Lidl

Discussion in 'De lounge' started by Bruni, Oct 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    Sinds kort hebben ze meer biologisch vlees, hier een aparte stuk in de koeling

2. Elliz

Elliz Lid

Aug 6, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop al mijn boodschappen bij de lidl. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik naar de ah ga om vlees te halen omdat het er goedkoper is (sorry ik Let er niet op of het biologisch is)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female

4. Cabb

Cabb Niet meer actief

Hier ook lidl fan.

De paprika ribbel chips is wel erg lekker! Pizza heb ik verschillende geprobeerd maar vond ze allemaal vies. Gelukkig een Plus ernaast en daar zijn de ristorante pizzas het goedkoopst en ga erheen voor de wijko satesaus, heinz ketchup en calve whiskysaus. Verder alles bij de Lidl.

Het klopt dat je met AH basic soms goedkoper of even duur uit bent maar ik vind Lidl veel hogere kwaliteit! Worteltjes in blik bijvoorbeeld, lidl prima in orde, goedkoopste merk andere super veel minder smaak en vaak nog harde kontjes eraan enzo.

De gewone cola en light vind ik inderdaad niet lekker van de Lidl, maar de zero vinden wij wel lekker. Groente en fruit altijd super, vlees ook vooral de kipfilet is altijd goed. Vleeswaren ook prima. Brood haal ik altijd boerenbruin/sesam en dat vind ik altijd lekker, doe het gelijk in de vriezer en pak alleen de sneetjes die ik nodig heb. Rond de feestdagen hebben ze ook altijd van die grote bakken runvlees, russisch ei en zalmsalade, die zijn erg goed en mooi om op tafel te zetten en de ijsdessert mango zijn we ook groot fan van.

Aldi vind ik niks op een paar producten na: grote kipschnitzel uit de koeling, turkse pizzas uit de diepvries(die van de lidl koop ik niet meer) en de pakjes houdbare slagroom, erg voordelig en heel lang houdbaar.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Wij doen sinds kort ook 1x per week boodschappen bij de lidl en ik ben heel positief over de kwaliteit en het ruime assortiment! Ik hoef praktisch niet meer naar de appie of deen tenzij ik iets vergeten ben. Groente en fruit super en ook erg veel keuze! Probeer ook zo veel mogelijk meuk vrij te koken maar van de week de nasi kruiden geprobeerd en die vind ik wel echt lekker. Bio vlees is er bij ons ook best een hoop : gehakt, hamburgers, tartaar en kip. Diepvries panga filet ook erg lekker. En zo kan ik nog wel even doorgaan haha.

Grootste pluspunt: van ruim 110 eu per week terug gegaan naar 60 euro. Dat scheelt echt enorm.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij combineren Lidl en AH. Werkt voor ons het beste en is op die manier het voordeligste en voor ons lekkerste ;) Sommige dingen vinden wij echt niets bij de Lidl: potten groente bijv en het brood (kleine broodjes zijn top, maar grotere vinden wij die van AH vele malen lekkerder). Sommige basis dingen koop ik ook liever bij de AH, maar ook bepaalde merk dingen zoals thee, koffie etc. Pizza's van de Lidl: vooral de mini's zijn hier altijd erg geliefd, ook de spinazie pizza's en salami. Jammer vind ik het wel dat er geen gewone aardappelschijfjes te koop zijn, maar alleen wedges. Voordeel is weer de houdbaarheid van verse melkproducten: gaan echt lang mee terwijl de smaak goed blijft.

7. tuc

tuc Niet meer actief

huh?? Ik heb regelmatig aardappelschijfjes van de lidl hoor

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ja verse. Maar doelde op diepvries even niet goed omschreven :p. Vind ik makkelijk te hebben. Nu kan ik die verse ook invriezen, maar dat bevalt om de een of andere reden nooit zo goed.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik ben ook fan van de Lidl! Koop er eigenlijk alles, behalve fris en koffie en melk. Hoewel ik er vandaag de grapefruit sap heb ontdekt, heerlijk! En kan er soms ook niet slagen voor bijvoorbeeld wraps enzo. De chips vind ik er heerlijk, koeken zijn lekker goedkoop. Eieren, koffiefilters, pindakaas, hagelslag, groenten, fruit, ijsjes, schoonmaakmiddelen, vaatwastabletten, wasmiddel, allemaal top! Er komen zo vaak dingen van de Lidl als beste uit de test. Ik ga hier altijd als eerste naar de Lidl en als ik daar voor bepaalde dingen niet slaag ga ik ook nog even langs de Jumbo.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ga op vrijdag altijd naar de Lidl, ben dan altijd rond de 60 euro kwijt. Haal dan ook altijd wel lekkers en croissantjes en stokbrood aangezien er vaak 2 vriendinnetjes mee eten :). Mijn man gaat op woensdag altijd nog een even naar de plus, is dan maximaal 10 euro kwijt. Is voor de dingen die ze bij de Lidl niet hebben en omdat hij toch in de buurt is.
    Zo'n pak om lasagna te maken vind ik bij de Lidl veel te zout, de naturel ribbelchips smaakt naar frituur vind ik. Verder vind ik alles eigenlijk wel goed (we eten nooit pizza en vis, eigenlijk niets uit de vriezer behalve ijsjes).
    Bij de Aldi kom ik alleen voor af en toe de chocola, de billendoekjes en vroeger de luiers.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Griekse room yoghurt van de lidll, mmmm heerlijk.

12. augustus

augustus Niet meer actief

AH zit hier op 20 meter afstand dus daar kwamen wij altijd. Sinds 3 weken wil ik ook weleens wat geld over houden en doe dus boodschappen bij de Lidl. Ik moet zeggen het bevalt prima.
    Ipv 120 tot 150 euro betaal ik nu 60 tot 80 euro. Sommige dingen zoals Robijn haal ik nog wel apart.

Overigens zag ik van de week biologisch gehakt en vegetarische burgers. Iemand bekend ermee?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het biologische gehakt is prima, de vegetarische burger heb ik nog nooit gekocht. De vegetarische kaasschelp vinden we wel heel lekker.

14. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Kan niet zo heel veel meer toevoegen denk ik. Ik doe boodschappen bij de AH ( meestal alleen bonus dingen.. ) en ga dan vaak of nog een keer naar de jumbo of nog een keer naar de lidl.
    Bij de lidl haal ik vooral wasmiddel/ groente en fruit/ wijn/ kwark / koekjes / biologische chocoladerijstewaafels ( hier ben ik een soort van verslaafd aan haha )
    Sommige dingen vind ik tegenvallen. Had van de week biologische tartaartjes maar die vond ik gewoon echt vies.. Maar ja dat is proberen. Wat ik niet lekker vind kan een ander misschien best OK vinden. ( vriendlief vond ze best prima bv )

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    #55 BuffySummers, Oct 11, 2014
    Last edited: Oct 11, 2014
    Jumbo en AH komen wij nooit. Jumbo vind ik een rot winkel en vreselijk duur. AH haal ik alleen wat als ik iets vergeten ben met de weekboodschappen.
    Lidl zit hier (net als AH) om de hoek. Ik ben gek op de galia meloenen die zij hebben, ander fruit is trouwens ook heel erg lekker en goedkoop.
    De speklappen voor op de BBQ zijn echt overheerlijk!!
    Ander vlees is ook goed, de gebakken aardappeltjes met kruiden zijn ook erg lekker.
    En zo hebben ze nog een aantal dingen die ik daar graag haal.
    Chips bijv haal ik altijd merk, omdat ik ooit bij mijn nichtje van die goedkopi chips op had, nou dat was net karton. Dat was zo goor. Dus die ene keer dat wij eens chips hebben wil ik daarvan wel merk. Verder heb ik weinig met merken. Frisdrank hebben wij nooit in huis en pindakaas etc geef ik niet zo om.

Onze week boodschappen doen wij altijd bij de Hoogvliet, niet duur en gewoon fijne winkel. Wij zijn per week met 2 volw en 1 kind ongeveer 50-60 euro kwijt.

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wij halen er zoveel mogelijk :D
    Alleen de chips niet, die vind ik erg zout. En de pizza's bevallen ook niet

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik had in ander topic neergezet wat we ongeveer per maand halen. Zal hier van die lijst de producten die we niet halen bij de lidl kleiner maken :D

Aardappels 3 x 2,5 kg = 8maaltijden 4,70
    (bewust 2,5 zakken ik zit in rolstoel, 2,5 kg is beter te mannen)
    Friese kruidrepen 4,00
    Koekjes voor school 6,50
    Koffiepads 7,00
    Melk 12 pakken 7,20
    Drinken 12 pakken 14,00 (niet alles bij lidl)
    Eieren +_40 p maand 5,00
    Groentes paprika, champ,spruiten, tomaten
    Bonen, witlof, seizoensgroente, prei, sla 20,00
    Potten groente 5,00
    Groente diepvries 2x spinazie 1,70
    Fruit bananen , appels,madarijn,druiven 15,00
    Krieltjes 3 x pmaand 6,00
    Vleesbeleg 3/4 pakjes,worst 4,00
    Vla 4 pakken 3,60
    Yoghurt 4 pakken 3,60
    Griekse yoghurt 2,40
    Uien 1,00
    Limonade 3 a 4 x 6,00
    Crackers 4x 3,00
    Dunne rijstecrackers zonnatura 1,50
    Knakworst 2,50
    Soep blikken2 x 2,50
    Kaas 2 blokken 9,00
    Mozerella 3 x 2,00
    Vleesbeleg 8,00
    Kipfilet 2 kg (5/6 x maaltijd) 13,00
    Kipfilet a la minute 400 gram 2,50
    Rundgehakt 2 kg (4/5 x maaltijd) 12,00
    Stuks vlees 8 x ` 20,00
    Vissticks 2 x 2,60
    Pizza 6 stuks 4,60
    Frietjes 2x 1 kg 2,50
    Frikandellen 2,20
    Kaassoufle/ 8 kroketten 3,00
    Wraps 9 pakken = 5 avond + lunch 10,80
    Gezeefde tomaten 4 x 3,00
    Knfolook 1,50
    Pesto 1,00
    Rijst 2,00
    Cremefraiche/room 1,00
    Appelmoes 2x 1,80
    Blikkensoep2 a 3 3,00
    Bloem 2x 0.90
    Roomboter 6x p.m 6,40
    Thee 3,00
    Suiker 1,50
    Brood p m. 10/12 15,00
    Aardappelpuree 3 x 4,00

Spaghetti 1 zakje is 2 maaltijd 2 x 1,30
    Brinta 1,50
    Kruiden +- 5,00

Olie , frituur +- 7,00
    Sauzen +- 7,00
    Zoet beleg +- 15,00 (niet alles bij lidl) = € 306,30

18. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij vinden Lidl echt geweldig!

Wij gaan meestal een keer per week en halen zo veel mogelijk:

Koffie bonen (erg goed)
    Chocola
    Vanille ijs ( mega lekker)
    Fruit is daar super goed
    Kaas stengels / nootjes
    Gerookte zalm
    Wijn
    Port
    Vaatwaas tabletten
    Waasmiddel
    Toilet/ keuken papier
    Verse broodjes & croissantjes (eigen bakkerij)

En nu met de feestdagen hebben ze een ongelooflijk luxe assortiment, volgens mij de beste van alle supermarkten.
    Wij hebben nog niet alles geproefd maar wij halen altijd veel dozen met Macarons! 4 euro voor een doosje maar, en super lekker, cheesecake, aardappelgratin , aardappeltjes met rozemarijn, boontjes in spek, fazant, luxe ijs & andere toetjes, meer weet ik niet uit mijn hoofd.

Wij vinden de thema weken altijd leuk, vooral de Griekse weken ( super lekkere wijn, altijd snel op) en de Franse en Italiaanse weken.
    Ik denk dat ik morgen weer naar de Lidl ga:)

19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik ben ook echt een fan van de Lidl, groente en fruit zijn daar vaak verser dan bij bijv AH of C1000.
    Heb ook echt een havermoutpapverslaving ontwikkeld haha.
    We zijn met zijn 2tje ongeveer 35 euro kwijt per week. Daarnaast halen we nog chips, bijzondere kruiden oid, en babyvoeding bij de C1000/Supercoop, voor ongeveer 20 euro. Ik ben er echt heel blij mee!

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik vind de Bolognese variant zelf wel erg lekker, de rest ook niet..

Share This Page