Hoe lang ziek laten zijn? Wanneer naar de huisarts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje (juni 2011) is sinds zaterdagavond ziek. Toen heeft hij 's avonds zijn bed onder gespuugd.

Zondag heeft hij de hele dag op apengapen gelegen en 3 keer dunne ontlasting gehad. Eén keer zo erg dat hij helemaal onder zat, de andere 2x bleef het in zijn luier. Hij heeft een paar hapjes appel en wat yoghurt gegeten en de hele dag melk gedronken.

Vandaag (maandag dus) was hij nog lustelozer dan zondag en heeft hij bijna de hele dag geslapen. Hij heeft weer 3x dunne ontlasting gehad. Niet zo erg als zondag, minder vooral, maar ook iets minder dun, maar wel dusdanig dun dat het langs zijn luier kwam. Hij heeft niks gegeten, maar wilde wel als hij wakker was regelmatig drinken, water en melk.

Ik heb hem net getemperatuurd en hij had 38,7, niet echt schokkend hoog vind ik.

Maar hoe lang moet ik dit aankijken? Als hij morgen nog zo is gaat mijn man (die vrij heeft genomen) sowieso met hem langs de huisarts. Is het onverstandig van mij geweest dat ik vandaag niet al gegaan ben? Hij is echt zo lusteloos en slap, maar ja, hij heeft natuurlijk ook al 2 dagen niet gegeten, dus dat is wel te verklaren. Hij heeft geen overdreven hoge koorts en wilde wel drinken, dus ik vond het niet raar om het nog even een dagje aan te kijken, maar ik maak me nu toch een beetje zorgen :(.

Wie stelt mij gerust (of niet...)?

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Drie dagen kan nog, maar morgen zou ik wel echt gaan ja. Even goed laten nakijken.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Morgen zeker even langs de huisarts!

Maximaal 3 dagen koorts zeggen ze hier altijd. Verder aan de bel trekken als hij zieker wordt, suf wordt/slecht reageert of als je zelf om onverklaarbare redenen het gevoel hebt dat het niet goed gaat.

Beterschap! Altijd vervelend, zieke kindjes 😔

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Met oorontsteking is t hier altijd 5 dagen koorts dat ik wacht (en eer je ab krijgt evt). Maar vaak gaat t daarna weer langzaam beter.
    Hij heeft wel gedronken, begrijp ik, dus dan zou ik t nog wel 1-2 dagen aankijken.
    Je zegt lusteloos en slap, maar is hij ook suf, dat hij niet (goed) reageert ofzo?

5. Amethist

Suf, mwah nee niet echt. Hij geeft wel antwoord als ik iets vraag en was er ook fel op tegen dat ik hem ging temperaturen. Toen ik hem vervolgens optilde was hij wel weer zo slap als een vaatdoek.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, dat klinkt echt niet fijn. Goed dat jullie naar de huisarts gaan. Je voelt het altijd wel he, als het niet goed is.

7. misa

misa Niet meer actief

Ja morgen is prima. 3 a 4 dagen wachten kan best, ligt er wel aan hoe erg natuurlijk...! Beterschap

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het niet gek dat je niet gegaan bent hoor.
    Zelf zou ik (zolang hij nog voldoende drinkt) het een dag of vijf aanzien. Zou hij dan nog niet opknappen zou ik de ha bezoeken.

Temperatuur vind ik ook niet altijd leidend. Gedrag/alertheid wel.
    Beterschap!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou proberen hem wat meer suikers en zout te geven. Ranja/diksap een ijsje, bouillon. Hij heeft vocht, suikers en zouten nodig. En idd morgen even naar laten kijken.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Maag-darmklachten en koorts is altijd wel een reden om een kindje te zien, evenals deze klachten zonder koorts 3 dagen of langer duren. Morgen naar de huisarts is dus prima.
    Mocht je zoontje in de tussentijd echt suf worden, dus niet reageren als je wat vraagt, dan moet je de hap bellen. Beterschap met hem!

11. Amethist

Dank voor alle reacties!

Zo'n 1,5 uur geleden zat hij alweer helemaal onder de poep, dus dat gaat nog niet echt beter. Morgenochtend belt mijn man z.s.m. de huisarts.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij diarre moet je ook kijken of hij voldoende drinkt. koorts+diarre je moet hem echt goed laten drinken. wit brood,banaan,munt zijn verstoppend. appel niet.

ik zou na 3 dagen diarre zeker naar ha gaan. en als hij niet genoeg drinkt nog sneller.

heel veel beterschap!

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vervelend zeg. Hopelijk knapt ie snel op.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij maag-darmklachten zou ik even stoppen met het geven van melkproducten! Dit kan averechts gaan werken namelijk.

Even wat anders te drinken geven en verders veel volkoren producten, desnoods volkoren biscuitjes ofzo.

Beterschap!

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hoe is het nou, Amethist?

16. Amethist

Mijn man is vanmorgen met hem naar de ha geweest. De ha gaf aan dat zolang hij goed blijft drinken we ons geen zorgen hoeven te maken. Dus nu hopen dat hij snel opknapt.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Oké, gelukkig.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306