Lidl: wat wel en wat juist niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door lieniej, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik koop er alles, behalve het verse brood en de melk.

brood is droog en melk is niet te drinken!

2. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,

Ik haal luiers bij de lidl en soms ook fruit en vlees. Ook vind ik het broodbeleg daar prima. Als mijn vaatwastabletten op zijn ga ik ze daar ook halen (gelezen dat ze ook goed zijn).
    Wat ik wat minder vond is de wc-blok. Ik vind ze stinken.

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    grappig, ik lees overal positief over groente en fruit. maar hier dus echt niet! ziet er altijd zo vies uit...
    ik kom er dan eigenlijk ook nooit...
    alleen voor verjaardagen met de klas en zulk soort inkopen

4. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het groente en fruit bij onze Lidl is prima. Ik heb eigenlijk 1 x gehad dat de spruitjes niet gaar te koken waren, maar dat heb ik met die van AH ook 1 x gehad, dus dat zegt niet zo veel.

Lidl heeft de beste billendoekjes, die zijn tenminste lekker vochtig. Ook de luiers koop ik er vaak.

Vlees van Lidl is ook prima, wij hadden met de kerst daar ook de gourmetpakketten gehaald en dat vlees was prima.

Verder vind ik de yoghurt van Lidl de lekkerste. Melk haal ik er ook, maar ik geloof niet dat er op het gebied van de basis zuivelproducten echt heel erg veel verschil is tussen de supers.

EDIT: Er is ook een site waar de verschillende supers met elkaar worden vergelijken op prijs en kwaliteit. Aldi en Lidl worden daar niet in meegenomen, omdat zij geen merkartikelen verkopen. Maar wellicht toch een handige site.
    http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Bij mij is het 50/50.

Bij de Lidl haal ik:
    Cola
    gehakt
    chocolade toetjes
    flinterdunne ham
    gerookte zalm
    gerookte paling
    yogurt
    brie
    olijf en tomatentapenade
    winegums (lekker zoet en niet zo hard)
    koffiemelk
    W5 schoonmaakproducten (vooral de vochtige schoonmaakdoekjes zijn geweldig!)
    verse kruiden (basilicum/peterselie)
    keukenpapier
    toilet papier
    wijn
    mango/ananas
    champignon

Ik haal de rest bij de AH. Ik ben een groot fan van Blue band brood (ik vind het zo lekker ruiken - jah ik weet het, heel raar)

Ik maak bv zelf mijn pastasaus vers en dan haal ik alle ingredienten bij de Aldi (blikken tomatenblokjes, uien, knoflook, etc.)

Fruit vind ik heel snel oud bij de Lidl.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Grappig wat een verschil in smaak er toch is. Wij vinden de melk van de Lidl juist erg lekker :)

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij halen juist wel altijd brood bij de Lidl, maisbrood in zon gele zak dat blijft echt lang vers en ook lekker als je het invriest. Langer dan maisbrood bij de appie of bij super de boer (dat oerbrood).

Verder goed te eten:

- Koekjes, van die chocolade chip cookies
    - Cola (coca cola blijft het lekkerst maar deze staat op 2!)
    - Vlees
    - Vleeswaren en kaas
    - Snoep/chocolade
    - Tiramisu (2 van die bakjes)

8. ProudMum

oja en Lidl luiers koop ik ook niet, na een half uur heeft Joey luieruitslag helaas.

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik haal absoluut geen Luierdoekjes ( vind ik stinken ) geen luiers ( lekken ) geen brood ( droog en soms zelfs beschimmeld ) en brood maak ik altijd zelf als ik er zin in heb ;) geen melk, geen eieren, geen cola en of sinas ( wil alleen maar de echte :oops: ) ...

Wat ik wel haal is mijn vlees en groenten en kruiden, en als ik bv een feest heb haal ik daar ook kaas en worst en spulletjes voor op toostjes etc...

het lekkerste van de Lidl vind ik de zalm en de stokbroodjes met knoflook boter mmmmmmm heerlijk ...

10. ProudMum

Mijn neef dronk alleen maar Coca Cola zei die. Hij zou het gelijk proeven als jet Lidl cola was.

Heel de avond had ie Lidl cola gedronken.... Toen hij naar huis ging vroeg mijn moeder; Hoe vond je de cola?
    Lekker zei die! Was Coca Cola toch?

hihihi

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik proef echt het verschil tussen de echte Coca Cola en de neppe .. vind er zo'n ranzige na smaak aan zitten aan die lidl cola

12. ProudMum

Vind die van de Aldi echt niet lekker

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    voor fruit en groenten ga ik echt naar de little. hier hebben ze een breed assortiment en het scheelt zoveel geld. verder wc papier, koekjes/chocolade. cashewnoten zijn ook erg goedkoop.

wat ik niet haal is inderdaad brood. wel de afbakbroodjes die zijn prima

afwas en wasmiddel etc koop ik ook van een merk.

14. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Wij hebben hier helaas geen Lidl in de buurt. Maar ze hebben er wel wat goede dingen.

M'n zusje heeft voor een bakkerij van de lidl gewerkt en de reden dat het brood daar niet zo lekker is is omdat het de dag ervoor gebakken wordt en 's nachts opgehaald voor de volgende dag. Dus eigenlijk heb je al dag oud brood als je het koopt. Op maandag is het helemaal erg want dan heb je schijnbaar brood van zaterdag.

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik kom nooit bij de liddle...
    we hebben er wel 1 zitten hierzo..
    meestal haal ik de boodschappen bij de c1000 of de ah..
    maar voor de,
    kaas,
    ham,
    eieren,
    afbakbroodjes,
    brie,
    juspoeder,
    kaassausjes,
    groente,
    wc papier
    ga ik naar de aldie..

16. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij gaan altijd naar AH of Jumbo, maar bij AH kopen we wel (bijna) alleen maar Euroshopper. Dan ben je dus nog goedkoper uit dan bij de Liddl of Aldi.
    Groenten en fruit halen we bij de boer of op de markt, vlees ook direct bij de boer, per half varken/koe/lam.

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Grappig wat voor verschillen er allemaal zijn :D

Wij kopen ons brood bijvoorbeeld wel bij de lidl, het is niet droog en we vriezen het ook nog gewoon in. En het is goedkoop :D als ik zie wat ze bij de bakker vragen voor een brood :confused:

Wij kopen heel veel bij de lidl maar chips absoluut niet, dat is echt niet lekker daar (paprika chips)

Groente kopen we bij de lidl en ergens anders. vlees kopen wij er weinig.

Luxere dingen zoals chips en dergelijke kopen we bij superdeboer.

18. ProudMum

Mjammm, de Acapulco nootjes mix van de Lidl....

19. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

brood kopen wij bij de c1000 of als ik er langs kom bij de bakker..

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    wij halen heel veel bij de lidl.
    Maar ook veel bij de ah wat ze bij de lidl niet hebben, zoals lekkere thee en soya drinken.

Deel Deze Pagina