vestje welke maat??

Discussion in 'De babyuitzet' started by Loveazra2, Mar 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik heb een heel leuk vest/jasje voor de kleine gezien, maar weet niet goed welke maat. Het is best prijzig dus hoop er zo lang mogelijk mee te doen maar welke maat zou dat zijn? Zat zelf aan 62 te denken maar dat past in juni- juli dan is het misschien weer te warm. Maar sochtends en savonds kan het natuurlijk wel als het wat frisser is. Wat zouden jullie doen?

2. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    En misschien maat 68? Daar kunnen ze volgens mij best lang in en dan zit je aan het begin van de herfst denk ik?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ligt er aan wat voor vestje/jasje het is...? Zomer, winter, tussen?

En het ligt er ook aan hoe groot je kindje zal zijn/is en hoe hard het groeit...

Ik zou wachten en pas iets kopen als je een beetje een idee hebt van de maat die je kindje in het seizoen waar het jasje voor bedoeld is zal hebben. En als het dan al weg is: tegen die tijd heb je wel weer nieuwe leuke jasjes.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Lastig te zeggen. Mijn meisje heeft namelijk toch wel een tijdje in 50/56 gezeten terwijl iedereen me destijds vertelde dat ik juist van die maat het minst moest kopen omdat ze die het snelst uit zou gaan. Gelukkig heb ik me daar weinig van aangetrokken ;).

En het ligt er indd ook aan wat voor vestje het is. Je zegt dat hij voor juni/juli wellicht te warm is overdag maar s'ochtends of s'avonds wel zou kunnen. Dus dan denk ik aan een voorjaar/najaar's jasje. Die zou ik dan indd ook gewoon in 62 kopen.

5. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Het is een vest met een rits wel van de zomercollectie maar vrij dik dus was van plan hem vooral als jas te dragen.
    68 had ik idd ook aan zitten denken maar dan duurt het weer zolang voor de baby het aan kan, dan heb ik er misschien alweer spijt van en wil ik liever een andere van de herfst collectie. :(:cool: moeilijk

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het hangt ook van het merk af... bepaalde merken vallen klein en andere vallen groot. Ik denk dat je met mt 62 het meest safe zit. Dat kan je misschien -al is het dan nog erg ruim- met 6 tot 8 weken aan. Ik denk dat zo'n kleintje dat nog best kan hebben op die leeftijd, ietsje dikker.

En tja, je schrijft 'zo lang mogelijk' maar dat is dubbel: Mijn ervaring was, dat tot mt 62 , het hier vaak max 2 maanden was. Mt 68 was wel langer, maar dan kom je al weer in de nazomer.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wil je het vestje direct gebruiken, of de eerste weken zou ik 62 doen. Wil je het iets langer gebruiken dan toch 68. Maar ligt ook iets aan hoe groot/klein het valt.

Vestjes 68 hebben we gebruikt vanaf 6-8 weken. Met de mouwen omgeslagen. Nu bij 14 weken heeft hij ze aan zonder omgeslagen mouwen.. (noppies en merkloos geval)
    Kledingmaat van de andere kleren is nu nog 62, maar daar is hij bijna uit gegroeid..

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier had ik een vestje in maat 56 die ze vrij lang heeft gedragen, ook nog tijdens 62. Ze deed hier steeds 6 weken met 1 maat.
    In februari is ze geboren, zomer had ik maat 68 2 vestjes en in de winter had ik een winterjasje maat 80.

Share This Page