kids een weekendje weg, wat ga je doen?

Discussion in 'De lounge' started by sneeuwpop, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    aankomend weekend zijn onze kids even 2 nachten logeren :) schaam me best maar we hebben dit nodig.
    uit eten zijn we net geweest, financieel moeten we op de centjes letten, kroeg mensen zijn we niet, man houd niet van shoppen zoals ik dat doe en er liggen veel klusjes hier in huis die (moeten) worden gedaan.

de vraag is wat zouden jullie gaan doen? ik lekker shoppen en man de klusjes of is dit onredelijk? avond dan een dvd met wat extra lekkers erbij of ieder zijn eigen gang gaan, het voelt n.l zo planbaar en moeten genieten.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Samen de klusjes doen, savonds lekker met hapjes en drankjes op tafel film kijken, volgende ochtend uitslapen en uitgebreid brunchen met broodjes uit de oven etc....Goedkoop, gezellig en relaxt

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ten eerste, waarom schaam je je dat je kinderen uit logeren gaan. Ik neem aan dat ze bij vertrouwde personen logeren en dat ze het erg leuk gaan hebben. (zo niet dat ze dan ook weer naar huis kunnen als dat nodig is) Dan moet jij je niet schuldig gaan voelen, is nergens voor nodig. Ga lekker genieten, al ga je eens lekker de hele dag op de bank zitten filmpjes kijken. Prima toch, je doet er niemand kwaad mee, want voor de kinderen wordt gezorgd.

Wat ik niet helemaal snap is dat je wilt gaan shoppen terwijl je op de centjes moet letten en dat je man dan de klusjes in huis moet gaan doen. Zitten daar ook klusjes bij waarbij jij kunt helpen of die jij kunt doen. Dan is hij sneller klaar en hebben jullie beiden nog wat tijd samen of voor jullie zelf. Als het financieel kan om te shoppen moet je dat zeker niet gaan laten hoor, maar er zijn ook genoeg andere dingen die je kunt doen om een weekend door te komen. Ook moet je even kijken of het "eerlijk" is om je man de klusjes te laten doen terwijl jij gaat shoppen. (sommige mannen hebben liever het rijk alleen en vinden het juist heerlijk klussen als de vrouw van huis is, dus dan is dat prima, maar anders zou het niet erg eerlijk zijn dat hij moet werken en jij lekker gaat ontspannen)

Geniet van je weekend, want voor je het weet is het weer om.

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    lekker uitslapen (hoelang is dat niet geleden?), samen de klussen oppakken, een uurtje of wat de stad in en windowshoppen en dan lekker op de bank hangen met een goede film, flesje wijn en hapjes.

En voel je idd niet schuldig! Soms heb je dat gewoon even nodig ;)

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,835
    3,628
    113
    Wat wil je man? Ik neem aan dat jij niet voor hem gaat beslissen dat hij moet klussen, terwijl jij lekker gaat shoppen? Ik zou denk ik gezellig samen een leuke stad in gaan, klein beetje winkelen, samen lunchen (gewoon ergens een broodje), of een kopje koffie drinken. Wij zijn altijd erg van van middagvoorstellingen in de bios, gezellig samen in een zo goed als lege zaal een filmpje kijken. Maar daar moet je wel van houden natuurlijk. Als je niets kunt verzinnen dat je beiden leuk vind, dan misschien overdag allebei lekker je eigen ding doen. 'S avonds zou ik idd knus op de bank met wat lekkers een goede film opzetten. Wijntje, kaarsje, helemaal leuk.

Share This Page