excuus te gaan aanbieden, mijn zus zegt dat haar vriend meekomt die dag naar mijn ouders…. :$ en dat terwijl die knakker er al twee jaar niet is geweest! Alsof ze het erom doen?!
    Ik wil mijn ouders een dag zonder spanning bezorgen, maar hoe? Want ik ben bang dat de spanning om te snijden is….

2. misa

misa Niet meer actief

Jeetje, ja lastig... Het klinkt een beetje alsof alles uiteindelijk om de mening van je vader draait, klopt dat? Misschien is het een idee dat jij eens met hem praat? Of dat je je gewoon niet te verantwoordelijk voelt voor alle partijen en het laat gebeuren. Want met zo'n moeilijke familie situatie is het bijna niet anders dan dat er grote kans is op een niet relaxt feestje.

Dat de vriend van je zus komt na twee jaar is natuurlijk van de zotte. Misschien moeten je ouders kaarten versturen voor het feestje en daarom heel duidelijk de namen beschrijven aan wie de kaart is.

Succes...!

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het aan je ouders laten wie ze uitnodigen. Het is hun feest.

Wie weet houdt iedereen die dag zijn manieren een beetje en wordt het toch een heel klein beetje gezellig.

Of wie weet willen je ouders alleen hun eigen kinderen (en eventueel kleinkinderen) erbij en nodigen ze "de mannen" dus gewoon niet uit.

En anders ... zal het (helaas) een kort feestje onder spanning worden.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind ook dat je ouders zelf bepalen wie ze uitnodigen...Hoe moeilijk kan het zijn om je goed fatsoen te houden? Je hoeft toch niet perse naast elkaar te zitten? zet er mensen tussen, ze hoeven dan niet tegen elkaar te praten. Zo doe ik het al 15 jaar met mijn exman als ik toevallig ergens ben waar wij beiden aanwezig voor moeten zijn (examenuitreiking, communie van onze zoon etc) Wij praten niet met elkaar, zitten in 1 ruimte samen en houden ons beider fatsoen. Of het leuk is, is wat anders natuurlijk, maar goed te doen ;)

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Tjee wat een moeilijk te volgen verhaal met al die verwijzingen naar de ene man, de andere man, de ene zus en de andere zus. En laten we je eigen man en vader niet vergeten want die kunnen er kennelijk ook wat van.

Als ik het goed begrijp is het nogal een explosieve bende bij jullie in de familie. Ik zou me troosten met de gedachte dat jullie daar allemaal wel aan gewend zijn inmiddels. Ga ervanuit dat het op een trouwdag niet ineens anders is dan anders. Het enige wat je hoeft te doen is je gewoon als goede gast gedragen: beheers je en er zal geen vuiltje aan de lucht zijn. Maar ga je niet opstellen als de grote mediator die de sfeer tussen de zwagers en vader wel eventjes stressvrij zal houden want het is niet jouw feest en dus niet jouw verantwoordelijkheid.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Poeh, lang verhaal met een hoop zijverhalen die er eigenlijk niet toe doen.

Vader heeft ruzie met alle schoonzoons.

Ben jij de partyplanner? Zo ja, overleg met je ouders wat zij ervan vinden. Zo nee, hou je er buiten en laat je zus zelf met je vader overleggen als zij dat wil.

Deel Deze Pagina