moeder die overal commentaar op heeft.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Grrr ik word zo een beetje gek.
    Vriend en ik hebben koophuis en tja daar moet er ook zo nu en dan geschilderd worden.Vriend heeft echt 2 linkerhanden en ook al zou hij wel willen hij kan het gewoon echt niet schilderen.is er niet precies genoeg voor. Mijn vader is met pensioen en verveeld zijn eigen rot thuis en heeft dus besloten dat hij wel ff gaat schilderen. heeft ook een steiger dus helemaal mooi.

Maar ja mijn moeder komt dus ook mee en die is van het type effienciente nuchtere superhuisvrouw.
    Nou heb ik samen met mijn moeder het houtwerk schoongemaakt maar daarna gaat ze dus overal in huis klusjes doen en laat flink meerken dat het allemaal niet zo netjes is als zij gewend is.
    Ik voel mij nu al 3 dagen een vreemde in mijn eigen huis.
    Eerst ging ze de kinderkamers doen ,terwijl ze luid zuchtend op haar knieen de vloer dweilt. terwijl ik opmerk dat dat echt niet allemaal hoeft en ik dat pas gedaan heb geen antwoord.
    Daarna de badkamer en meld ff dat ik mijn voegen wel beter moet bijhouden.
    Toen de keuken,de wc, de deuren en de rest. Toen ze buiten de schuur aan het schrobben was en zag dat het hekje ook niet helemaal goed meer hing kwam de opmerking dat ze mij zo niet opgevoed had grrrrrrr.

Nu regent het hier zo af en toe dus het kan nog ff duren dat ze bezig zijn ,en toen ik vertelde dat ik ook met de kids nog wel een keer wegwilde want tja die hebben ook vakantie ,kreeg ik de opmerking dat ik niet constant de hort op moet.want da deed ze met ons ook niet.

Echt denk dat ik normaal gesproken door de weeks eens in de 3 weken wat ga doen op woensdag middag maar dat vind ze allemaal onzin . kost klauwen met geld.
    Vriend heeft over een week vakantie en we wilde ook wel wat dingen gaan doen(gaan niet op vakantie) maar volgens moeder is het jammer dan en zegt tja dat weet je nu eenmaal met eigen huis.

Kids moet ik vooral makkelijke kleding aan doen,traningspakje is wel zo praktisch.

De hond zou zj ook wegdoen,ik heb al werk genoeg met 2 kinderen en huis.
    Als ik vertel dat ik dagje met kids naar vriendin ga is het enigste wat ze vraagt"heb je niks meer in huis te werken dan"

Echt word af en toe gek. tuurlijk doe ik niet alles wat ze zegt of wil maar irriteer mij er wel aan.duidelijk zijn heeft weinig zin dan word ze boos en mijn vader helemaal en zegt dat we ondankbaar zjn want ze doen zo veel voor ons.
    Weet eigenlijk niet wat ik wil met dit topic maar lucht wel ff op haha

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Dit had mijn moeder kunnen zijn. Mijn moeder is een schat van een vrouw en ze bedoeld het allemaal goed maar ze bemoeit zich overal mee. Ze bekijkt dingen altijd van de negatieve kant. Ziet overal gevaar in. Als ik een dag weg wil of iets gaat niet zoals ze wil dan reageert ze weer negatief.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Als het om je kinderen gaat of om hoeveel geld je uitgeeft, heeft je moeder niks te willen. Al lopen jouw kinderen iedere dag in een baljurk of driedelig pak, jij bent hun moeder en jij beslist dat soort dingen. ik vind dat je dat ook best tegen je moeder mag zeggen.
    Op het moment dat je je ouders in huis laat helpen zul je je misschien wat meer in moeten houden, maar dat betekent niet dat je alles hoeft te pikken. Misschien kun je 1 punt kiezen wat je het meest dwars zit om dat eens bespreekbaar te maken? En dan vooral ook benoemen dat je waardeert wat ze allemaal voor jullie doen.
    Succes!

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef, lastige situatie!

Misschien zit je niet op mijn reactie te wachten, maar mijn nekharen zouden hiervan echt overeind gaan staan. Dit zou ik nog geen halve dag trekken.
    Je bent inmiddels oud en wijs genoeg om voor jezelf en je gezin te zorgen en jij doet dinge op je eigen manier.
    Natuurlijk mag/kan ze best tips en advies geven, maar dit commentaar zou voor mij te ver gaan.

Sorry voor mijn reactie! Hopelijk kun je eens praten met je moeder!

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik hoor mijn eigen moeder. Kinderen troosten als ik ze straf geef zie ik nog niet bij je staan, maar dat zal je ook wel bekend voor komen.
    Straks is je huisje klaar en heeft ze hopelijk een stuk minder commentaar

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    O ja, dit kon mijn moeder ook zo goed. Die vond altijd, dat ik mijn stoepie moest boenen. Ik zei dan altijd, als dat op d'r nek zat, ze dat dan zelf maar moest doen, ik doe het niet. Probeer het langs je heen te laten gaan en lekker je eigen gang gaan.
    En soms scheelt het, als er een oudere broer zegt, dat ze je nu eens met rust moeten laten.;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel herkenbaar!

Wij hebben mijn moeder de bijnaam sjakie negatief gegeven.
    Ze ziet namelijk altijd en overal iets negatiefs aan en schroomt ook niet om dat mede te delen! Zwaar irritant.

Maar weet je wat ik ook heb: Dat ik het wel mag zeggen, maar een buitenstaander niet ;)

Mijn man zegt altijd: Ach, ze bedoelt het goed, ze heeft het beste met je voor.

Uhuh, maar irritant is het wel ;)

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik snap dat het moeilijk is, maar kop op!! schoon huisje, huis van buiten geverfd, moet je kijken wat een geld je bespaard op deze manier!!

Mijn man heeft ook twee linker handen en wij moeten een schilder laten komen binnenkort de hele buitenkant moet nodig opnieuw in de verf.;)

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ohhh ik begrijp je helemaal ... maar laat het zo en anders geef er jou visie op en leg het dan naast je neer. Wil zij nog eens alles poetsen laat d'r gaan. De volgende keer ff opletten dat je niks doet dan heeft het nog meer nut!
    Mijn ma begint altijd over mijn ramen te zeuren ... ze mag er niet aan beginnen want ik vind zo lang ik nog steeds het dorp kan zien is het prima. Maar dat gezeur ... daar wordt je inderdaad horenddol van!!!

10. dikkemams

dikkemams Lid

27 jul 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder precies zo,,,,
    maar het fraaie is dan nog wel dat ze zelf thuis helemaal niks doet!

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha.... mag ik haar een dagje lenen.... ziet ze meteen dat jouw huishouden zo erg nog niet is ;) Ons hekje zit niet eens vast!

Nee, ff serieus, dit is superirritant en je doet er geen fluit aan. Gewoon voortaan niet meer uitnodigen om mee te laten helpen. Toen mijn ouders kwamen helpen - lees drie flessen wijn per dag en een vreemd geschilderde muur - wist mijn moeder te beweren dat we zulke lieve buren hadden (is ook zo) die vast liever hadden dat mijn ouders hier kwamen wonen. Brrr..... kriebels.... We hebben er wel woorden over gehad, maar dat heeft eigenlijk niet geholpen. Voortaan, doen we het zelf of huren we iemand in :D

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Eens.

Mijn ouders zijn sloddervossen dus die hebben niets te zeggen hahaha.

13. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik heb het geluk dat mijn (schoon)ouders het anders zien. Zeker bij mijn schoonmoeder (altijd huisvrouw geweest) is alles tip top in orde, maar als ze dan bij ons thuis komt, schaam ik me soms wel. Al moet ik zeggen dat ons huis er echt niet vuil bij ligt.
    Als ik dan een opmerking geef van: ik moet dringend de vensters poetsen, krijg ik altijd de reactie: wees niet zo streng, je werkt voltijds, kan je niet alles in 1 keer doen. pfieuw, dat zorgt dan weer voor rust in mijn hoofd.

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

godzijdank is mijn moeder niet zo en als ze wel zo zou zijn dan had ik dr de deur gewezen en gezegd dat ze weer terug kon komen als ze gewoon normaal doet. Hallo, je bent geen klein kind meer. Tis lief dat ze zoveel voor jullie doet natuurlijk maar ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die dit soort dingen terwijl het niet nodig is en niet gevraagd is.

Kun je niet met je moeder praten en aangeven dat je dit zo irriteert ?

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Zo zijn moeders nu eenmaal :D, langs je heen laten gaan en genieten van je schone en geverfde huisje ;)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nou die had ik dus heel snel duidelijk gemaakt dat ik nu volwassen ben en dus mijn eigen leven indeel en als de opmerkingen dan niet minderen stuur ik ze naar huis. Potverdorie je bent een volwassen vrouw met eigen gezin en dus ook een eigen huis, kan ze nog 60 x je moeder zijn maar het is JOUW leven..

Vind het heel lief dat ze helpen, maar ik kies zelf wat ik buitenshuis en in huis doe.. en dan ook nog menen dat ik thuis moet blijven omdat er nog genoeg te doen is en daardoor niet even weg te gaan.. pff dat vind ik echt heel vreemd.

Je huis is er voor jou, niet jij voor je huis. :)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wel een beetje herkenbaar, hier zegt ze niet dat iets niet goed is maar vraagt wel vaak op een bepaalde manier een vraag waarin ze duidelijk laat merken dat zij het anders zou doen of dat ze het maar raar vind.
    Ook zegt ze heel vaak 'Papa deed dat altijd' als ik bepaalde taken doe waarvan ze vind dat mijn man die maar zou moeten doen terwijl ik dat echt bullshit vind (zoals het plafond insprayen met schimmelspray van HG, waarom zou ik mijn man dat moeten laten doen.. Omdat mijn vader zulke klusjes altijd deed?).

Deel Deze Pagina