Even zeuren...

Discussion in 'De lounge' started by EnBee, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Pff... Ik moet even iets kwijt. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie mij een zeikerd vinden hoor ;).

Wij zijn begin april verhuist naar een leukere/betere/kindvriendelijke wijk. Nu is het zo dat de dag voor wij de sleutel kregen, onze buren ook de sleutel kregen. Het is een gezin, uit Amerika, met 3 kinderen (10,15 & 17 jaar). Ze maken veel lawaai, zijn heel de nacht wakker, maar wij ondervinden daar absoluut geen hinder aan. De huizen zijn uitstekend geisoleerd, dus we horen alleen lawaai als wij beide de achterdeur hebben openstaan. Nu is het zo dat het jongetje van 10 een aantal vriendjes hier uit de buurt heeft gemaakt, en gaan ze met z'n alle (een groepje van ongeveer 5 jongetjes van 'n jaar of 10) dagelijks voor de deur (een gewone straat met overal geparkeerde auto's) gaan skateborden, voetballen, tennissen, rakelings langs de auto's, en dit terwijl er écht 50 meter verderop, achter een dijk een mega grote speeltuin/voetbalveld/skatepark naast elkaar liggen!! Ze "leunen" zelfs op de auto's die niet van hun ouders zijn. En, het is niet alleen op de straat, maar er is bv een rijtje met 5 parkeerplaatsen, en als er maar 4 auto's staan, dan gaan ze met hun skatebord gewoon over die parkeerplek die vrij is, springen op de stoep, waardoor het niet ongewoon is dat dat skatebord tegen een auto vliegt.
    Nu maakt mij dat niet zo heel veel uit, heb een autootje van 9 jaar oud, maar ik en mijn vriend hebben beide een nieuwe auto besteld, fabrieksnieuw. Nu weet ik dat daar ook wel weer krasjes ed opkomen, maar zoals het er nu naar uitziet kan ik 'm beter in 't speeltuintje zetten, want daar spelen toch geen kinderen, wat ze zijn allemaal hier in de straat.
    Het is verder geen woonerf ofzo...

Om er wat van te zeggen vindt ik ook weer zoiets... Ik bedoel, we wonen hier net, en de buurt hier is niet zo spraakzaam. Sommige vaders van kindjes voetballen zelfs mee hier in de straat. Ik vind dat wel een beetje asociaal, zeker gezien er op 50m afstand een heel groot park met kinderactiviteiten is gebouwd.

Pfff.... Ik zal ophouden met zeiken.

Thnx voor het lezen;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee ik vind je geen zeikerd.

Maar wel een lastig probleem. Vooral omdat je er net woont inderdaad.

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik vind je ook geen zeikerd hoor..

vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, waren er ook een stel kinderen die precies hetzelfde deden, en indd ook op de auto's van anderen leunen, ook die van mijn ouders..
    één minuutje lopen en je was bij een speeltuin met een groot grasveld, maar dat deden ze niet..

volgens mij blijf je dat altijd en overal houden..

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Nou, wij wonen hier nog geen jaar en hebben al ruzie met onze buren die dus een hondje hebben genomen wat constant naar ons stond te blaffen door de heg heen. Echt bij elke beweging of elk geluid ging dat beest uit zijn plaat. Die hadden ze nog niet toen we hier kwamen wonen.
    Onze buurvrouw is nu heel kwaad op ons, omdat wij vroegen of ze wat aan dat constante geblaf kon doen :(. Omgekeerde wereld.
    We wonen hier veel mooier en ruimer dan in onze vorige wijk en woonplaats, maar ik mis onze leuke buurtjes wel! Hier is iedereen erg op zichzelf, weinig contact onderling etc.
    Nou, ik zou er toch wel wat van zeggen als ik jou was, ik heb wel eens vaker 'geklaagd' bij buren en eigenlijk ging het, op mijn huidige asobuuf na, altijd gewoon in goed overleg. Vaak waren ze zich er niet eens zo van bewust en gingen we daarna weer op goede voet verder. Ik zou niet hoeven dat mijn auto beschadigd wordt door jongeren die als ze 1 minuut verder lopen daar een prima speel/hangplek hebben. Beetje respect voor andersmans spullen mag wel.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

tja idd en dan nog lopen te klagen dat er niks voor de kinderen is zeker? ;)

gewoon je beklag doen bij de buren hoor! als een ander het niet doet, wie dan wel?

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Check even wie de buurtagent is, die lost t wel voor je op.

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ik zal eens kijken of ik in overleg met de wijkagent iets eraan kan doen... Maargoed, wil dat liever wel anoniem doen, want straks ben ik de boe-man in deze kindvriendelijke wijk...

Gelukkig vinden jullie me geen zeikerd ;)

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

misschien kun je luchtig eens een gesprek aangaan met de jongens zelf? vragen of ze weten dat er een hele mooie speelplek voor ze is en dat dat misschien een betere plek is om te spelen als tussen de auto's. Blijven ze er spelen zou ik toch eens een gesprekje met de buurvrouw aangana. Kan ook eens als je haar toevallig spreekt, dat je er een opmerking over maakt (ingepakt in een grapje misschien?)

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Nouja, dat jongetje van hiernaast is een beetje een "aso" jongetje, met schelden ed. En als iemand hem aanspreekt dan doettie alsof hij geen Nederlands spreekt, alleen Engels. De buurvrouw is overgens wel aardig. Maarja, nu maakt het mij nog niet uit, m'n auto is toch al getaxeerd, en er zit hier en daar een krasje en een deukje, maar goed... Met m'n nieuwe auto wil ik dat gewoon niet hebben (hoop dat jullie dat begrijpen, ik ben nogal zuinig op m'n spullen en al helemaal als het om zo veel geld gaat, en daarbij hebben wij dan 2 nieuwe auto's voor de deur staan, want die van mijn vriend en mij worden op dezelfde dag opgeleverd). Ze komen over een week of 6, dus ik denk dat als ik ze dan weer buiten zie, dat ik er wel wat over zeg, dan heb ik iig een excuus van nieuwe auto. Maargoed, ben ik dan geen extreme zeikerd als ik zeg "buurvrouw, kan uw kind incl. vriendjes niet beter bij de speelplaats hierachter gaan spelen ivm mijn auto?" ? Zijzelf zijn net ge-emigreerd (ze hebben 11 jaar in Amerika gewoond), en hebben dus maar ff snel een krakbakkie (van een jaar of 20 oud, vol deuken en krassen) als auto gekocht, maar daar leunen die kinderen niet tegen aan, ook gaan ze niet daarlangs skaten, maar wel langs andersmans auto's.

10. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik vind je geen zeikerd hoor!

Maaar ik vind het niet uitmaken of je nou een oud autotje hebt of een gloednieuwe ze hebben gewoon niet andersmans spullen te vernielen.
    Zou er dus zeker wat van zeggen tegen die kinderen en tegen die moeder. En anders iom de wijkagent misschien dat die af en toe een rondje kan doen en de kinderen naar het speelpleintje sturen.

11. Anders doe je om 3 uur snachts, mét bivakmuts op, bij iedereen een briefje door de deur met een vriendelijk verzoek? :p
    Parkeer je je auto 5 straten verderop, ren je daar naartoe als je klaar bent, trek je je bivakmuts af en rijd je herkenbaar weer naar huis. Wedden dat ze GEEN IDEE hebben dat jij het was? Je was niet een thuis! :p

Nee maar, zonder gekheid, een briefje door de brievenbus doen zou natuurlijk kunnen als je het te eng vindt om ze aan te spreken?

12. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Hahahaha!!! :p

Het probleem is dus dat ik wel weet waar 2 van de 5-6 jongetjes wonen, maar de rest heb ik geen idee van. Ze zullen wel hier in de wijk wonen, maar ik heb geen idee waar...?

13. Misschien bij de hele buurt? Misschien zijn er wel heel veel mensen die het helemaal met je eens zijn!

14. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nee ik vind je geen zeiker...

maar uhm verkapte grapjes/info??? waarom?
    Ik bedoel, nogal logisch dat je dat niet wil hebben!
    Vind dat je dat best mag aangeven.
    Zeg gewoon tegen die kinderen dat ze beter verderop kunnen gaan spelen waar geen auto's staan en leg ze uit dat het veel geld kost als er een deuk/kras op komt!
    Zou ook ouders echt even inichten én mocht dat niet werken dan toch de wijkagent.
    Vroeger hadden wij gezag voor ouderen, hoop dat dat de kids toch nu ook nog bijgebracht wordt.

suc6

15. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    Ik zou ook eerst proberen om de jongens er zelf op aan te spreken. Als je het niet te ´zeikerig´ maakt (niemand houdt van de mopperende buurman) maar het zoveel mogelijk luchtig houdt, willen ze misschien best naar je luisteren. Ik zou niet wachten tot je de nieuwe auto´s hebt, maar gewoon een moment pakken waarop je ze weer buiten ziet spelen. Probeer niet ´beschuldigend´te zijn, als je geluk hebt zijn het jongens die zich heel goed bewust zijn van mijn en dijn. Iets als ´mag ik jullie wat vragen? Ik vind het prima dat jullie hier in de wijk spelen, maar ik hoop wel dat jullie voorzichtig zijn met de auto´s. Een kleine deuk kost al snel EUR 600 en je ouders vinden het vast niet leuk als de verzekering dat moet betalen´, of iets dergelijks.´ Je kan dan nog voor de vorm opmerken dat er een skatebaan is iets verderop, maar dat weten ze vast allang. Succes!

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Waarom zou je daar niks van zeggen als ze het weer doen???
    Ik zou gewoon naar buiten lopen en zeggen dat ze maar ergens anders moeten gaan spelen. Auto's kosten heel veel geld dus ik vind het niks meer dan normaal dat ze bijgebracht word daar voor uit te kijken.
    En al helemaal als er een veldje in de buurt is.

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Gewoon wat van zeggen!! Echt DOEN!!!

Wij wonen hier nu 1,5 jaar en we hebben gigantisch veel krassen erbij op de auto.
    De kinderen spelen hier constant tussen de auto's, terwijl aan de overkan , echt recht tegenover de auto's een grote speeltuin zit met een groot grasveld.
    Ik durfde er eerst ook niks van te zeggen, maar ik nu naar onze auto kijk, denk ik: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH HAD IK MAAR......
    Dus bespaar jezelf dat gevoel, helemaal met een nieuwe auto!
    Even doorbijten en gewoon vragen of ze verderop willen spelen.

18. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik vind je ook geen zeikerd hoor, wij schijnen zelf de leukste buren te hebben om als kind bij voor de deur te spelen.
    En als je onze kindvriendelijke straat oversteekt sta je op een grasveld met speeltuin, het is echt 8 stappen en ook ik begrijp niet waarom het dan voor de deur tussen de auto's moet.

Enige jammere is dat in deze kindvriendelijke buurt de mentaliteit is ach joh het zijn nog maar kinderen, en misschien dat jij dat nu nog voor kan zijn.

Ik weet niet waar uit amerika die mensen vandaan komen, maar misschien is het wel een simpele kwestie van niet anders gewend zijn dan spelen en doen op straat.
    En ik zou eht niet met de kinderen overleggen (hier zijn de kids dan spontaan doof) maar met de ouders, als jij de moeder wel aardig vind kan je het toch met haar bespreken?
    Het is haar kind dus dan kan zij tegen haar kind zeggen dat die even een paar meter op moet schuiven.

Succes

Share This Page