Salade bar en zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by polkadot, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi,

Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Bij onze supermarkt is een verse saladebar. Wij halen hier bijna elk weekend een bak van op. Je vult je bakje dus met met allerlei soorten salades. Ik vind het zooo lekker en hierdoor krijg ik vanalles binnen, pasta, couscous, aardappel, bonen enz. Maar is het nog wel slim als je zwanger bent? Ik weet niet of het vers daar gemaakt wordt en of er kans op listeria is.

Moet ik het vermijden? Ik vind dat wel erg jammer aangezien ik dan vanalles binnen krijg omdat we graag op vrijdagavond simpel willen eten omdat het dan al zo laat is en eten een stokbroodje erbij. Dan heb ik toch nog mijn vitamientjes erbij.

Wat vinden jullie?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Zou het gewoon doen hoor, je niet overal druk over maken!

Met rauw vlees, vacuumverpakte vis e.d. zou ik rekening houden, derest doe ik niet zo krampachtig over, dan kan je bijna niets meer eten.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    ik zou het niet doen, je weet niet hoelang het er ligt.
    zit er wel een ademschot boven anders kan er ook speeksel van anderen er in komen.
    je weet ook niet hoe anderen er mee omgaan.
    salades zijn gewoon hele gevoelinge producten pas er wel mee op.

4. Yolandake

Yolandake Actief lid

Oct 29, 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    gewoon eten en doen waar je zin in hebt , denk je dat onze ouders en grootouders vroeger konden kiezen wat ze wilden eten of mochten eten en wij zijn er toch ook gekomen he;)

ik heb bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook gegeten waar ik zin in had , en mijn 2 kids zijn nu al 13 en 14 jaar en heel gezond :p

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon eten hoor, alleen voor de zekerheid salades waar gerookt vis/vlees in zit vermijden.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik weet niet precies wat je bedoelt maar over dat hijgen en speeksel van een ander dan moet je ook niet in een restautarant gaan eten. wie weet welke kok er boven je eten hijgt en kwijlt

7. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Mm tis beetje wisselend dus hihi.

Er zitten geen deksels op nee. Het wordt denk ik wel elke dag gewoon schoongemaakt. Ik ben vegetarier dus vis en vlees salades eet ik al niet.

Ene kant wil ik alles vermijden wat iets kan veroorzaken, maar weet niet of de saladebar beetje te ver gaat. Het is verder juist zo gezond. Toch wil ik ook niet doen van ach dat deden die ook en dat ging ook goed, dan kan je zoveel gaan eten of gebruiken wat eigenlijk heel slecht is. Moet de lijn beetje vinden hihi

8. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    En eigenlijk kun je dan ook niet naar bakker bart voor een zelf belegde broodje, zulke dingen zijn ook nooit zo schoon altijd, al zijn die mensen getraind maar dat wil ook niet altijd veel zeggen ;) Waar ligt de grens vraag ik me dus af. Zou je wel zo'n broodje eten?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hoor. rustig! dan ook niet naar de mac, burger king, slager want wie weet heeft die zijn handen niet gewasen nadat ie gepoept heeft. etc etc etc.

gewoon geen rauw vlees, rauwemelkse kaas, niet teveel leverproducten, geen alcohol, kortom de standaard ingen en verder eten maar!;)

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Dan zou je alles moeten laten liggen inderdaad! Ik zou het gewoon doen. Het klinkt in ieder geval erg lekker. Had ik maar zo'n salade bar in de buurt :p

11. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    hihi ja precies, zo kun je wel doorgaan :p

Ik ben er zoo dol op, volgende ochtend heb ik de restjes nog als ontbijt. Als er dan nog wat over is dan laat ik het staan voor het geval dat, dat wordt me dan te lang. Dan eet vriendlief het verder op :D

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    ik zou het ook gewoon doen. Ga er van uit dat de evt verse groente goed gewassen zijn. Zo'n supermarkt heeft ook rekening te houden met de warenwet en andere regeltjes. Ik wou dat ik zo'n saladebar in de buurt had. Geniet ervan!

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0

Nou ik speeksel zit enzymen die voedsel afbreken, lik maar eens een lepel af en zet die in een bakje vla je zult zien dat die heel snel heel vloeibaar word.
    Doordat er speeksel van andere in kunnen komen kan het zijn dat de kwaliteit van de salades heel snel achteruit kunnen gaan.

Ik werk in een bedrijfsrestaurant en wij mogen om die reden salades ook maar 2 uur onafgedekt aan mensen aanbieden.

Share This Page