Hallo dames, De kogel is door de kerk... Wij willen het klein houden, met een klein gezelschap. Eind januari is hij op z'n knieën gegaan en ik heb op zijn vraag ja gezegd. Zomer 2015 gaan wij trouwen (datum hebben wij nog steeds niet, aangezien de plannen steeds wijzigde). Nu willen wij het dus klein houden en ons houden aan ons eerste plan: Trouwen in het buitenland (waarschijnlijk België, daar een kasteeltje afhuren). Toen ik nog contact had met mijn kant van de familie, zei men "o leuk, gratis vakantie!". Geen felicitatie. Wij hadden ook het idee om het huwelijk te laten plaats vinden op het strand, gewoon in Nederland. Maar toch, we neigen weer naar het buitenland. Wij houden het klein, in een klein clubje. Alleen een klein gedeelte van zijn familie en een paar goede vrienden/vriendinnen van ons worden uitgenodigd. Alleen, is het echt een rompslomp met geregel om in een EU land te trouwen (buiten Nederland)? Ik word er eigenlijk niet veel wijzer op. Volgens mij zijn er meerdere hier op het forum die in het buitenland zijn getrouwd. Hoe deden jullie dat? Vriendlief zei gister om in Nederland te trouwen (officieel) op maandag. En dan vrijdag naar België te vertrekken. Daar de onofficiële trouwgelofte te doen (nogmaals, maar dan op onze gewenste locatie) en het feest te vieren. Maar kan dat zomaar? Trouwen op maandag en dan lekker in België feest vieren? Of hoe zouden jullie het doen? Groetjes
Dacht altijd dat trouwen op maandag voorwaarden had? Na wat Google werk schijnt dit niet zo te zijn. Kan dat kloppen? De wachtlijst valt mee te leven
Wij willen ook in het buitenland trouwen, doordat ik tussendoor in verwachting was, zijn we tijdens mijn zwangerschap op maandagochtend getrouwd zonder poespas eromheen. We willen ws ergens in 2016 in italie trouwen. We waren sowieso al van plan om het officiele in nl te doen en dan met familie en vrienden een symbolische ceremonie in het buitenland te houden. Scheelt een hoop werk