lidmaatschap ANWB opzeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

in principe heeft mijn man toch ook geen auto meer.
    het is mijn auto, staat op mijn naam, hij mag er zo nu en dan in rijden :D

enne ja heel lullig, maar als een mens toch alles kon onthouden ;)
    en dat dit speelt/gespeeld heeft bij tros radar, geeft klaarblijkelijk aan dat ik er niet alleen zo over denk. het is gewoon lekker geld trekken op deze manier.

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nooit lid geweest van de ANWB, rij al 15 jaar auto. Ik betaal liever een keer wat meer voor de eerste keer hulp dan ieder jaar 50 euro te betalen voor niets. Ik heb ze ook nog nooit nodig gehad gelukkig (even afklopppen).

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

precies Nina :)

4. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb hier ook last van gehad. Ook nooit gebruik van moeten maken, en dacht zeg hem op. Als ik hem nu wel ooit nodig heb, moet je dat jaar alsnog betalen volgens mij, maar dat vind ik dan niet erg.

Ik was toen ook 2 dagen te laat met opzeggen, terwijl ik de brief niet eerder kreeg als herinnering. Toen meteen opgezegd voor het volgende jaar wat kwam. Nu al een jaar rondgereden zonder anwb, zonder problemen.

Pas was op het nieuws dat bedrijven als de ANWB geen opzegtermijn van 1maand hoeft te hanteren, maar wel per jaar verloopt.
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Jep met emigreren kun je alles (volgens mij) stopzetten omdat je dan geen service meer kan vragen aan diegene waar je voor betaald.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ben het er mee eens. Als je een verzekering aan gaat moet je ook deze dingen goed doorlezen. En als je toch panne krijgt en ze wil laten komen moet je en lid worden (het duurste abbo) en de kosten meteen betalen. Dus ja ... wat is verstandig. We hebben het hier in Frankrijk goed geregeld moet er niet aan denken dat ik met panne sta halverwege de rit naar NL en dan weet ik niet wat moet doen om weer op de weg te komen.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    ik heb een aantal weken geleden een brief gehad met de prijs van de ANWB voor komend jaar en daarin werd tevens aangegeven voor welke datum het moest worden opgezegd mocht ik dat willen.

8. 1982

1982 Actief lid

23 feb 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje off topic. Maar ik zie hier een hoop mensen die denken "ik word wel ter plekke lid als ik het nodig heb".
    Dit gaat niet op als je buiten Nederland staat. Wij stonden een paar maanden geleden namelijk in Brugge met pech. Konden wel direct lid worden van de anwb en dan zouden we na 8 dagen geholpen worden. Route mobiel overigens hetzelfde verhaal.
    Aangezien onze auto ook niet gesleept kan en mag worden konden we dus geen kant op. Achteraf ben ik toch blij dat we geen lid zijn geworden aangezien er door de verzekering een bergauto is geregeld en deze de auto netjes thuis bracht.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Kijk op consuwijzer.nl sinds 1dec is er een nieuwe wet van kracht. (weet niet of iemand dat al gezegd heeft....)

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja dat klopt! en volgens mijn vader is alleen de service ter plekke gratis, de onderdelen van je auto die vervangen moeten worden krijg je de rekening nog voor.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als je emigreert telt het ook niet altidj hoor. wij gingen naar dld maar konden er ook niet zo van af.
    ik heb ze gewooon voor gelogen en verteld dat ik echt wle een brief geschreven heb op tijd. en ff flink boos geworden en toen kon ik er alsnog vanaf. en dus ook echt niet de herinneringen betaald.

maar vind het to h zelf wel prettig als je wat hebt hoor voor pech we zitten nu bij 1 in dld. je weet het jah maar nooit.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    NOS Nieuws - Einde stilzwijgende verlenging abonnement
    Volgens mij valt dit gewoon onder de nieuwe wet over abonnementen. Ze mogen hem niet meer stilzwijgend verlengen met een jaar, maar zetten het om in een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van maximaal 1 maand. (In het artikel noemen ze ook dat het ook voor autopechdiensten geldt) Ik denk als je voet bij stuk houdt je gelijk wel kan halen!

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Er staat ook bij dat het nog niet duidelijk is of het ook voor lopende abonnementen en lidmaatschappen geldt.

Verder vind ik het wel een kwestie van gewoon goed in de gaten houden. Het is al jaren zo dat je een opzegtermijn hebt bij kranten, tijdschriften etc. etc. en die sturen ook niet vooraf een herinnering dat je termijn afloopt. Gewoon in je agenda zetten als je iets op wilt zeggen en op tijd een brief/mail o.i.d. sturen.

Ik ben overigens nog steeds erg blij met ons ANWB lidmaatschap. In al die jaren nu twee keer gebruik van gemaakt en altijd prima geholpen. De laatste keer was deze zomer, volkomen onverwacht stond 'ie stil, op zaterdagavond. Wegenwacht was er binnen 10 minuten, had zelf het onderdeel niet bij zich, maar regelde dat onze auto naar een nabij gelegen garage kon, we kregen een vervangende auto mee en op maandagochtend om 10.00 was onze auto al weer gemaakt. Echt superservice, zelf hadden we dat niet zo snel voor elkaar gekregen. Helemaal fijn omdat ik op het punt van bevallen stond. We hebben overigens ook buitenlandservice omdat we nogal eens naar het buitenland rijden en liever niet met twee kinderen achterin zonder pechhulp komen te staan.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    grr wij hebben hetzelfde, alleen komt die post bij mn schoonmoeder aan, nog geen adres wijziging gedaan.. zij heeft dus voor ons bepaald dat we er ook nog een jaar aan vast zitten.. (ze heeft hem betaald via onze rek.. ) pffff

heb nu een brief met opzegging voor aankomend jaar (2013) de deur uit gedaan!

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid?

Als ik iets wil opzeggen, dan doe ik dat direct en wacht niet totdat de termijn bijna verstreken is.

Bij de ANWB is het trouwens zo dat je zonder lidmaatschap 150 euro moet betalen én ter plekke lid moet worden. Dat kost je dus ruim 200 euro, terwijl je voor hetzelfde bedrag 4 jaar lid kunt zijn. Je moet dan voor jezelf afwegen of je het risico wilt nemen dat je in die 4 jaar niets aan je auto krijgt.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier ook al jaren lid en ook al jaren zeggen we dat we dr maar eens mee stoppen.
    Ook vergeten wij telkens op te zeggen en voor we het weten zitten we dr weer een jaar aan vast. Nu zaten we te kijken naar de prepaid pech hulp van Ditzo, maar daar kunnen we wel weer mee stoppen want we zijn weer te laat....misschien inderdaad niet zo'n slecht idee om het nu alvast op te zeggen voor 2013

Ben trouwens jaren geleden een keer van de Eci afgekomen onder het motto van emigreren...toen kon het opeens per direct gestopt worden en ik ben geen grens over gegaan :)

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    voor onderdelen krijg je altijd een rekening! alleen de arbeidskosten hoef je niet te betalen en ze maken ook alles zo dat je er mee naar je dichtstbijzijnde garage kan rijden. En je moet ter plekke lid worden kost je gewoon een jaar lidmaatschap. Ik heb het ook eens gehad. Ik was geen lid maar mijn vriend wel.

Maar sorry ik vind het je eigenschuld als je te laat hebt opgezegd. Je had toch gewoon in een agenda ofzo kunnen zetten dat je voor die datum moet opzeggen.

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dan ben ik gematst toen haha ik hoefde maar 50 euro te betalen!

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Vroeger was het idd maar 50 euro. Volgens mij vanaf 2011 150 euro. Ik denk dat er te veel mensen gebruik maakten van die 50 euro regeling ;)

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja ik had het in 2009 idd

Deel Deze Pagina