Lekker dan... Wij eten omwille van geloofsovertuigingen geen varkensvlees, kom ik er net achter dat de Lidl RUNDERsaucijs en merqueze worstjes in varkensdarm gehuld zijn. Ik kijk altijd op de verpakking maar ging er blind vanuit dat bij een rundproduct geen varkensvlees zou zitten. Dus, als je ook geen varkensvlees eet, even extra opletten!
Zit idd wel vaker wat ander vlees verstopt in producten waar je het niet verwacht. Maar ach, misschien heb je ook wel kat, hond of paard gegeten de laatste tijd Maar wel vervelend..
Dat is wel balen ja. Wij eten, om dezelfde reden ook geen varkensvlees. Maar gaan ook altijd naar een halal slager. voor mijn man en zoontje dan. Ik eet helemaal geen vlees. Dus ga er vanuit dat dat daar niet speelt. En anders heb je je best gedaan. Als je het niet weet kun je er niets aan doen.
Ik vroeg me ook al af welke geloofsovertuiging het was, doet er verder niet toe.. maar die ik ken kopen idd sowieso bij de standaard supermarkt.
Sausijsjes zitten idd eigenlijk altijd in een varkensdarm Van die hele dunne worstjes zoals chipolata worstjes zitten meestal in een schapendarm. Ook bij slagerijen zit worst in varkens if schapendarmen. Misschien bij een islamitische slager informeren
Onze islamitische slager heeft ook worstjes hoor maar die zitten mag ik toch hopen niet in een varkensdarm..
Om saucijs zit ook soms kalfs of schapendarm. Als er opstaat 100 procent rundvlees moet de darm in princiepe ook kalf (of rund) zijn. Pas bij de lidl ook op met de gevulde brie, daar zit varkengelatine in.
De meeste goedkope worst zit niet in natuurdarm, maar in kunstdarm, dat is veel goedkoper. Ik eet geen saucijs, maar aan de vorm te zien is dat wel natuurdarm. Kunstdarm is overal even dik.
Echt goed dat je het zegt, dat wist ik niet. Wat vervelend TS, ik zou daar ook niet snel aan denken als je leest dat het een rundvleesproduct is. Maar ja, in de kalkoensalami van de Lidl zit ook varkensvlees.
Ja, bah en in de filet americain zit ook varken. Als je vanwege geloof of allergie ergens op moet vertrouwen, dan kan dat dus haast niet meer, dat is toch erg?
Nou het is maar goed dat ik dit topic even lees, in de filet americain ook?? He bah. Varken mag je toch uberhaupt niet rauw eten, hoe kunnen ze dat er nou instoppen Ik lees altijd wel etiketten maar van dingen als 'runderrookvlees' of 'kipfilet' leek me dat niet nodig, wel dus...
Ja, dat was toch laatst in een tv programma? Dat van filet americain? Echt smerig, sindsdien koop ik het niet meer
Ja, dat vind ik zeker erg! Want dat betekend dat je dus constant alle verpakkingen moet lezen. Als ik iets koop waar rund op staat, verwacht ik niet dat er een andere vleessoort doorheen verwerkt zit. Helaas dus vaak wel.
Dat is niet waar. Ik had dat programma gezien, ze hadden broodjes gehaald bij broodjes zaken en daarvan bevatte een aantal inderdaad varkensvlees. Maar dat betekent niet dat alle filet americain varken bevat. En die van de supermarkten waren niet getest.