Dag Meiden, Zijn er hier gel nagel zetters onder ons? Ik wil mijn gel nagels eigenlijk voortaan zelf bij gaan werken en evt bij vriendinnen omdat het me heel leuk lijkt om te doen nou vond ik op een site dit pakket met handelijding: UV Gelnagels Startpakket Professioneel en op een andere site een startespakket zat veel minder in maar met dvd cursus waarin stap voor stap word uitgelegd hoe of wat: Cursus Nagelstyling met gel Waar zouden jullie voor gaan? Is het heel moeilijk? Gr. Damali
Ik zou persoonlijk kijken via marktplaats of er iemand is in de buurt die een cursus/workshop hierin geeft. Heb zelf mijn diploma's als nagelstyliste maar denk niet dat ik het van een dvd of iets had kunnen leren.. Natuurlijk zou het best kunnen zijn dat jij het wel kan Als ik zou moeten kiezen tussen deze 2 dan die met dvd!
Een praktisch VAK leer je niet uit een boekje of van een dvd. Volg een cursus, nagels zetten lijkt misschien makkelijk maar je moet een hoop afweten van schimmels en bacteriën herkennen, voordat je schade aan iemand anders nagels toebrengt. En ja, dat gebeurt vaak bij huis tuin en keukenstylisten die dit wel ff gaan doen omdat het leuk en goedkoper lijkt. Goede merken/opleiders: Magnetic Soesterberg, Pepyn Borrel Academy, Opi door heel het land (zie website van opi) bijv..
Geheel eens met bovenstaande reacties. Het plaatsen van gel/acryl nagels ziet er makkelijk uit, maar is vere van dat. Zou zeker niet op deze manier gaan proberen maar gewoon een cursus doen en veeeeel oefenen..... Succes!
Als je helemaal geen ervaring hebt zou ik zoiezo voor de 2e gaan met de dvd. Ik ben ook aan het twijfelen om aan te schaffen maar meer voor mezelf, om aan te prutsen eventueel mijn moeder. Misschien ga ik ooit nog een cursus doen weet ik niet, maar ik heb al wel veel kennis van nagels schimmels en alle ongein door mijn beroep als pedicure. Tevens ben ik ermee bezig in verband met nagelreparatie dit is een onderdeel van opleiding geweest alleen dan op je tenen. Alles uit een boekje of van een dvd is erg pittig denk ik.
Bedankt voor de reacties het is ook meer voor mij zelf en als er toevallig een vriendin is die het wil kan ik ze evt zetten. Dat van studieplan is ook echt een cursus van 8 maanden maar ik twijfel heel erg. Misschien idd via marktplaats iemand vragen of die het me leert.
heb nooit een opleiding gevolgd en het gaat prima hier hoor Zo moeilijk is het nu ook weer niet. Al moet ik wel zeggen dat het alleen bij mezelf doe...heel soms wel eens bij andere gedaan maar vindt ik niks aan hahahaha
Ik ben naar een groothandel gegaan en heb daar alles gekocht. Zou wel goed spul willen hebben gelijk hoor.
Ik heb zelf het eerste pakket besteld een lange tijd terug en heb het mezelf aangeleerd... :-D en ik moet zeggen dat ik het ontzettend goed kan...
Is het ook rendabel om het zelf toen hoelang doe jij met een postje gel 5 of 15 ml? en gaan die uv lampen snel stuk?
Zon lamp gaat best lang mee als je het alleen voor jezelf gebruikt.... Zo`n potje gel...tja ligt eraan hoe vaak je het gebruikt he....haha je hebt niet veel aan mijn antwoord geloof ik he . In het begin maak je het wat sneller op misschien omdat je het nog even moet efenen en dus sneller een nagel eraf gaat.
Ja natuurlijk....wat kost het zetten wel niet.....! Nu moet je 1 keer wel even alles aanschaffen maar de lamp doe je lang en de gel ook hoor.....je hebt het er zo uit!
Oke ik ben nu heel erg aan het twijfelen hoe denken jullie over acryl behalve dat het stinkt haha ik heb gel en acryl nagels gehad bevalt beide goed
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken omdat mijn eigen nagels afbladderen en scheuren. Maar ja 30 a 35 euro iedere keer bij iemand te laten doen vind ik een hoop geld. Zoek eigenlijk een gel nagellak idee die je verhard onder een lamp.
Dus gewoon gelnagels? Je plat een nepnagel ...vijlt ze mooi en doet er gel overheen en onder een lamp en klaar...die bedoel je? @Acryl daar heb ik geen ervaring mee
Dit kan je niet zomaar zelf doen! Je moet hiervoor geleerd hebben, weten hoe je vijlt, zodat je niet te ver doorvijlt op jouw nagel of die van vriendinnen, want dat kan veel pijn/infecties veroorzaken en dan ben je verder van huis. Verder zijn die standaard startersets absoluut niet aan te raden en niet professioneel. Ik heb er zelf voor geleerd, maar er zitten echt risico's aan om het zelf te doen zonder opleiding. Alleen al de gel foutief opbrengen lijdt tot lelijke nagels. Of te ver onder je nagelriem kan ook vele problemen veroorzaken. Niet doen zonder opleiding!
Nou als je gewoon altijd goed hebt afgekeken lukt het best hoor....je moet wel weten wat je moet doen dat klopt! Maar lijkt me ook logisch hoe wil je het doen zonder iets te weten? Misschien heb ik het gewoon in me hahahaha bij mij is het nooit fout gegaan namelijk en iedereen vindt ze altijd prachtig eruitzien.
Nou nee niet helemaal. Ik bedoel een soort van lak die je op je eigen nagels doet maar die zo sterk is als gel nagels. Ik heb mooie nagels van mezelf alleen scheuren ze snel.